Serie Hotnews. De ce copiii din România vor să fie vloggeri și visează să ajungă „milionarii” internetului

de Răzvan Băltărețu     HotNews.ro
Luni, 23 septembrie 2019, 12:53 Life | Showbiz


Selly
Foto: screenshot via Selly/Youtube
Dacă ai întreba un copil de cinci până la zece ani ce visează să fie și ar spune că vrea să fie vlogger, ai înțelege de ce? Probabil că nu. Dar copiii vor să fie vedete pe internet. Și dacă tot nu mai visează să fie astronauți, ca Neil Armstrong, ca cine vor să fie? O să-ți detaliez mai jos cine sunt vloggerii din România care au cel mai mare succes și cu ce anume se ocupă aceștia.

În 2016, Digi24 a reușit să supere o parte din internet cu o emisiune despre vloggeri români. Titlul era puternic: „Nimicurile” care seduc puștii pe internet. Printre acele „nimicuri” se număra și un video al lui Ilie Bivol din Republica Moldova care a lins un cactus ca provocare și pentru faimă.

Ce-a făcut Digi24 atunci a stârnit ceva reacții în această comunitate. Între timp, între televiziune și comunitatea vloggerilor, lucrurile s-au mai liniștit. În 2019, au fost însă câteva momente notabile în lumea vloggingului. Felix Kjellberg, cunoscut online drept „PewDiePie”, a ajuns la 100 de milioane de abonați, fiind primul care a reușit asta la nivel individual, fără să fie vreo companie sau un canal comun.

Înainte de asta, canalul LooLoo Kids a fost primul din România care să obțină „butonul de diamant”, adică a trecut de 10 milioane de abonați (peste 18,5 milioane în prezent). Acesta e un canal dedicat integral copiilor și popular dincolo de granițele țării, pentru că e în engleză. Al treilea moment notabil a pornit de la un sondaj.

Conform acestuia, în Statele Unite ale Americii, 29% dintre copii vor să fie vloggeri, vedete pe YouTube. În Marea Britanie, 30% dintre aceștia vor același lucru. În China, 56% dintre copiii intervievați visează să devină astronauți.

Ciudat, dar meseria de profesor a ieșit pe locul doi în toate cele trei țări. În fine, ideea e că vesticii vor să fie în fața camerei, să fie populari și, eventual, să câștige bani din asta. Orice ai crede despre lumea vloggingului și dorințele copiilor, cert e că internetul a devenit o uzină: își generează subiectele si vedetele și acestea devin populare în toate celelalte medii.

Un exemplu e din 2017: căutarea „cum se face slime” a fost în top pe Google. Și canalul Izabeloi a fost cel care a tras cel mai mult de ea, cu clipuri pe YouTube.

Acum că știi toate aceste lucruri, e timpul să vezi care-s cei mai tari din România și ce conținut livrează.

Ce înseamnă vloggeri de succes din România?



Top 10 după abonați



Există un top 10 cei mai mari și mai tari. Am zis vloggeri, dar în unele cazuri e mai bine să spun „canale”, că poate fi conținut comun făcut de mai mulți oameni. Cele mai multe canale sunt pe gaming, pentru că jocurile video, în esență, nu au nicio limbă și nici prea multă particularitate culturală. Dacă ceva are un oarecare succes la nivel global, cel mai probabil vei avea și tu succes (moderat sau mare), dacă faci ceva conținut conex.

În top 10 canale mari, se remarcă Selly, de care probabil ai auzit, Noaptea Târziu, Tequila, că a fost în primul val, și Mikey Hash, că a fost printre primii care au încercat ceva în lumea asta a YouTube. I-am luat pe rând.

IULITM are un canal cu circa 3,27 milioane de abonați. Are o mulțime de clipuri pentru jocuri mai mult sau mai puțin cunoscute și particularitatea e că face ceea ce în industria asta se numește walkthrough. Pe scurt: te uiți la el cum se joacă diverse capitole din jocurile pe care le abordează. Numărul de afișări nu e mare (raportat la abonați), dar produce multe videouri și per total stă bine. Din iunie 2013 până acum, a ajuns la aproape două miliarde de afișări.

