Dupa un weekend dansant, in care Nouvelle Vague si Koop au venit cu ritmuri orientate spre bossa-nova si swing, luni seara a fost adus in prim-plan jazzul cu accente chill out. Aflata pentru prima oara in Romania, trupa De Phazz a cantat la Teatrul National Bucuresti, in fata unei sali pline.

Concertul a inceput la 20:15, cu doar un sfert de ora intarziere. Fapt explicabil, caci De Phazz (acronim pentru „Destination Phuture Jazz”) este o trupa germana de chill out, mai precis de jazz downtempo, combinat cu elemente drum and bass, trip hop, soul. Ca si in cazul celor de la Nouvelle Vague si Koop, De Phazz nu are o componenta stabila. Aseara, ei au insemnat chitara, bas, saxofon, clarinet, tobe, un sampler, dar mai ales doi vocalisti de culoare: Karl Frierson, care tocmai a debutat cu un album individual de soul, si cantareata Pat Appleton.

"Buna seara, Bucuresti!" a spus in deschidere Pat, intr-o romana aproape perfecta. Cateva minute mai tarziu, Karl, cea de-a doua voce De Phazz, a reusit chiar sa pronunte cuvantul "Bucureşti", mai ales ca - se stie - strainii au probleme cand e vorba de pronuntia literei "ş".

Nemtii s-au dovedit foarte atenti cu publicul, cu care au vorbit destul de mult. "Suntem foarte fericiti sa fim aici. In sfarsit am reusit sa ajungem si in tara voastra, in frumosul vostru oras", le spunea Karl celor prezenti. Pe parcursul concertului, ei au folosit mai multe cuvinte in limba romana: "ce faci?", "multumesc", "pa" si "la revedere" au atras simpatia publicului. Un alt capitol la care au impresionat a fost miscarea scenica. De altfel, cei doi vocalisti au aratat o vivacitate deosebita, impresie intregita de vocile deosebit de puternice.

Particularizarea versurilor a fost un alt element bine gandit al showului: "she surrenders her sweet Romanian body to the floor" zicea Karl pe cantecul Jazz Music. "How do you say <> in Romanian?" avea sa intrebe el, la un moment dat, inainte de a pupa mana unei doamne din public. De Phazz au pus accentul si pe vestimentatie: Pat a purtat, pe rand, o rochie alba, una rosie, apoi una neagra, in timp ce Karl a inceput cu un costum alb, schimbat ulterior cu unul negru.

De Phazz
Foto: Hotnews

Repertoriul a inclus piese ca My Society, Jeunesse Doree (piesa cantata in limba franceza), What's Behind? (cantec care seamana, prin acordurile folosite - cel putin la inceput - de mult mai celebra Ain't No Love in the Heart of the City a celor de la Whitesnake), Preachin' To The Choir (piesa inceputa cu un solo de saxofon care l-ar fi facut invidios chiar si pe Bill Clinton), No Jive si The Mambo Craze.

"Mai vreti? Stati sa ma duc in spate sa intreb trupa" si concertul a continuat, la bis, cu trei piese dinamice, care au ridicat sala in picioare: "Vom canta o piesa funky, dar nu European funky, ci Romanian funky, Bucharest funky. Acum, aici, e in regula daca devenim funky? Adica Romanian funky?"

Reactia publicului a impus un al doilea bis, iar Karl a profitat de prilej pentru a se juca putin cu versurile ultimei piese: "sorry that we have to run, but Bucharest, we had so much fun".

"Foarte tare concertul. Vocile s-auzit super", remarca Mihaela, una dintre persoanele care au fost prezente atat la De Phazz, cat si la concertele Koop si Nouvelle Vague, din weekend. "Se simt influentele afro-americane in felul in care canta. Koop mi s-a parut mai tare, caci sunt mai pe gustul meu ca stil. De Phazz sunt mai jazzy decat ce ascult de obicei. Dar ca interactiune cu publicul, De Phazz au fost mai tari. Sala a fost poate mai apatica, dar e firesc: astia sunt mai mult jazz, ceilalti mai mult bossa-nova".

Karl 4
Foto: Hotnews