VIDEO INTERVIU Cafegiul Gheorghe Florescu: ”Nichita Stănescu mă aștepta la șase dimineața, în fața magazinului. Regret că m-am certat cu Toma Caragiu chiar înainte să moară/ Ce cafea beau nomenclaturistii/Secretul celei mai bune cafele

Vineri, 19 aprilie 2019, 22:36 Life | Prin oraş


Cafengiul Gheorghe Florescu
Foto: Hotnews
Gheorghe Florescu este unul dintre cei mai cunoscuți cafegii din București. Într-un interviu pentru Hotnews, a povestit întâmplări inedite despre personalitățile care veneau să bea cafea la el: Nichita Stănescu, Marin Preda, Toma Caragiu sau Alexandru Rosetti.

Nichita Stănescu scria poeziile pe pungi de ambalaj

”Deschideam mai devreme magazinul, special pentru Nichita Stănescu. Deseori, îl găseam așteptând în ploaie, chiar în față. Când avea inspirație, îmi cerea câteva coli de hârtie A4. Niciodată nu aveam, dar îi dădeam pungi de hârtie în care ambalam fructele. De multe ori, era grăbit sau intra în discuții cu diverși clienți și uita creațiile la mine. I le înapoiam de fiecare data. Erau poezii inedite, dar nu le-am păstrat…”

Regret că m-am certat cu Toma Caragiu, cu o zi înainte să moară

Un alt actor care iubea cafeaua era Toma Caragiu. Cei doi s-au întâlnit pe 3 martie 1977, când actorul a venit să cumpere o sticlă de whisky. ”Am avut o discuție mai aprinsă. El interpreta la TVR un rol despre comercianți, ”răzuitorii de etichete”, pe care îi critica în legătură cu etichetele de pe sticlele goale, care erau returnate. I-am spus atunci: ”Maestre, eu vă iubesc pe dumneavoastră, vă servesc cu tot ce am mai bun, nu pot să accept să mă criticați la televizor”… Atunci, el mi-a explicat: ”Dragă Florescu, noi suntem actori. Interpretăm rolurile care ni se dau de către scenariști”...Îmi pare rău că ne-am certat.

Marin Preda cumpăra cafea, după ce își vedea copiii

Și scriitorul Marin Preda s-a numărat printre clienții cafegiului Florescu. ”Mergea des să își vadă copii, care erau la soție. Când se întorcea, se oprea de fiecare data și cumpăra cafea. Nu a avut o viața tocmai ușoară și eu am înțeles asta”.

Nomenclaturiștii beau cafea de contrabandă. ”Fii muncitorilor” nu își permiteau marfă de lux

Gheorghe Florescu a povestit cum a primit un sac de cafea bună, de la un colonel de securitate. ”Este un securist cunoscut, nu o să îi spun numele, trăiește și azi. M-a întrebat, într-o zi, de ce cafeaua mea nu este atât de bună ca cea de la Paris. I-am răspuns că nu mi se permite să am marfă de calitate. După o perioadă, s-a reîntors cu un sac, în care erau mai multe sortimente de cafea foarte bună, adusă chiar de la Paris. Le-am pregătit la toți câteva pungi, iar pentru cafeaua care a mai rămas, mi-a cerut banii. Asa se comportau nomenclaturiștii. Și vreau să vă mai spun ceva: toti liderii comuniști beau cafea de cea mai buna calitate, dar toata era de contrabandă pentru că nu-și permiteau ca ”fii ai muncitorilor ” să consume marfă de lux.

Fata generalului Pacepa era permanent urmărită de securiști

”Dana Pacepa, fiica generalului Ion Mihai Pacepa cumpăra cafea de la mine, dar eu nu știam cine este. Era urmărită mereu de doi securiști. Am aflat cine sunt de la directorul Spitalului Giulești, profesorul Panait Sârbu, care mi-a spus: ”Domnule Florescu, ai grijă! Ăștia sunt mari, sunt oameni importanți de la Securitate. Dacă i-ai călcat cumva pe coadă, dispari definitiv!”