Izabeloi are o strategie diferită. Ea face slime (adică modelează o pastă sub diferite forme) și pe canalul în română are 2,53 milioane de abonați. Dar mai are canalul Izabela Stress în engleză cu peste 7,52 milioane abonați și Satisfy Channel tot în engleză, unde a adunat 2,6 milioane de abonați. Are atât de mult conținut video despre slime, încât biblioteca din Alexandria ar putea părea nimic.

Pentru majoritatea oamenilor, pare aproape imposibil că poți trage atât de un subiect, dar ea a reușit. Din februarie 2016, când e făcut primul canal, și până acum a strâns pe toate trei peste 3,9 miliarde de afișări.

Selly, pe numele real Andrei Șelaru, are circa 2,29 milioane de abonați. S-a remarcat pe YouTube cu reacții la diverse fenomene, cum ar fi emisiunea Digi24 despre vloggeri sau incendiul din Colectiv, apoi a mutat strategia spre business ceva mai aplicat. A contribuit la crearea trupei 5GANG (cu canal propriu de YouTube, dar succes moderat, așa că videourile sunt încărcate tot pe canalul lui Selly), are contracte cu diverse branduri via Global Records și vinde diverse obiecte personalizate cu elemente 5GANG.

Canalul a apărut în 2011 și a ajuns la circa 453 de milioane de afișări.

MaxINFINITE e tot pe gaming, dar, spre deosebire de primul canal, cel care îl întreține și vorbește pe măsură ce înaintează în diverse capitole din joc. Are 2,23 milioane de abonați, a apărut în 2014 și până acum a ajuns la peste 1,34 miliarde de afișări.

iRaphahell are peste 2,01 milioane de abonați și, probabil, i-a albit pe mulți părinți ai căror copii îi urmăresc canalul de YouTube. Tot pe gaming și el, dar cu o doză mai mare de umor decât ceilalți doi. „GTA 5 DAR SUNT BEBELUS !” cam rezumă abordarea lui și, eventual, succesul. Și per video are mai mult succes decât ceilalți.

Ca să înțelegi și de ce gamingul are atât de multe canale românești, ei bine, acolo s-a remarcat PewDiePie de care ziceam mai sus. Canalul acesta există din 2013 și până acum a ajuns la peste 931 de milioane de afișări.

Andrei Terbea joacă poate în cea mai solitară ligă, cu ai săi 1,92 milioane de abonați. Tipul care întreține canalul e un designer și animator, iar tot conținutul e pe bază de animație. Ziceam că-i solitar, pentru că e un volum enorm de muncă să faci clipuri ca el, în timp ce alții doar se filmează sau filmează ecranul. Face însă și clipuri cu mix: animație, voice over și videouri care sunt relevante pe subiect. Canalul a apărut în 2013 și până acum a ajuns la circa 120 de milioane de afișări.

Noaptea Târziu e un nume de care ai toate șansele să te mai lovești. Are peste 1,71 milioane de abonați și cei care îl întrețin s-au remarcat prin niște parodii muzicale. Acum au mai diversificat conținutul, dar tot melodiile sunt cele care rup la trafic. Nu publică prea mult conținut pe lună, dar până acum succesul arată așa: peste 488 milioane de afișări începând cu 2014.

Tequila, rebranduită în Bianca Adam (numele ei real), e un nume mai vechi al YouTube. Acum e undeva la 1,59 milioane de abonați. S-a remarcat prin evenimente în mall, provocări, păreri pentru tineri și reacții la diverse alte clipuri. Nu are o direcție clară, e în zona de entertainment. E însă din 2012 pe YouTube și până acum a ajuns la peste 231 milioane de afișări.

Vlad Munteanu are circa 1,48 milioane de abonați și conținutul pe care îl livrează e undeva la granița dintre umor, subiecte virale (cum ar fi lansarea unui nou iPhone), provocări și diverse mystery boxes pe care le deschide. Per video face câteva sute de mii de afișări și, per total, a ajuns la peste 180 de milioane de afișări din 2014 până acum.

Mihai-Alexandru Hash, cunoscut în online drept Mikey Hash, e unul dintre veteranii conceptului de vlog în România. Acum are pe canalul lui circa 1,45 milioane de abonați. S-a remarcat cu un interviu cu Dacian Cioloș pe când acesta din urmă își încheia mandatul de premier. Nu știu cât l-a ajutat pe Cioloș, faptul că videoul acela a ajuns la aproape 123 de mii de afișari. Se încadrează în media pe care Mikey o are pe canalul său, dar nimic ieșit din comun.

