În mai 2015 artiști și delegați din 40 de țări împreună cu 1.700 de jurnaliști și mii de fani din lumea întreagă se întâlnesc în Austria la acea mare sărbătoare a muzicii și prieteniei între popoare care este „Eurovision Song Contest“, ajunsă la a 60-a ediție. „Building Bridges“ este sloganul ales de Radioteleviziunea Austriacă ORF și totodată scopul acestei manifestări ce s-a impus drept cel mai mare eveniment de divertisment TV din lume. Eveniment în care se găsesc reunite ideea europeană și caracterul universal al muzicii. Pentru prima oară în istoria concursului, întreaga manifestare se va desfășura ca Green Event certificat, punând în prim plan principiile sustenabilității și incluziunii.

Eurovision 2015Foto: Afis

„And 12 points go to ... Austria“

În ziua de 10 mai 2014 s-a produs senzația – Conchita Wurst a câștigat pentru Austria cu melodia „Rise Like a Phoenix“ Eurovision Song Contest-ul. Prin urmare, cel mai mare eveniment de divertisment TV din lume se va desfășura după 48 de ani din nou în Austria. În 19 și 21 mai, pe scena de la Wiener Stadthalle, reprezentanții diferitelor țări vor concura în cadrul celor două semifinale pentru calificarea în marea finală, iar în 23 mai, pentru câștigarea celei de-a 60-a ediții a concursului „Eurovision Song Contest“.

Cifre, date și fapte despre „Eurovision Song Contest“ la Viena:

195 milioane de spectatori în toată lumea: Cât de relevant este „Eurovision Song Contest“ la nivel internațional reiese, nu în ultimul rând, din numărul de spectatori: în mai 2014 s-au înregistrat pe intervale scurte, atât la semifinale cât și la marea finală, chiar și 195 de milioane de spectatori din 40 de țări, din Europa până în China și Australia. În medie, cota de piață la marea finală din 10 mai a fost de 37,3 procente. În țara gazdă Danemarca a ajuns chiar la 89 de procente. 61 de milioane de spectatori au urmărit în medie marea finală din 2014 – cu șase milioane mai mulți decât în 2013.

Designul scenei: un ochi de 44 de metri compus din 1.288 de piloni luminescenți: Un ochi ce încadrează întreaga scenă, compus din 1.288 de piloni cu LED-uri, lat de 44 de metri, înalt de până la 14,3 metri și adânc de până la 22 de metri. Pilonii cu LED-uri pot produce o gamă largă de efecte luminoase, capabile să creeze o anume atmosferă. Scena din interiorul ochiului are o lățime de 14,2 metri, iar podeaua cu un diametru de 11 metri este și ea complet acoperită cu LED-uri. În fundal se află un perete cu LED-uri lat de 26 de metri și înalt de 8,5 metri, care la mijloc se poate deschide pe o lățime de până la 13 metri.

Bilete: oeticket.com este partenerul ce asigură vânzarea biletelor în întreaga lume. Biletele pot fi achiziționate online pe www.oeticket.com sau telefonic prin oeticket-service la numărul de telefon +43 1 96096.

Programul spectacolelor:

Semifinala 1:

Luni, 18 mai: ora 21.00: Jury-Show

Marți, 19 mai: ora 15.00: Family-Show / ora 21.00: TV-Show

Semifinala 2:

Miercuri, 20 mai: 21.00 Uhr: Jury-Show

Joi, 21 mai: ora 15.00: Family-Show / ora 21.00: TV-Show

Finala:

Vineri, 22 mai: ora 21.00: Jury-Show

Sâmbătă, 23 mai: ora 13.00: Family-Show / ora 21.00: TV-Show

Semifinale - jury-shows, family-shows și TV-shows: În cele două semifinale televizate – TV shows – se hotărăște care țări ajung în finală. Show-urile pentru juriu – jury shows – vor fi înregistrate și transmise țărilor participante pentru ca juriile țărilor participante să le acorde puncte. Înregistrările ar putea fi folosite și pentru a fi transmise în cazul în care s-ar produce o pană în timpul show-ului televizat. Spectacolele pentru familii – family shows – sunt spectacole cap-coadă, un soi de repetiție generală înainte de show-ul televizat. Cum acestea au loc după-amiaza, la ora 15:00, sunt o bună ocazie pentru familiile cu copii să urmărească live în Wiener Stadthalle „Eurovision Song Contest“.

1.700 de jurnaliști din lumea întreagă – din Europa până în Australia – sunt așteptați la Viena cu această ocazie. Pentru aceștia se amenajează chiar în Wiener Stadthalle un centru de presă cu cele mai moderne dotări. Timp de două săptămâni, în sala de conferințe de presă (cu o capacitate de peste 500 de persoane), se vor organiza de asemenea peste 80 de conferințe de presă – fiecare țară având repartizate câte două conferințe individuale; suplimentar vor avea loc conferințe de presă și după show-urile live.

Trupa Voltaj: foto Sorin Toma

Trupa Voltaj: foto Sorin Toma

Foto: Compress

1.300 de delegați: Posturile de televiziune participante trimit, pe lângă artiștii participanți la concurs, echipe de filmare, fotografi, comentatori, make-up-artiști, costumieri, purtători de cuvânt, șefi de delegație etc. În funcție de data semifinalei, delegațiile sosesc începând din 10 mai și rămân aproximativ două săptămâni la Viena. (În prima săptămână se desfășoară cele două repetiții individuale.)

700 de voluntari: Eurovision Volunteers Program se bazează în toate țările pe participarea benevolă a celor dornici să se implice în organizarea și desfășurarea evenimentului. Chemați să preia diverse responsabilități, voluntarii sunt cei care „construiesc punți“ de comunicare pe toată perioada de desfășurare a evenimentului. Vom întâlni voluntari la centrul de presă, la ghișeul de informații, la acreditare, în zona de asistență pentru public sau producție, în calitate de „om bun la toate“ până la însoțitor de delegație. Din România s-au primit 17 cereri de voluntariat.

Eurovision Village este locul de întâlnire din Piața Primăriei (Rathausplatz) pentru vienezi și oaspeți ai orașului, fani ai Song Contest-ului. Începând cu 18 mai, acolo se va desfășura un program extrem de variat – de la apariții live ale participanților până la sesiuni de public viewing a spectacolelor televizate.

Euro Clubul organizat la „Ottakringer Brauerei“ este locul de întâlnire a celor acreditați. Aici delegațiile au ocazia să întâlnească jurnaliști, să se prezinte și eventual să organizeze petreceri proprii.

Trupa Voltaj va reprezenta Romania la Eurovision Song Contest 2015, de la Viena, cu piesa "De la capat/ All Over Again", castigatoare a finalei selectiei nationale Eurovision.