Academicianul Alexandru Rosetti își făcea singur cafeaua la ibric

Un alt pasionat de cafea era reputatul lingvist, Alexandru Rosetti. ”Avea 95 de ani și își făcea singur cafeaua la ibric. Cunoștea 11 limbi. Într-o dimineață, l-am găsit așezat pe un munte de cărți, toate erau cartonate, pe ele erau scrise numele lui. Voia să le ducă la anticariat. I-am spus că le cumpăr eu, dar mi-a răspuns: ”Nu se poate, eu nu vând cărți la prieteni. Ti le ofer, ia-le...!”



Cum se face cea mai bună cafea la ibric?

Cea mai buna cafea se face într-un ibric de aramă, cu mâner din lemn - explică Gheorghe Florescu. ”Cafeaua se adaugă atunci când apa este puțin călduță, pentru că așa de dizovă mult mai bine. Pentru fiecare ceașcă, se pun două lingurițe cu vârf, pentru că o cafea bună trebuie să conțină zece grame de produs. Când amestecul începe să fiarbă, se presară ca o ploaie o linguriță de cafea, exact cum ai pune zahar pudră peste o gogoașă. Este o metodă prin care orice cafea capătă o aroma deosebită. După ce devine o cremă, se ia de pe foc și se pune o linguriță de amestec în fiecare ceașcă. După ce a fiert suficient, cafeaua din ibric se toarnă în ceașcă, veți observa că acel caimac se va ridica la suprafață, ca un ulei”. Gustul cafelei nu ”se strică” cu diferite arome de cocos, cacao, whisky, etc. Nici zahărul nu este foarte bun în cafea. Armenii – care sunt mari iubitori de dulce – mai pun miere în cafea. Dar aceasta trebuie adăugată întotdeauna la sfârșit.

Cafeaua sudează orice relație. întotdeauna, bărbatul trebuie să facă, dimineața, cafeaua

Cafegiu Florescu crede că, în orice cuplu, bărbatul trebuie să facă în fiecare dimineață, cafeaua. ”Când eram tânăr, mergeam să duc cafea unei familii de evrei.: el avea 94 de ani, ea – 92 de ani. Mă frapa felul în care își vorbeau cei doi soți după o căsnicie de peste 60 de ani. El făcea cafeaua, o ducea doamnei și beau cafeaua împreună. De fapt, cafeaua îi unea foarte mult..”







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















31789 vizualizari

  • -5 (9 voturi)    
    despre viata (Vineri, 19 aprilie 2019, 23:39)

    levierul [utilizator]

    afla-le slabiciunile si fa-i de cacao 
  • +19 (25 voturi)    
    amintiri din epoca de aur (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 7:27)

    floarealbastra [utilizator]

    As area sa stiti ca in epoca de aur "sefii "de magazine, restaurante, comerciantii in general erau niste zeitati;
    (stimatul dvs. era atat de important incat dadea indicatii pretioase tovarasului actor Caragiu, nu avea hartie pentru Nichita dar avea pungi -cata pretuire nu-i asa?);
    erau prieteni cu secu de multe ori turnatori cu acte in regula, cu PCR, cu oamenii importanti ai zilei, spagari fara scrupule dispretuitori cu restul romanilor la care se uitau de sus din inaltul cer al celor care aveau de toate sau faceau rost de orice.
    • -3 (13 voturi)    
      dar sa stii (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 9:42)

      victor L [utilizator] i-a raspuns lui floarealbastra

      si tu, ca nu toti erau cum ti-i inchipui (sau cum erai tu).
    • +1 (1 vot)    
      S ar putea (Duminică, 21 aprilie 2019, 0:21)

      Coco_papagal [utilizator] i-a raspuns lui floarealbastra

      sa ai dreptate, adica cafengiul sa fi fost un turnator. Pana la urma sa ne bucuram macar de amintirile pe care ni le impartaseste...ce altceva putem face?
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Duminică, 21 aprilie 2019, 9:49)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

