E criza. Lumea n-are bani. Ok. Mai bine un cintec vesel sa cintam. “Anul acesta am inregistrat cu aproximativ 70% mai multe evenimente decit anul trecut”, ne-a marturisit Andreea Petrescu, managing director la bilete.ro. Si asta e abia inceputul. Dupa ce, saptamina trecuta, ne-am lamurit ca recesiunea economica in Dorobanti e o vorba de dinsii inventata, avem acum ocazia sa ne lamurim cum merge showbiz-ul in vremuri de restriste. In ciuda previziunilor afonului guvern Boc, merge cam uns. Cum e posibil? Nu stim exact, dar incepem sa credem ca e criza doar pe ici, pe colo, prin vecini. In rest, veselie mare. Si, la intrare, se taie bilete, evident.

“2009 e la fel de bun”

La concertul Sting din aceasta primavara casa a fost inchisa. Cele mai scumpe bilete: 750 de lei! La Madonna, fita absoluta a costat 800 de lei (bilete categoria VIP). Probleme la casa? Nu, deloc. Cel mai mare organizator de concerte local, EMAG!C Entertainment (companie de origine olandeza, intrata pe piata romaneasca in 2003), a mers ata si, impotriva bunul simt economic, care spune ca atunci cind ti-e foame nu te duci la concert, n-a dat faliment. Anul trecut, compania a avut o cifra de afaceri de 21.858.359 lei. O fi bine, o fi rau? “Comparativ cu anul trecut, am putea spune ca 2009 e la fel de bun”, precizeaza Laura Coroianu, CEO EMAG!C. Pe linga B’ESTFEST, care a ajuns la editia cu numarul trei, anul trecut compania a organizat aproximativ 14 concerte, (Kylie Minogue, Lenny Kravitz, Mettalica, Roisin Murphy etc), iar anul acesta au inceput cu un mega-concert sold-out: Sting. Apoi a venit pe Madonna, iar toamna, cind se numara bobocii si concertele, de-abia a inceput.

“Anul acesta am cistigat mai multi spectatori”

Evident, am intrebat-o pe Laura Coroianu daca viata mai are vreun sens. “Biletele s-au vindut bine si anul acesta. Pe alocuri, chiar mai repede decit anul trecut. Ritmul de cumparare a biletelor pentru B’ESTFEST a fost, de asemenea, cu mult mai alert decit la editiile precedente. La Madonna putem vorbi chiar de un mic record national, in conditiile in care biletele disponibile in perioada de pre-sale s-au epuizat in mai putin de o saptamina. Da, se resimt oarecum efectele crizei. Dar numai in ceea ce priveste partea de sponsorizare. Anul acesta B’ESTFEST a pierdut un co-soponsor, dar a cistigat mai multi spectatori.”

Pentru sezonul rece EMAG!C pregateste Diana Karall (22 noiembrie), Pasion de Buena Vista (17 decembrie), Harlem Gospel Choire (21 decembrie). Ne uitam la cifre si nu intelegem nimic, desi, de imbatat ne imbatam numai dupa inchiderea editiei. La evenimentele EMAG!G de anul trecut, cind salariile inca miscau, au fost prezenti aproximativ 150.000 de spectatori. Anul acesta, cind a murit si economia, si Michael Jackson, s-a atins deja cifra de 145.000 de bilete vindute. Si, cum spuneam, mai e mult pina departe. Concluzia? Romanii merg la concerte de suparare.

“Se intrevede un profit”

Stiti povestea: lui Leonard Cohen i-a placut la noi in batatura si s-a intors saptamina trecuta, ca sa nu ne lase sa fumam pe stadion. Anul trecut, cel mai scump bilet a facut 349 de lei si o gramada de fani. Anul acesta, pretul a crescut la 399 lei. Ne-am lamurit insa ca recesiunea, ca si Necuratul, se ascunde in detalii: in 2008 s-au pus in vinzare bilete la cinci categorii, anul acesta doar la trei. Dar s-au epuizat, bine mersi si acum, cu unele mici sincope.

Integral in Academia Catavencu