Vreți să adormiți repede? Încercați metoda 4-7-8

de A.Th.C.     HotNews.ro
Marţi, 28 septembrie 2021, 22:31 Life | Natural


Siesta
Foto: Wikipedia
Metoda este o tehnică de respirație, provenită din străvechea tradiție yoghină pranayama (sau reglarea respirației), care favorizează relaxarea corpului și a minții, în consecință ajutând somnul, după cum scrie cunoscuta revistă Vogue.

Persoana care o recomandă, dr. Andrew Weil, fondator și director la Arizona Center for Integrative Medicine, o descrie ca pe „un tranchilizant natural al sistemului nervos”. Lucrează prin activarea sistmului nervos parasimpatic, care este reponsabilul pentru stările de odihnă și digestie, în timp ce deconectează sistemul nervos simpatic, cel care activează reacția la stres.

Această respirație profundă și ritmică nu numai că ne permite să adormim repede, dar reduce și anxietatea, ne ajută să stăpânim totul, de la pofte la furie și contribuie la funcționarea normală a proceselor ca digestia. Atâția dintre noi suntem stresați cronic, așa că merită să preluăm tehnici ca aceasta în rutina zilnică.

Puteți folosi 4-7-8 când vă culcați, când vă treziți în miez de noapte sau peste zi atunci când vreți să vă calmați. Oricum și oricând o faceți, dr. Weil recomandă să folosiți tehnica cu regularitate – ideal de două ori pe zi, pentru rezultate concrete și durabile.

Acest exercițiu ultra-simplu de respirație se face astfel:

1. Inspirați pe nas timp de patru secunde

2. Țineți-vă respirația timp de șapte secunde

3. Expirați opt secunde, scoțând un șuierat printre buzele apropiate

4. Repetați de patru ori, de două ori pe zi.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10307 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Exercitiile de retentie respiratorie (Marţi, 28 septembrie 2021, 23:47)

    Cripto [utilizator]

    (tinerea aerului) sunt STRICT interzise tuturor persoanelor cu probleme cardiovasculare- va rog verificati mai multe surse inainte de a expune public tehnici cu potential periculos. Informatia de mai sus o puteti verifica in lucrarile de specialitate si sa nu uitam ca sanatatea omului de azi nu se mai compara demult cu cea a yoghinilor care faceau kumbakha-rechaka.
  • +3 (3 voturi)    
    b (Miercuri, 29 septembrie 2021, 14:06)

    sfidare [utilizator]

    Perfect adevarat! Fac acest exercitiu si rezultatele sunt conform descrierii. Apropos, sunt hipertensiv :) Acest exercitiu este singurul din multe incercate care imi induce somnul.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by