Altfel, a mai avut diverse concepte de emisiuni pentru canal, provocări și parteneriate pentru diverse experimente cu telefoanele mobile (dus telefonul în stratosferă, de exemplu). E pe YouTube din 2011 și are peste 56 de milioane de afișări.



Cum se fac banii pe YouTube



Ce am arătat mai sus e, probabil, 1% din ce înseamnă YouTube pe România. Am luat totul pe bază de abonați, dar nu arată nicidecum imaginea de ansamblu. De exemplu, abi talent a reușit, cumva, să enerveze o grămadă de oameni cu muzica lui. E pe la 511 mii de abonați și aproape 62 de milioane de afișări per total. În doar un an.

Mai e în zona asta și Dorian Popa, care a tras cât a putut pe internet de imaginea din presa tabloidă. Trage și de contul de Facebook ca să-și consolideze o imagine de Dan Bilzerian est-european și, probabil, mai sărac. Și Popa s-a dus către muzică, acolo unde trag mai toți vloggeri. În doi ani și un pic, canalul lui are circa 1,38 milioane de abonați și aproape 250 de milioane de afișări.

Dacă măsori faima în abonați, e simplu: ai un top 10 sau top 100. Dacă o măsori în afișări, se schimbă radical lucrurile. Apoi, dacă o măsori în bani, nici nu știi pe cine să pui înaintea altcuiva. Asta pentru că sunt vreo trei direcții mari de făcut bani: reclame pe YouTube, unde bătaia e și nu e așa importantă, produsele personalizate cu brandul tău pe care le vinzi (merchandise) și parteneriate cu branduri mai mici sau mai mari.

Dacă te bazezi pe reclamele din România pe YouTube, câștigul e extrem de mic din cauză că YouTube „facturează” diferit în funcție de regiune. Cumva de înțeles, că puterea de cumpărare a unui telespectator din Statele Unite ale Americii nu e aceeași cu a unuia din România. Totodată, nu-s aceleași branduri care-și fac reclamă și la același nivel.

Îți pot asigura însă un trai decent?

Cu siguranță, dar tocmai de aceea foarte mulți creatori de conținut trag tare să însemne ceva dincolo de platformă. Iar tricourile, șepcile, cănile și alte produse sunt primul pas. La nivel de conținut, din fericire, în ultimii ani s-au structurat câteva direcții: conținut de prosteală, acele „nimicuri” de care zicea și Digi24 în 2016, educativ, acolo unde poți lua exemplul românilor de la LooLoo Kids, sau muzică. Și pe muzică e bătaie mare, iar discuția imensă. Cine mai stabilește cine e cântăreț și cine nu?

5GANG, de exemplu, a făcut concert ca oricare altă trupă la Arenele Romane. Și acolo-s bani, că nu cântă gratis.

Cu toate detaliile astea la dispoziție, e ușor să înțelegi de ce copiii vor să fie vloggeri. Unii vor să fie pe gaming, să aibă succes fără chip sau voce, pe când alții visează să fie ca Dorian Popa: femei, mașini puternice, viață de lux.

Și aici se arată a doua față a visului: depresie, anxietate și nevoia de-a fi mereu ca pe YouTube (dar despre asta, într-un episod ulterior). Dincolo de succes, psihicul uman nu se poate adapta la fel de ușor și nu poate fi liniștit cu succes. Dar până când ne vom pune ca societate problemele astea, există și un joc dedicat vieții de YouTuber. Și sigur că a avut parte de-o mulțime de review-uri de la YouTuberi de succes.

Va urma.
În fiecare săptămână, Hotnews.ro va publica un articol despre lumea vloggerilor din România.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















14098 vizualizari

  • +19 (29 voturi)    
    Pentru că nu le place munca, de aceea. (Luni, 23 septembrie 2019, 13:39)

    Raoke [utilizator]

    Pentru că la noi în societate, cel ce muncește nu prea are. Au doar bugetarii, hoții, puliticienii și altele astfel de otrepe sociale.
    • +10 (10 voturi)    
      problema majora nu e... (Luni, 23 septembrie 2019, 15:36)

      mache [utilizator] i-a raspuns lui Raoke

      ca nu le place munca (pana la urma poate fi apreciat si efortul depus in crearea clipurilor) ci ca (de cele mai multe ori) au un continut de calitate indoielnica (prin limbaj, abordare, subiect) care totusi 'prinde'...
      • +1 (1 vot)    
        Nu limbajul e problema (Luni, 23 septembrie 2019, 21:54)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui mache

        (Atata vreme cat nu folosesc injuraturile ca semn de pucntuatie).