        Omul toarna de buna voie aceste "intamplari". Scriitorii si actorii sunt si ei oameni si au dreptul la memorie, la fel ca si rudele lor. Nu prea mi se pare de bun simt ce face nenea asta. In afara de faptul ca-si face reclama.
  • +5 (7 voturi)    
    Marin Preda (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 10:00)

    calin_ionescu [utilizator]

    Marin Preda nu a avut copii cu prima sotie, ci cu ultima, cu a treia, Elena Preda,
  • -15 (19 voturi)    
    aspecte pt.uituci, și cei f.tineri (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 11:26)

    Toni_Romania [utilizator]

    Dupa 1983 mâncarea a disparut din magazine, ca și multe alte produse (dar NU pt. că PCR ar fi furat 12 md Usd). Dar, desi totul era cartelat lumea avea în gen. mancare in frigider si desi era frig in apartamente nu existau oameni fara locuinta, homeless, cum sunt azi mii prin tara. Si fata de azi nu erau oameni care sa fie cu gazul si curentul taiat ca nu aveau bani de factura.

    Nu era marfă dar erau bani, și chiar cafea multi aveam de la studenti străini și speculanti. Azi e marfă, dar bani cucu la oamenii nemafioți.
    • +1 (3 voturi)    
      da, se dormea (Duminică, 21 aprilie 2019, 13:26)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      în apartament în frig exact ca afară ( nu din țară)
      deci...
  • +4 (6 voturi)    
    fata lui pacepa (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 11:31)

    Toni_Romania [utilizator]

    normal că era urmarită de Secu, că ta-su era agent Kgb în RSR (în MOSTENIREA KREMLINULUI Pacepa povesteste cum a devenit ofiter Kgb sub îndrumarea lui Pantiușa) - Ceau știa astea, dar îl păstra pt. că era destept.
  • +11 (11 voturi)    
    Nichita (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 11:33)

    Toni_Romania [utilizator]

    Povestea un scriitor ca trecea dimineata la 7 pe la Nichita Stanescu si-l gasea beat, cu o sticla de vodca pe jumatate goala, si-l intreba "Nichita, de ce bei asa mult?". La care Nichita ii zicea "Cornele, pentru ca eu vreau sa mor tanar, ca nimic nu este mai urat decat un poet batran". Si a murit la 50 ani.
    • +3 (3 voturi)    
      Nichita Stanescu (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 14:23)

      toubib [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Da, nu astepta Nichita la 6 dimineata pentru cafea...din pacate
      • +5 (5 voturi)    
        hei (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 16:32)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui toubib

        Pai dupa betziile pe care le tragea in fiecare noapte, fireste ca avea nevoie de cafea dimineata devreme, inainte de culcare.
  • +7 (7 voturi)    
    interesant (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 12:55)

    loveparade [utilizator]

    este ca nu da numele "securistului care traieste".
    omul a trait cu securitatea la brat, a trecut peste revolutie, a scris o carte in care spune cu nume si prenume care erau securisti (unul dintre ei era Adamescu) daaaar, intre timp, securitatea l-a ajuns din urma si acum nu mai vorbeste.
    vremuri perverse...
  • +11 (11 voturi)    
    Reklamlar (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 13:08)

    NoFive [utilizator]

