"Ideea de a realiza aceasta expozitie s-a nascut in urma cu cateva luni. Proiectul de a fotografia orasul de sus l-am inceput insa din 2004 si sa zicem asa l-am accelerat in 2007. Initial a fost o intamplare sa fotografiez orasul de sus dupa care a devenit un proiect, am dezvoltat o metoda si am ajuns sa vin de trei patru ori pe an in Romania sa fotografiez Bucurestiul. In tot acest interval de timp m-am urcat pe circa 100 de cladiri si am realizat fotografii. Ca si timp de lucru, pe fiecare cladire am stat cel mai putin o ora si cel mai mult 3 ore. Au fost zile in care m-am urcat in cinci cladiri ceea ce a fost foarte obositor. Uneori a fost foarte dificil pana am obtinut acordul de a intra in respectiva cladire si de a fotografia. Dupa aceea, niciodata nu am fost lasat singur sa fotografiez. Cineva statea cu mine. Si va imaginati cum este sa astepte un om dupa tine trei ore ca sa termini de facut pozele. Exista o anumita presiune. In expozitie nu se regasesc imagini decat pe circa 20 de cladiri. Am mai pus imagini pe site-ul proiectului insa au ramas foarte multe imagini nefolosite", a povestit Stefan Tuchila pentru HotNews.ro.
- Mai multe imagini cu orasul vazut de sus gasiti aici.
Expozitia este finantata de AFCN (Administratia Fondului Cultural Nationa), iar organizatorii doresc sa scoata si o carte in care sa fie cuprinse aceste imagini. Deocamdata acest proiect nu a fost finantat.
Daca faci o poza la Glina de la aceeasi inaltime, obtii acelasi efect.
Ps: Respectele mele artistului, care a reusit sa exploateze estetica uratului. Mi se pare un exercitiu nobil sa reusesti sa gasesti frumosul intr-un oras ca Bucuresti.
Exista insa marea problema a locului expozitiei, mai ales o incercare grea pentru arhitecti - sa intri in Casa Poporului, pe din dos, unde un arhitect a spilcuit fatada cu doua lifturi de sticla, de iese si mai mult in evidenta monstruozitatea cladirii.
Eu nu intru niciodata in Casa Poporului in ciuda faptului ca pot pierde experiente artistice deosebite.
Astept un concurs international pentru a face un tunel subteran/suprateran care sa lege strada de bateria de lifturi a MNAC.
In schimb imi plac pozele.