- In anii '50, faimoasele "automobile negre" ale Securitatii cautau "dusmanii poporului".
Autovehiculul (un Skoda VOS din 1948) era blindat cu placi de plumb si cantarea aproape cinci tone. Inginerul Radu Bellu, specialist in istoria C.F.R., sustine ca parbrizul ar fi fost strapuns in timpul unui atentat petrecut in statia CFR Rosiori Nord, in 1949. Dupa acest incident, drezina nu a mai fost folosita niciodata.
Masina-drezina este expusa in prezent in gara Sinaia, dupa ce a trecut prin orase ca Fetesti (pana in 2007) si Mogosoaia (a intrat aici intr-un program de revizie generala).
Ana Pauker (supranumita "Doamna rosie" sau "Stalin cu fusta") a fost liderul neoficial al Partidului Comunist Roman imediat dupa razboi si lider al gruparii "pro-moscovite". A fost prima femeie din lume devenita Ministru de Externe (1947). In 1952 a fost acuzata de "cosmopolitism", arestata apoi pentru "deviationism de dreapta" si exclusa din Partidul Muncitoresc Roman (devenit ulterior Particul Comunist Roman). A murit de cancer, in 1960, dupa ce in ultimii ani de viata muncise ca traducator la Editura Politica (in regim de lucru la domiciliu). Mai multe despre Ana Pauker puteti citi aici.
Skoda VOS a fost construit in serie foarte mica (aproximativ 100 de exemplare) intre 1948 si 1952. Cam jumatate din exemplarele facute erau blindate. Motorul era un V8 de 5195 cmc imprumutat de la fabrica Praga, care dezvolta 120cp; viteza maxima, pentru versiunea blindata, era 115kmh. Detalii despre celebra "Volga neagra" gasiti aici.
Nu erau neaparat blindate si serveau la transportul rapid al stabilor pe distante relativ scurte sau in locuri unde era mai usor de ajuns pe calea ferata decat pe sosea.
http://www.railnet.ro/viewtopic.php?f=37&t=1216
(postul lui Gam3)
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5687
(posturile lui klein)
Pe scurt, bullshit. Geamul era intact in 2002.
Cam penibil sa scrii gresit si cand copiezi, nu?