    Interesant cum inca tine reclama pe care si-a facut-o si care inca i se face acestui bacan, care era cam singurul din tara care avea cafea de vinzare pe vremea comunistilor, in ultimii ani mai precis, cind penuria la nivel national era totala. Omul e un bun negustor, de moda veche, are scoala armeneasca a bacanilor dupa propriile spuse, desi e cam "oț". Stie sa-si vinda marfa, care insa nu e de cea mai buna calitate, dar e ambalata oarecum atragator, desi discutabil, intr-un gen de poveste care inca mai tine, iata, desi e incalzita si reincalzita. Nu stiu nici cum de i-a publicat Humanitas cartoiul ala plin de istorioare terne in care intilnesti de-a valma securisti, actori neaosi si alte celebritaturi dimbovitene sinpe care-i avea de clienti. Eu unul nu am reusit sa trec de pagina 20. Pentru cine stie ce inseamna cafeaua adevarata, buna, de specialitate, si a gustat si din marfa acestui bacan, o sa inteleaga daca spun ca omul nu ofera nici pe departe o marfa de calitate, si care sa-si justifice pretul cerut. Iar el o stie. Cafeaua lui e una ordinara, fara pretentii, insa, cum am zis, ambalata mai altfel. Mai spune o poveste, mai publica, presa il baga in seama, te mai baga putin in seama cind ii treci pragul, asta isi doresc multi. Dar cafeaua lui e proasta, si a fost mereu proasta, asta e adevarul.
    • -1 (7 voturi)    
      am citit (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 13:27)

      dan070 [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

      Eu i-am citit cartea, recunosc ca mi s-a parut interesanta. La finalul interviuui, anunta ca va scoate o alta carte, cred ca o sa o cumpar si pe aceea. Nu comentez caracterul pe care il are, pentru ca nu il cunosc foarte bine, tot ce a scris in carte mi s-a parut de bun simt.
      Despre cafea as vrea sa punctez un lucru: e mai buna decat orice cafea pe care o gasesti la supermarchet. Dar, pana la urma, e doar o chestiune de gusturi...in tot cazul, omul este un personaj.
      • +2 (6 voturi)    
        dan070 (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 14:00)

        Jean05 [utilizator] i-a raspuns lui dan070

        Ai punctat bine ,,Despre cafea as vrea sa punctez un lucru: e mai buna decat orice cafea pe care o gasesti la supermarchet'', dar Reklamlar are dreptate, este o cafea mediocra vanduta cu numele din spatele acesteia, calitatea este putin mai buna decat cea de pe rafturile magazinelor.
        Iti recomand sa incerci cafele din magazinele de specialitate, eu de ani buni beau de la acestia si este exact ce trebuie, o cafea cu gust aparte.
      • +4 (6 voturi)    
        Da (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 14:17)

        NoFive [utilizator] i-a raspuns lui dan070

        Ai dreptate, ba mai mult decit atit, sa stii ca e vorba de aceeasi cafea, cea de la supermarket cu ceea ce vinde negustorul nostru. O cafea ieftina, cea mai ieftina de pe bursa, insa dl Florescu o prajeste in mai multe feluri, de aceea pare "mai buna" decit cea de la sm. Cafeaua, ca si alte alimente, si nu e numai cazul alimentelor, se gaseste pe calitati. Si se vinde pe bursa, indeobste pe bursa londoneza a cafelei. Ceea ce vinde dl Florescu e pe treapta cea mai de jos, ceea ce "cade din tren, intre sine". La propriu. Aceeasi marfa e si in sm, la 40-80 lei kg, ambalata sub diferite nume si branduri, de la Alintaroma (ce nume!) pina la Lavazza, Mielle si altele la fel de cunoscute si la fel de proaste. Bobul lucios si prost. Comparativ, gindeste-te la strugurii "de garaj", zaibarul sau capsunica, din care iese un lichid pe care unii impropriu il numesc vin, si la cei de vita nobila, din care, intr-adevar, se poate obtine vin. Deci nu, cafeaua dlui Florescu nu este una de calitate, de specialitate adica. Nici macar povestilor dinsului nu le vad vreo calitate. Ca sint scrise "cu bun simt"? Asta nu fac calitatea unei povesti. Calitatea pe care inca i-o pot aprecia dlui Florescu este acel aer caldut si aparent prietenos de bacanie care inca mai exista in pravalia dinsului, dar cam atit.
        • +2 (2 voturi)    
          Mi-a placut (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 14:45)

