Romanii vor experimenta un nou concept de shopping - outlet - odata cu deschiderea primului centru de acest tip din Romania, Fashion House Outlet Centre. Ce presupune sistemul outlet? Imbracamintea si accesoriile care se vand astazi in magazinele de pe Magheru si Dorobanti, se vor vinde maine in centrele outlet. Calitatea este aceeasi, diferenta o reprezinta preturile: cu 30-70% mai mici. Reducerile permanente ii avantajeaza pe comercianti, tinandu-i la adapost de efectele crizei financiare: "Noua ne merge bine si cand economia este prospera, si cand vremurile sunt grele".

Sistemul dupa care functioneaza centrele outlet din intreaga Europa: imbracamintea si accesoriile de firma se vand in magazinele centrale, la preturi la fel de "centrale". O parte din marfa, insa, poate ramane nevanduta din diverse motive. Marfa in exces este directionata catre centrul outlet, pentru a fi vanduta la preturi cu 30-70% mai mici. Pe scurt: ce vand magazinele de pe Dorobanti si Magheru astazi, se va vinde in centrul outlet maine. In acest fel, acest tip de shopping nu reprezinta o amenintare pentru magazinele principale de moda, comercializand doar articole din colectia trecuta.

Cum a luat nastere conceptul de outlet? "Din dorinta oamenilor de fi diferiti, de a purta mai multe marci si mai multe stiluri. Pana recent, colectiile anuale erau in numar de patru: Primavara, Vara, Toamna si Iarna. Acum, insa, pot exista pana la 12 colectii in fiecare an, tocmai pentru ca oamenii adopta tot mai multe stiluri de moda. Este normal ca, la acest volum al cererii, sa existe o productie in exces. Aici intervin magazinele de tip outlet, care, preluand surplusul colectiilor precedente, fac loc noilor colectii in magazinele centrale", a explicat, in cadrul unei conferinte de presa, Mark Clark, reprezentant al companiei GVA Grimley Outlet Service. Compania are ca domeniu de activitate operarea centrelor outlet din Europa.

Centrele outlet sunt situate mai departe de oras. Fashion House se gaseste in West Park Militari, pe Autostrada A-1 la kilometrul 13, "pentru a se diferentia de magazinele din centru, respectiv de preturile acestora", dupa cum a declarat Clark. Centrul se va deschide oficial pe 26 noiembrie, la ora 12, iar aici vizitatorii vor putea gasi haine si accesorii cu branduri "comode, pe care oamenii le poarta zilnic. Nu este vorba de moda la nivel foarte inalt, ne adresam oamenilor de varsta si conditie medie", a declarat Clark.

65 de marci de branduri sunt incluse in oferta Fashion House, printre care Adidas, Puma, Benetton, Replay, Mango, Stefanel, Levi’s, Samsonite, Kenvelo si Kiltec. La reducerile deja aplicate se vor aplica scaderi de pret suplimentare in perioada in care magazinele centrale vor intra, si ele, in perioada de reduceri. "In acest fel, clientii isi pot face cumparaturile chiar si cand vremurile sunt grele, asadar criza financiara nu ne afecteaza foarte mult", a mai declarat Clark. Un vizitator va cheltui, in medie, 100 de euro la o iesire la cumparaturi, estimarea fiind realizata din experienta altor centre outlet din Europa, administrate de GVA Grimley.

Centrul va oferi spre vanzare produse deimbracaminte sport, denim, imbracaminte casual si leisure, haine pentru copii, incaltaminte, accesorii si produse pentru casa. Programul centrului este de luni pana sambata intre orele 10:00 – 21:00, precum si duminica, de la 10:00 la 20:00. Pentru vizitatorii care vor ajunge la locatie cu ajutorul transportului public, poate fi folosita linia RATB de autobuz nr. 236, care circula direct pana la sediul Centrului. Autobuzul opereaza intre centrul orasului si Fashion House din cadrul West Park Militari, zilnic intre orele 05:00 – 22:00. Se poate face si legatura cu linia 3 de metrou, la statia Pacii.