        Dar cand sunt persoane cu clipuri de genul "10 lucruri care imi plac" sau "reactii" la diferite clipuri sau sa urmaresti pe unul cum joaca el dupa un walkthrough sau ca sunt tipe in decolteu care ard minute doar ca sa apara ads, deja incepi sa iti pui intrebari.

        Nu vad ceva in neregula intr-un clip cu pareri cand e dialog (nu e o persoana care abereaza doar ca sa umple airtime) sau podcasts.

        Calitatea indoilenica apare din cauza multor factori, nu doar subiect sau limbaj.
        • +1 (1 vot)    
          de acord... (Marţi, 24 septembrie 2019, 10:08)

          mache [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          insa am specificat limbajul si subiectul pentru ca sunt lucruri care influenteaza foarte mult privitorii / "follower"-ii de varste fragede
    • +7 (7 voturi)    
      Nu e un fenomen ...doar in RO (Luni, 23 septembrie 2019, 15:56)

      aBola [utilizator] i-a raspuns lui Raoke

      Daca te referi la societate ca la cea actuala, indiferent de granite, sunt de acord. Daca, insa, restrangi la ROmania gresesti.
      Aceeasi poveste este valabila oriunde in lume.

      O fatuca ce isi face unghiile si filmeaza "evenimentul" face mai multi bani decat un profesor universitar.

      UN "specialist" in unboxing aduna venituri mai mari decat 20 de presedinti de state la un loc sau 20 de chirurgi renumiti ce si-ar "varsa" veniturile in acelasi cont.
    • +1 (5 voturi)    
      abureala vlog (Luni, 23 septembrie 2019, 18:42)

      Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui Raoke

      Am avut cativa ani in care am urmarit vloguri romanesti, americane sau albi umbland aiurea prin Asia sau America de Sud.
      In final am ajuns la o concluzie, majoritatea continutului e reptitiv (putina originalitate) si e produs de oameni ce vor sa faca un ban usor.
      Va trece si acest trend sau oricum sper ca multi din ei sa dispara pentru ca nu merita urmariti.

      Eu oricum folosesc de cativa ani block pentru reclamele de pe youtube, asa ca de la view-ul meu nu primesc niciun ban.
  • +2 (6 voturi)    
    simplu (Luni, 23 septembrie 2019, 14:19)

    Toni_Romania [utilizator]

    Pt. ca s'au nascut in Era Online si vor sa fie vedete pe net/YT..
    Si chiar se poate (Pewdiepie, Psy, Bieber).
    Asa cum 100 de ani toti copiii visau sa ajunga "La Hollywood".
    Si cum si adultii de altfel vor.

    PS-Ati uitat sa spuneti in lista de CODRIN BRADEA.
  • +8 (10 voturi)    
    quick greens (Luni, 23 septembrie 2019, 14:21)

    iodixit [utilizator]

    les work!
    cultura muncii si a seriozitatii in munca a disparut cu cei care au plecat afara care, in general, cauta sa fie platiti corect pentru munca depusa. cei care au ramas, isi tirie zilele cu salarii necorelate cu munca prestata, majoritatea la particulari, ca nu toti au pile sa ajunga angajati la stat pe salarii babane comparativ cu munca prestata. exceptiile intaresc regula!
    • +3 (7 voturi)    
      parintii (Luni, 23 septembrie 2019, 14:57)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

      Copiii isi vad parintii, care, majoritatea, stau 10 h la job, cu nervii si sanatatea praf, si multi sunt "saraci cu job". Si deci normal ca nu doresc asa ceva.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Luni, 23 septembrie 2019, 21:11)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

      Ai citit articolul? Copiii din America si UK isi doresc acelasi lucru. Cei de acolo unde au plecat "afara"? In China? Asa s-ar explica de ce copiii din China vor sa fie astronauti.
  • -2 (10 voturi)    
    intrebare (Luni, 23 septembrie 2019, 15:11)

    ostn [utilizator]

    videochat-ul e vlogging?
  • -9 (13 voturi)    
    Idealism (Luni, 23 septembrie 2019, 16:44)