          razvandobritoiu1 [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

          Cred ca la el sunt peste 20 de tipuri de cafea, depinde ce alegeti, tot ce vreau sa spun este ca nu trebuie sa generalizam: are cafea proasta! Evident, sunt alte tipuri de cafea mult mai buna decat cea a lui Florescu...in alte locuri din lume sau din Bucuresti...dar omul nu spune nicaieri ca la el gasesti cea mai buna cafea. Nu vreau sa ii fac reclama, ca nu asta e intentia mea...
        • -2 (6 voturi)    
          Acum s-a schimbat și în vest (Duminică, 21 aprilie 2019, 13:42)

          nick24 [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

          căpșunica este un strugure nestropit și se vinde la preț eco, mai scumpi ca cei nobili, care sunt plini de insecticid, pesticid, ierbicid și fungitiv, plus sulf și alte E-uri în sticlă.

          Bine că NU ne-au scos viile, că așa se intenționa.
          • -2 (4 voturi)    
            Sfat (Duminică, 21 aprilie 2019, 14:10)

            NoFive [utilizator] i-a raspuns lui nick24

            Te sfatuiesc sa nu faci comentarii despre vin, productie, imbuteliere, daca nu te pricepi. Vorbeste despre ce te pricepi, acolo unde ai competențe.
            • -1 (1 vot)    
              După ce am vizitat (Luni, 22 aprilie 2019, 8:29)

              nick24 [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

              Franța, Italia, Spania, Portugalia, Madeira, Grecia vizitând domenii viticole, degustând de la roșii dulci la albe seci din Alzacia, Austria, cazare la Tokay, unde îți dă un șapte pontoș la micul dejun, am ajuns și pe drumurile vinului de la noi: Cotnari, Pietroasele, Murfatlar, Panciu, Segarcea, Drăgășani, Jidvei și Recaș.
              Cel mai mult mi-a plăcut un Gewurtz Traminer, vindenge tardive.
              Am citit cărți de viticultură, am participat la expoziții viticole și da, nu știu încă multe lucruri.
              Mai am de învățat ( sau de băut?)
              • 0 (0 voturi)    
                Pesticide & sulfiti (Luni, 22 aprilie 2019, 9:09)

                NoFive [utilizator] i-a raspuns lui nick24

                Esti un bautor amator deci. Foarte bine. Nu esti specialist, de meserie adica. Viticultor sau enolog. Altfel nu ai vorbi cu atita ocara despre pesticide si sulfiti, bau-baul lumii in care traim. Foarte pe scurt si destul de necuprinzator, pesticidele feresc recoltele de daunatori, iar sulfitii conserva vinul in sticla. Procese care se intimpla cu atitea si atitea recolte si produse alimentare. Folosite de catre cei care se pricep, de specialisti adica, acestea fac bine, nu rau. Daca nu s-ar folosi, nu am bea nici vin si nu am minca nici o gramada de alte produse amentare de pe piata. Anatema aruncata asupra pesticidelor (sau a omg) e si ea un produs de marketing, care, iata, a prins de minune in cultura populara, in rindul celor multi si mai putin educati si instruiti, pina la urma e este evident ca nu avem cum sa fim toti specialisti in alimentatie. Nici macar asa zisele culturi de vita-de-vie "eco" (probabil ca ai dat de ele in peregrinarile dtale) nu pot fi ferite 100% de prezenta pesticidelor si a sulfitilor. Documenteaza-te in primul rind.
                • 0 (0 voturi)    
                  Esti naiv (Luni, 22 aprilie 2019, 11:14)

                  nick24 [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

                  n-ai decât să te îndopi cu pesticide, eu încerc o livadă nestropită și vie autohtonă, care nu necesită niciun tratament.
                  Constatărle la toate chimicalele minune au fost făcute în zeci de ani și atunci a fost prea târziu pt unii...
                  • 0 (0 voturi)    
                    Succes! (Luni, 22 aprilie 2019, 14:23)

