Conducerea retailerului american Gap a decis reducerea echipei de marketing din Marea Britanie si eliminarea departamentului european de design. Decizia Gap vine pentru a adapta strategia globala de marketing la puterea de cumparare din ce in ce mai scazuta a consumatorilor.

O parte dintre angajatii departamentului de marketing din Londra au fost concediati si s-a renuntat la colaborarea cu toti designerii europeni, deoarece Gap incearca sa reduca din cheltuieli. S-ar putea renunta la circa 80 de locuri de munca.

Gap va avea o echipa mica de design stabilita in New York, care va fi supravegheata de Patrick Robinson. Acesta a mai lucrat si pentru Paco Rabanne si Giorgio Armani, arata brandrepublic.com.

In acelasi timp insa, Banana Republic - brandul de imbracaminte detinut de grupul Gap -, care opereaza cu preturi mai mari decat Gap, se descurca bine, dupa cum afirma proprietarul acestuia.

Pentru anul 2008, Gap planifica inchiderea a 115 magazine: 65 de magazine Gap in America de Nord, 20 de magazine Old Navy si 15 magazine Banana Republic, ambele branduri detinute de Gap. De asemenea, compania intentioneaza sa inchida alte 15 reprezentante internationale, insa nu a mentionat deocamdata care.

Compania a anuntat deschiderea unor reprezentante Gap si Banana Republic si in Romania, insa nu a fost anuntata o data precisa a lansarii acestora.