    Setalcott [utilizator]

    Pentru ca au vazut ca libertatea de exprimare e in pericol pe social media si cu spiritul rebel caracteristic vor sa faca ceva
  • 0 (6 voturi)    
    Foarte bine, fiți antreprenori! (Luni, 23 septembrie 2019, 18:02)

    Nyk1 [utilizator]

    Nu vă lăsați angrenați ca simple rotițe în mașinăria infernală a multinaționalelor, rotițe care sunt aruncate la gunoi fără remușcări atunci când inevitabil se tocesc!
  • +4 (4 voturi)    
    "Ati prostit poporul cu televizorul!" (Luni, 23 septembrie 2019, 20:19)

    Mihail. [utilizator]

    Acum in versiune noua, mai rafinata, pentru cei mici.
  • +6 (6 voturi)    
    Suntem in 2019 si Hotnews (Luni, 23 septembrie 2019, 21:02)

    florinos [utilizator]

    Suntem in 2019 si Hotnews are un site unde daca dai click pe poza aceasta nu se mareste suficient ca sa poti citit topul, penibil. Pana si BOR are site mai eficient.
  • +3 (15 voturi)    
    Dislike pentru adevar? (Luni, 23 septembrie 2019, 22:02)

    DeeVine [utilizator]

    Sunt convins ca voi primi multe dislike-uri dar o sa incep si eu la fel de efervescent ca articolul HN - "Un articol scris simplist si neinformat, jurnalistii nu mai stiu sa caute informatia de calitate si adevarata". Cum se simte?

    Trecand peste o vendeta stupida vreau sa mentionez ca NU ma nicio legatura cu YouTube-ul (in afara de urmarirea unor canale de calitate pe care o sa le enumar).

    Si mergand la subiect - vad multi oameni porniti, razboinici, "ca asta nu e munca!" ca ei au fost in fabrici si uzine si ca munca adevarata nu arata asa. Adevarul este ca nu e doar munca, este o pasiune, un devotament pentru ceea ce fac.
    Nu vorbesc aici de canalele enumerate (nu le cunosc, nu imi pasa), dar pot sa va spun ca am urmarit PewDiePie ca om, nu continutul lui pentru ca e stupid si nu ma atrage. Dar draga Razvan (autorul) cauta inainte ce au insemnat primii 6 ani de YouTube pentru acel baiat. Va sparg matematic volumul de munca sa intelegeti ce inseamna succesul si de ce unii il au si altii mor de foame (in orice industrie).

    Ce urmeaza sa spun stiu pentru ca lucrez cu agentii de advertising si editare video, imi e usor sa estimez volumul pentru UN SINGUR OM, care ani la rand nu a avut staff in spate.

    PewDiePie:
    2 videouri pe zi (fara nicio zi lipsita) x 365 zile x 6 ani constant.
    Un video de la scrierea scriptului, la editare si la publicare necesita aproximat 4-6 ore de munca. Facem o medie si obtinem 10 ore pe zi - atentie fara zile libere pentru ca asa a fost continutul postat timp de 6 ani fara echivoc.

    Rezultat:
    21.900 de ore de munca sau pentru a ne raporta la ceva palpabil asta inseamna 70 pe saptamana (noi muncim 40 / saptamana). Repet, fara greseala.
    Ca esti sau nu fan, nu are importanta, ca unele poate le facea in 2 ore nu in 4 si altele in 8 nu in 6 ore nu are importanta. Munca este munca. Si ma indoiesc ca vreunul dintre noi poate duce un astfel de ritm fara sa o ia razna.
    Sunt multe de spus, dar vreau sa invatam sa nu mai aruncam cu rahat. Salut!
  • 0 (12 voturi)    
    Daca astia viseaza sa ajunga (Marţi, 24 septembrie 2019, 7:25)

    un_carnat [utilizator]

    Precum 5gang, atunci suntem pierduti.
  • 0 (0 voturi)    
    Unii rad (Sâmbătă, 12 octombrie 2019, 16:04)

    Constantin Eugen Cozma [anonim]

    dar asta este una dintre cele mai importante meserii ale viitorului! Nu e doar parerea mea, puteti sa cititi despre


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version