                    NoFive [utilizator] i-a raspuns lui nick24

                    Incearca, ai tot dreptul. Insa dintr-o vie "autohtona" nu ai sa obtii vin, daca strugurele nu e nobil. Este ca si cum ti-ai dori sa obtii 100 de cai putere de la un motor de 75. Strugurele nenobil nu contine ingredientele necesare obtinerii unui vin autentic. Nu inseamna ca orice fermentat de struguri e vin. Nu inseamna ca orice amator care are o presa si o damigeana poate obtine altceva decit o zeama dulce-acrisoara, o posirca adica. Si daca nu iti stropesti via autohtona pt a o feri de daunatori, nu vei obtine nici macar o recolta de stuguri sa poti sa-i maninci la masa macar.
      • +6 (8 voturi)    
        pe mine (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 16:24)

        naenae [utilizator] i-a raspuns lui dan070

        m-a scarbit cartea aia. Vorbeste fara rusine sau regrete despre cum traiau ei (cei putini) intr-un lant de coruptie, de spagari si contrabandisti, cum faceau "comert" cu produse de "import" in timp ce restul poporului murea de foame si statea in frig, cu lumina stinsa.

        Cum sa te numesti "comerciant" cand tu erai de fapt un agajat al statului care baga mana (pana la umar, nu la cot) in tot ce se putea? In fine, asemenea personaje sunt de trista amintire, nu cred ca ar trebui promovate. Desi se incadreaza perfect in psihologia tipului de om care "reuseste" in Romania sau face politica :)
        • +3 (3 voturi)    
          Hehe... ai dreptate (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 17:14)

          John_english [utilizator] i-a raspuns lui naenae

          la vremea aceea "Gestionarii" aka sefii magazinelor mai pe romaneste,, erau personaje foarte importante si respectate.

          :))
        • +5 (5 voturi)    
          În plus era și mână în mână (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 19:21)

          Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui naenae

          cu toate găștile importante din securitate și din partid... Era omul care avea voia să aducă marfă și să le-o vândă doar lor... Pe mine cartea lui m-a înspăimântat... Pentru că mi-am dat seama cum a fost organizată teroarea în România...
        • +1 (1 vot)    
          . (Duminică, 21 aprilie 2019, 16:41)

          Bogdan Radu [utilizator] i-a raspuns lui naenae

          Si pe mine. Are, ce-i drept, o oarecare valoare documentara, descrie foarte bine mecanismele lumii respective, dar e absolut gretos modul in care tipul reuseste sa-si gaseasca justificari si chiar se considera nedreptatit atunci cand ajunge la puscarie. Motivul pe care il invoca s-ar putea sa va sune cunoscut: pentru ca...altii au furat si mai mult!

          Interesant a fost ca unii oameni pur si simplu nu pareau sa poata delimita cele doua aspecte. Asa ca, daca le-au placut povestile, automat i-au inghitit si ipocrizia; mai mult, am ajuns la un moment dat sa citesc pe Liternet un soi de recenzie in care gasculita respectiva il facea, nici mai mult, nici mai putin decat... disident politic! (ceea ce nici macar el n-a indraznit sa sugereze).

          Apropo de asta, a mai fost un aspect care - tin minte si acum, dupa destui anisori - m-a dezgustat. Cei care au citit carti scrise de fosti detinuti politici au observat, cu siguranta, un lucru: aproape niciodata oamenii aia nu vorbeau despre ei insisi, intotdeauna ii admirau si compatimeau pe colegii de suferinta etc. Tipul asta vorbea numai despre el, cat suferea el acolo si ce nedreptate etc etc.

          Ah, si inca un moment pe care mi-l mai aduc aminte: cel in care descrie intalnirea lui cu academicianul Alexandru Rosetti. Caruia i s-a adresat cu o fraza atat de bombastica si de slugarnica incat si un rege s-ar fi rusinat (ceva de genul 'stimate domnule academician, este pentru mine o onoare pe care nu o pot cuprinde in cuvinte sa va servesc cu cafea' :)) )
    • +4 (4 voturi)    
      Păcat (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 19:06)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

