Tommy Wiseau, regizorul „The Room”, considerat cel mai prost film din istoria cinematografiei, va trebui să plătească despăgubiri în valoare de aproximativ 700.000 de dolari realizatorilor unui documentar despre el şi lungmetrajul său, informează Variety.

The Room, cel mai prost film facut vreodataFoto: Imdb.com

O curte de justiţie din Canada a decis ca Wiseau să plătească despăgubiri pentru că a zădărnicit lansarea documentarului din cauză că este dezonorant.

Realizatorii documentarului „Room Full of Spoons” voiau să lanseze proiectul în 2017, când a apărut şi filmul „The Disaster Artist” al lui James Franco, despre Wiseau şi „The Room” (2003).

Wiseau a deschis un proces în Toronto pentru a obţine interdicţia. El a susţinut că documentarul îi încălca drepturile de autor prin folosirea de fragmente din „The Room” şi că reprezintă o violare a intimităţii.

Documentarul dezvăluia că Wiseau are origini poloneze, fapt pe care el l-a ţinut secret.

Procesul a avut loc în luna ianuarie, în Ontario. Judecătorul Paul Schabas a decis acum în favoarea realizatorilor documentarului. El a considerat că aceştia erau îndreptăţiţi să folosească clipuri în baza legii „utilizării rezonabile”.

„În opinia mea, această acţiune a fost deschisă cu scopul de a preveni lansarea unui documentar care nu i-a plăcut lui Tommy Wiseau”, a spus Schabas.

El a ordonat ca Wiseau să plătească 550.000 de dolari realizatorilor documentarului - Richard Harper, Fernando Forero McGrath, Mark Racicot şi Richard Towns - ca despăgubiri pentru pierderile cauzate de amânarea lansării producţiei. Wiseau trebuie să mai plătească daune punitive în valoare de 140.000 de dolari, din cauza comportamentului „revoltător” la adresa realizatorilor documentarului.

Harper, care a şi scris scenariul pentru documentar, a spus că în prezent caută distribuţie pentru filmul său, cel mai probabil pe o platformă de streaming.

„Room Full of Spoons” foloseşte 69 de clipuri din „The Room”, care totalizează 7 minute. Potrivit judecătorului, realizatorii documentarului au căutat să obţină drepturile de la Wiseau în 2015, dar acesta din urmă a cerut o sumă exorbitantă şi a insistat să aibă ultimul cuvânt privind forma documentarului. După asta, cineaştii au decis să se folosească de legea „urilizării rezonabile”, care permite folosirea limitată a materialelor protejate de drepturi de autor în scopul ştirilor sau criticii.

Materialul folosit, a mai spus judecătorul, „nu a fost trivial şi nici excesiv”.

Prin dezvăluirea numelui real, a datei şi locului naşterii, judecătorul a spus că realizatorii documentarului nu au încălcat intimitatea lui Wiseau, care şi-a creat o aură misterioasă de-a lungul anilor, informează News.ro.