John Wayne si Bette Davis, platiti din greu ca sa fumeze in filme
Firmele plateau, la schimb, campaniile nationale de publicitate pentru actorii respectivi si filmele in care acestia jucau.
Printre vedetele care au beneficiat de sumele companiilor de tutun se mai numara Bette Davis, Betty Grable si cantaretul Al Johnson. Actorii care promovau o singura marca, in acest caz brand-ul Lucky Strike, au fost platiti, in anii '30, cu 218.750 dolari, echivalentul a 3,2 milioane de dolari in zilele noastre, arata publicatia Tobacco Control.
Aproape 200 de actori au promovat fumatul in filmele in care au aparut, arata The Telegraph. Doua treimi dintre cei mai cunoscuti 50 de actori ai anilor '30-'40 au promovat marci precum Lucky Strike, Old Gold, Chesterfield si Camel.
Autorii studiului cred ca aceasta promovare a dus la cresterea numarului de fumatori in randul tinerilor din acea perioada.

Guvernul ia în calcul „un statut special” pentru restaurante: Dacă își vor vaccina tot personalul să nu mai fie legați de rata de incidență
Din primăvară până-n toamnă, pandemia a dus la creșterea de 4 ori a românilor descurajați în a-și găsi un job
Trei scenarii pe termen scurt ale mediului de afaceri. De ce nu vor scădea prețurile la imobiliare și la cât ar putea ajunge euro
VIDEO Criza din Coaliție, săptămâna a doua. Prima ședință a Coaliției după demiterea lui Voiculescu, fără o nominalizare pentru Ministerul Sănătății. Kelemen, întrebat dacă e necesară intervenția președintelui: Nu e nevoie
Cercetătorii au descoperit cele mai precise informații de până acum privind emisiile radio rapide
INTERVIU Cum vede educația o elevă româncă admisă la Oxford. Mara Pîndaru: Trebuie introdusă mai mult tehnologia în procesul de învățare / Care este principala problema a sistemului de învățământ din România