      că n-ați trecut de pagina 20... Dacă citeați toată cartea aflați cum era organizată securitatea pe vremea aia, cum erau găștile de partid și de securiști, cine făcea parte din ele, cum acționau, ce afaceri aveau și cum de ne conduc tot ei... Individul ăsta a fost bine cu toată lumea pentru că îl ajutau toți să-și procure marfă , iar el o vindea democratic tuturor care erau în rețea... Și se mai fălea și că niște oameni de cultură cumpărau din cămăruța din spatele magazinului lui de pe Hristo Botev cafea la suprapreț... (Nici nu știu de fapt cât de adevărate sunt poveștile lui cu scriitori și actori importanți. Domnul Victor Rebengiuc poate fi întrebat. Va spune adevărul)...Gașca mafiotă exista de pe vremea aia, doar că nu la vedere ca acum, se mai ascundea... Nu ne scuipa chiar pe față ca în prezent... Când au căpătat curaj și tratează poporul cu dispreț pentru că n-a știut să se bage în haită ca să facă avere ca de-alde Dragnea și mafioții lui... 
    • +2 (2 voturi)    
      cea mai bună cafea la ibric (Duminică, 21 aprilie 2019, 13:32)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

      este la Dünyası, turcrască adevărată și un gust ca pe vremuri...
      în rest mai sunt càțiva în oraș care știu sâ folosească expresoarele profesioniste. Dar f puțini!
      • +1 (5 voturi)    
        Corectie (Duminică, 21 aprilie 2019, 14:15)

        NoFive [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Nu expresoare, ci espresoare. Sau espressoare. Sau aparate de facut espresso. Cuvintul vine din italiana, italienii fiind cei care au inventat tehnica prin care se obtine respectiva cafea, prin folosirea extractiei aromei la presiune inalta adica. Cam 15 bar. De aici es"presso". Nu e nimic "expres" acolo. Si degeaba ai o scula profesionista, daca folosesti o cafea proasta.
        • +1 (1 vot)    
          Românii au bâut (Luni, 22 aprilie 2019, 8:51)

          nick24 [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

          cafeaua proastă, de parcă ai băut numai nechezol și după revoluție resturi de cafea boabe sparte vietnameze.
          În excursiile din afară e bine să te interesezi pt orice oraș, care e cafeaua cea mai bună, de ex:
          http://www.dailytraveller.ro/top-20-cafenele-din-europa/

          DAR ÎN BUCUREȘTI?
          Unde e cafeaua cea mai bună?
          De la Florescu am degustat și la Romexpo, e departe de realitățile de azi, el e cu poveștile pescărești.
  • +6 (6 voturi)    
    Interesant și (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 17:49)

    Observatory [utilizator]

    omul nu este prost.... așa cum spune romanul “ s-a descurcat , si se Mai descurca ..”
    Referitor la felul cum practica el comerțul când in magazine nu se găsea un gram de cafea ?
    Este revoltător sa mai scri și o carte și sa-ți culegi aplauzele , când de fapt omul lucra cu băieții veseli din Secu.
    Ma lasă rece șmecheriile lui cu poeții și actorii , nu reiese nicăieri ca l-a durut undeva ca amărâtul de rând nu găsea un gram de cafea, cafea lui era numai pentru aleșii societăți socialiste.
    Sunt un mare iubitor de cafea buna, care și aici unde locuiesc se gaseste, la prețuri mari, cafea de calitate f superioară vine numai din fermele mici individuale ale unor producători cu Dedicație calității, puțin și bun, dar se plateste pe măsura .

    Dl nostru băcan care a fost prieten cu răposați ii urez succes cu vrăjeala lui de cel mai mare cafegiu roman, sorry, și cu pretenții de scriitor ....
  • +1 (1 vot)    
    . (Duminică, 21 aprilie 2019, 4:26)

    Intermezzo [utilizator]

    Era un armean care avea magazinul la statia de tramvai 11 Iunie de pe actualul bulevard Regina Maria, la poalele Patriarhiei. Adica , aici

