Renault a prezentat la Moscova berlina Symbol, model la care au lucrat si ingineri din Romania
"Daca Clio Symbol era un deriviat din modelul Clio II, noul Renault Symbol este un model in sine", spun cei de la Renault despre berlina in trei usi produsa in Turcia. Uzina a fost aleasa fiindca este aproape de pietele de consum, Rusia, Turcia, Romania si Algeria - tarile cheie pentru acest model.
In total, aceste piete ar trebui sa reprezinte mai bine de 80% din totalul vanzarilor, restul productiei fiind destinata catre pietele Europei Centrale si Orientale, ale Orientului Mijlociu si ale Africii.
Modelul va fi disponibil cu motoare pe benzina: 1,2 litri 75 CP, 1,4 litri cu variantele 75 CP si 98 CP si 1,6 litri 105 CP. Gama de motoare diesel cuprinde propulsorul de 1,5 litri in variantele de 65 si 85 CP. Renault spune ca diesel-ul de 85 CP are un consum mediu mixt de 4,3 litri/100 km.
Capacitatea maxima anuala de productie a uzinei din Bursa este de 360.000 de vehicule in trei schimburi, pentru cele cinci vehicule produse aici (Noul Renault Symbol, Clio III trei usi si cinci usi, Clio Estate, Megane berlina patru usi).
Clio Symbol e derivat din Clio II. Berlina Clio Symbol este pe piata romaneasca din 2001, iar in 2005 a fost lansat Clio III hatchback. Symbol se vinde si sub numele Thalia in alte tari din estul Europei.
Anul trecut s-au vandut 13.400 de masini Clio Symbol in Romania, cu 18% peste valoarea din 2006. Masina e disponibila cu motorul pe benzina de 1,4 litri (versiuni de 75 si 100 CP) si diesel-ul de 1,5 litri (versiuni de 65 si 85 CP). Pretul de lista pentru Clio Symbol variaza intre 8.650 euro pentru 1,4 litri 75 CP si 11.500 pentru 1,5 85 CP cu TVA inclus.
In primele sase luni ale acestui an vanzarile lui Symbol au scazut cu aproape 20% in tara, spre 5.400 de masini. Peste jumatate dintre ele au avut motor de 1,4 litri 75 CP benzina.

Beatrice Mahler: O parte din personalul ATI a abandonat lupta. Nu oricine poate sa stea lângă un pacient extrem de bolnav
Aproape 4 milioane de tineri (18-34 de ani) locuiesc cu părinții. Iar motivele lor nu sunt doar economice...
O istorie a frigului extrem, din aprilie până în iunie - Ninsori, ger și îngheț în România ultimilor 100 de ani
În spatele cifrelor (și al scandalurilor politice). Mărturii despre suferință și deznădejde în pandemie: „I-am dat prima palmă copilului”
S&P modifică perspectiva la stabilă, de la negativă/ De ce ar trebui să ne intereseze ratingul
tu stai cu uratenia copile, vezi sa nu te arzi cand o sa iti iei prima masina
apropo, ce au facut pe acolo ... e clar daca au fost si turci ...
www.renault-technologie-roumanie.com
Problema e ca nu stiti voi.
Crezi ca se applica ceva?
Vezi tu un Mercedes/Renault in care sa zici: da, partea "asta" e facuta in Romania, iar la baza sta o idee romaneasca ... niciodata ... Romania a fost, este si va fi o tara de outsourcing ... ti-o spune Gogu care lucreaza in domeniu, undeva in Germania.
Ca inginerilor romani li se descrie projectul in amanunt, iar ei trebe sa implementeze, asta e altceva ...
La fel ca si cazul Daciei Logan ( nascuta din violul Renaultului Clio Symbol asupra Solenzei ) acum e la fel din Sandero + Megane III au facut un avorton cu motorizari depasite !!! Nimic nou !!!
2. Ti-e ciuda, nu-i asa?