​Potrivit unui studiu Edenred, peste 50% dintre angajații din România acordă mai puțin de 30 de minute mesei de prânz, spre deosebire de alte țări europene, unde numărul angajaților care alocă un timp atât de scurt pauzei de masă este semnificativ mai mic.

Hai la 1 la masa!Foto: Edenred

Mai mult, Barometrul FOOD 2018, realizat tot de Edenred pe un eșantion de peste 25.000 de angajați și 1400 de proprietari de restaurante în opt țări europene pe tema alimentației în timpul zilei de lucru, a evidențiat creșterea cererii pentru mese sănătoase și echilibrate. Astfel, aproape 75% din europeni alocă timp special pentru pauza de prânz, cu 5% mai mult decât în 2014. Cu toate acestea, 27% dintre aceștia aleg să ia prânzul chiar la biroul la care lucrează, de aici rezultând rolul extrem de important pe care îl pot avea companiile în încurajarea angajaților să-și ia pauze cărora să le dedice timp suficient pentru a putea lua o masă de prânz sănătoasă în afara biroului.

România intră în programul FOOD, cel mai amplu proiect european de educație nutrițională

Edenred, în parteneriat cu Institutul Național de Sănătate Publică, a lansat programul FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand) în România prin campania “Hai la 1 la masă! Ia o pauză pentru sănătate”. Astfel, România a devenit a zecea țară care implementează cel mai amplu proiect european de promovare a obiceiurilor nutriționale sănătoase în timpul zilei de lucru.

Misiunea programului FOOD este să crească gradul de conștientizare a importanței unei pauze de prânz sănătoase nutrițional, luate în afara biroului. Pauza de prânz este un generator de energie mentală și fizică și ajută la obținerea unui echilibru mai bun între viața profesională și cea personală, de aceea ar trebui să facă parte din ritualul de obiceiuri zilnice al fiecăruia dintre noi.

“Campania «Hai la 1 la masă! Ia o pauză pentru sănătate» este o inițiativă pentru normalitate în stilul de viață al angajaților. Pauza de prânz este un ritual care îmbunătățește calitatea vieții și a sănătății, motiv pentru care pledăm pentru a-l introduce în cultura companiilor”, spune Dana Sîntejudean, CEO Edenred România și Moldova.

„Este un exemplu de unire de forțe dintre sectorul public și cel privat, pentru că românii au mare nevoie să primească informații despre regulile unei alimentații echilibrate, sănătoase pe cât mai multe canale și astfel să conștientizeze importanța respectării acestora pentru propria stare de bine”, a spus Dr. Alexandra Cucu, Directorul Centrului Național pentru Evaluarea și Promovarea Stării de Sănătate din cadrul Institutului Național de Sănătate Publică.

În călătoria inițiată de Edenred sunt cooptați angajatori care-și prețuiesc angajații și vor să-i ajute să fie mai sănătoși și mai eficienți. De asemenea, parteneriatul cu restaurante sau cantine alături de care Edenred derulează un proces de educare în direcția unei nutriții sănătoase reprezintă un element important în misiunea campaniei.

Campania educațională „Hai la 1 la masă!” a fost lansată în 2015 pentru a ajuta angajații să facă alegeri nutriționale inteligente și să opteze pentru masa de prânz. În 2018, campania este integrată în programul european FOOD, coordonat de Edenred. Puteți citi mai multe informații despre campanie pepagina de web a acesteiasau pepagina noastră de Facebook.