    : https://goo.gl/maps/Erf9Uja8nYekL9ng9

    Armeanul nu prepara cafea s-o bei acolo ci o prajea si o macina cu scule proprii. Magazinul fusese al lui dar dupa nationalizare comunistii i l-au confiscat. I-au facut favoarea sa-l lase totusi sa administreze magazinul dar ca salariat la stat. Toate sculele de prajit cafea si de macinat erau ale lui si tot el stabilea si proportiile in care amesteca sorturile de cafea. La usa lui era permanent coada, veneau frecvent sa cumpere si clienti de la Ploiesti.
    • 0 (0 voturi)    
      Intermezzo (Duminică, 21 aprilie 2019, 16:38)

      Tudorica_2019 [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      Cred ca va referiti la .Haig Keskerian.
      • 0 (0 voturi)    
        N-as putea sa bag mina-n foc (Duminică, 21 aprilie 2019, 23:40)

        Intermezzo [utilizator] i-a raspuns lui Tudorica_2019

        Ma tem ca armeanul meu e mai batrin decit Haig Keskerian, care pare inca verde.
  • +4 (4 voturi)    
    Sa ne gândim (Duminică, 21 aprilie 2019, 13:54)

    RaduMischie [utilizator]

    Eu am citit cartea lui și m-am îngrozit. Nu trebuie să judecăm autorul, ci să înțelegem ce are de spus. Și ce descoperim? O lume profund coruptă, în care puternicii zilei aveau doar avantaje, în timp ce poporul stătea în frig și fără mâncare. Și asta în timp ce se propovăduia egalitatea, iar oamenii se bucurau că au un loc de muncă și o casă (chiar dacă era o cutie de chibrituri).
    Și înțelegem de ce ne aflăm și azi unde ne aflăm, dacă eșalonul 2 al fostei nomenclaturi a luat puterea după Revoluție, find votat cu 2 mâini de poporul învățat cu pomană și tolerant la corupție.
    PS nu sunt expert în cafea, dar e adevărat ca dl. Florescu are talent de comerciant :)
  • +1 (1 vot)    
    Corectati va rog (Duminică, 21 aprilie 2019, 18:08)

    Victor Micea [utilizator]

    Corectati titlul, e o greseala la primul cuvant, "cafengiul".
    • +1 (1 vot)    
      Atentie la critici (Duminică, 21 aprilie 2019, 22:08)

      NoFive [utilizator] i-a raspuns lui Victor Micea

      Documenteaza-te inainte de a te baga in seama. Un dictionar e foarte la indemina in ziua de azi. Sensul primar al cuvintului "cafengiu" asta este: o persoana care vinde cafea, tine o cafenea etc.
      • 0 (2 voturi)    
        Atentie la mitocanie (Duminică, 21 aprilie 2019, 23:57)

        Victor Micea [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

        Dupa cum vezi cuvantul in dex e "cafegiu"
        cafegiu sm [At: AXINTE URICARIUL, ap. ȘIO / V: cahf~, (înv) ~engiu, cahve~, (reg) ~figiu / Pl: ~ii / E: tc cahveci] 1 (Înv) Proprietar al unei cafenele sau al unui magazin de cafea. 2 (Înv) Cel care prepară sau servește cafelele (3). 3 (Înv) Slujitor la curtea domnească însărcinat cu prepararea și servirea cafelelor (3). 4 Bărbat care bea cu plăcere (multă) cafea (3). dexonline.ro
        Eu nu am intalnit niciodata varianta "cafengiu" iar in dex e doar mentionata ca varianta asa ca aroganta ta e deplasata.
        • 0 (0 voturi)    
          Pe pozitie (Luni, 22 aprilie 2019, 8:57)

          NoFive [utilizator] i-a raspuns lui Victor Micea

          Orice mitocanie e deplasata, iar interventia mea nu o consider a fi mitocanie. Ramine valabil sfatul.

          Copy-paste din Dictionarul de neologisme:

          cafegíŭ
          și cafengíŭ m. (turc. kahveği). Cel ce face saŭ vinde cafea saŭ ține o cafenea. Fam. Mare băutor de cafea. - Fem. -gĭoaĭcă.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version