Pe bulevardul Iuliu Maniu, cum iesi de la metrou la statia Pacii, spre Valea Cascadelor, in partea stanga, putin mai retras de la strada, in spatele unor tarabe de ziare si alte maruntisuri, poti vedea montat pe o cladire mica din fata Institutului National de Cercetari Aero-Spatiale (INCAS) "cea mai mare realizare a industriei aeronautice romane de dupa Al Doilea Razboi Mondial": un avion de lupta IAR 93 "Vultur", scrie blogul Bucuresti.Acum

IAR 93 "Vultur" in fata INCAS, BucurestiFoto: Bucuresti. Acum

Ai putea crede ca te uiti la ceva foarte vechi, o relicva comunista montata acolo inainte de '89, ceva ce a fost creat de comunisti si care a murit odata cu ei. Dar te-ai insela...

De fapt, modelul expus pe cladirea din fata INCAS a fost montat acolo abia in 2011, a intrat in serviciu in decembrie 1982 si a fost scos din serviciu candva spre sfarsitul anilor '90.

Avionul a fost dezvoltat in parteneriat cu fosta Iugoslavie in anii '70, atunci cand Romania isi ducea propria mica cursa de inarmare. Avionul romanesc a purtat numele de IAR 93 "Vultur", in timp ce avionul iugoslav poarta inca numele de J-22 Orao.

Avionul nostru a intrat in dotarea fortelor romane in 1981 si, din pacate, a fost scos din uz in anul 1998.

(...)

Noi am casat un avion romanesc si am ales sa continuam cu avioane construite de rusi, modernizate de israelieni si ne orientam sa cumparam avioane americane "second" de la portughezi. Comic...

Citeste in continuare pe blogul Bucuresti. Acum