De ce nu conteaza pastrarea orei de muzica in scoli in clasa a 8-a

de Marius Ghenț     HotNews.ro
Luni, 25 ianuarie 2016, 12:50 Life | Prin oraş

Ora de muzica in scoala
Foto: Captura YouTube
De câteva zile, tot umblă pe Facebook o campanie virtuală cu un scop nobil: păstrarea orei de muzică în școli. Prima mea reacție a fost să mă întreb dacă încă mai există așa ceva? Pe bune, există în 2016 oră de muzică în programa școlară gimnazială? Aparent, da, cu toate că habar nu am de ce. Săracii prunci. În fine, apoi m-am interesat de subiect, să văd de ce se plâng oamenii că elevii noștri nu vor putea să studieze despre gama diatonică și alte lecții importante care o să-i ajute în viață.

Institutul de Științe ale Educației a lansat o dezbatere publică cu privire la propunerile pentru planul de învățământ gimnazial. Sunt trei propuneri, cu diferențe mai mult sau mai puțin importante la fiecare. Dar pe noi ne interesează doar o singură materie. În prima variantă, numărul de ore de muzică rămâne neschimbat. O oră pe săptămână. La fel și în varianta numărul trei. Problema, vezi Doamne, e în varianta numărul doi, unde ora de muzică e abandonată complet. În clasa a opta. Numai în clasa a opta. În a cincea, șasea și a șaptea încă se face. Da, toată tevatura asta e din cauza faptului că în a opta nu vor mai avea șansa să repete colinde la școală. Really. Atâta tot. Verifică și tu.

Dar nu ți-ai da seama de asta dacă ai vedea campania lor. Uită-te la bulinele lor roșii. Eu prima oară când le-am văzut am crezut că o scoate definitiv. Apoi vin cu îndemnuri plin de patos, și total aiurea: „fiți alături de noi, pentru ca ora de educație muzicală să existe în continuare pentru toți copiii de gimnaziu din România!”. Man, câtă dramă. În realitate ar trebui să fie „fiți alături de noi, pentru ca ora de educație muzicală să existe în continuare pentru toți copiii din clasa a opta”, dar nu ar mai avea același impact.

Personalități de mare valoare din industria muzicală românească, oameni ca
Ducu Bertzi sau Nicu Alifantis, nu s-au sinchisit să citească exact despre ce e vorba și au sărit să sprijine campania. Amândoi au postat mesaje total eronate, ca: „Nu scoateți muzica din programele școalre!”, sau „niște minți luminate, de-acolo de sus, din capu’ trebii, vor să scoată orele de muzică din programa școlară”. Frate, nu, nu e vorba de așa ceva. Citiți variantele.

Dacă ar fi după mine, aș scoate în totalitate ora de muzică din programa gimnazială. Și eu iubesc muzica. E o materie total de prisos, care nu-și justifică locul printre matematică, limba română sau biologie. Am făcut și o listă cu motive pentru care nu ar trebui să o păstrăm în școli. Sper ca asta să dea naștere unei campanii anti-oră de muzică:

Nu te ajută cu nimic în viață

Primul motiv e și cel mai important: la modul general, nu te va ajuta deloc în viață. Trebuie să știi cât face 2+2, cum să scrii, să vorbești o limbă străină sau să știi ce organ te doare dacă dă boala peste tine. Dar ce ai învățat la ora de muzică e la fel de important ca răspunsul la întrebarea „cine a inventat ștergătoarele de parbriz?”. Bravo ție dacă știi, dar niciodată nu o să câștigi bani din asta.

Nu ai nevoie de cheia sol în viață. Nici nu trebuie să știi cum se face cheia sol pe portativ. Poate doar dacă vrei să te faci artist de tatuaje. Atunci trebuie să știi, pentru că o să ai o tonă de cliente care vor dori să-și pună semnul undeva pe corp. Am văzut multe tipe cu cheia sol pe șale.

Acum haterii o să zică „dar Marius, dacă omul va dori să învețe să cânte la un instrument? Are nevoie de îndrumare”. Nu, are nevoie de ore în plus, multe ore în plus, la o școală care se specializează pe așa ceva. Și ajungem la următorul punct:

La ora de muzică nu se învață teorie muzicală, care e grea ca naiba

Teoretic, da, dar nu practic. Teoria muzicală e foarte grea. Nu-ți ajunge o oră pe săptămână pentru așa ceva. Profesorii știu asta, și nici nu vor să chinuie viitorul țării. Elevii au destule pe cap cu Eminescu și fracții sau ce se mai învață în gimnaziu. Așa că predau o chestie superficială, pentru binele tuturor. Dacă vrei să faci teorie muzicală pe bune, îți iei ore în particular și o să vezi repede cât de complicată e toată treaba.

Ora de muzică din gimnaziu e o frectie. E mai ușoară ca religia, unde măcar trebuia să înveți o rugăciune din când în când. Nu vreau să-mi ridic profesorii în cap, sunt sigur că mulți își fac treaba foarte bine, cu toate că, dacă asta ar fi adevărat, atunci am ști cu toții să facem cheia do. Știi să faci cheia do? Exact. Nici eu. Și nici nu trebuie să știi:

Nu trebuie să știi teorie muzicală ca să faci muzică


Ăia care chiar vor să facă muzică, vor face muzică. E simplu. Vrei să cânți la un instrument? Sunt o tonă de tutoriale pe Youtube. Ai cursuri gratuite pe internet. Dacă chiar îți place muzica, o să faci și fără să știi cum se citește o partitură. Eu am întâlnit o groază de oameni care fac muzică. Nu știu o iotă de teorie muzicală. Și fac bani, nu o ard degeaba.

În plus, în gimnaziu nu te învață nimeni să folosești Abeltonul, de exemplu, și mulți tineri merg spre producție, pentru că trăim în 2016. Dacă îl întrebi pe un profesor de muzică ce înseamnă un DAW o să zică că faci pe Homer Simpson. Generații diferite, da, dar măcar să fim în rând cu lumea.

E o șansă pentru proful de muzică, un muzician ratat, să arate elevilor că știe cânta la chitară

Poate am avut eu o experiență nasoală cu profesorii de muzică, dar majoritatea sunt muzicieni care niciodată nu au reușit să make it big în industria muzicală, așa că s-au băgat în învățământ. Fostul meu profesor venea la ore cu chitara, să cânte „Nothing Else Matters” sau alt hit fumat din anii 80 pentru colegele care erau în limbă după el. Fascinant și total educativ.

Când nu-și etala talentele, stătea cu noi la povești despre Counter-Strike și alte banalități. Din când în când mai scriam o partitură în caietul ăla special, dar era literalmente copy-paste din manual sau de pe tablă. În sezonul sărbătorilor de Crăciun, repetam colinde la oră. Era absolut oribil. O fază de genu' „ultimul om rămas în picioare trebuie să-i îngroape pe restu”. Nici acum nu mi-am revenit.

Nu ne învață cum să ne dezvoltăm o „cultură muzicală”

Salvează ora de muzică sau copiii vor ajunge să asculte rahaturi! Muzică pop sau mai rău, manele! Apocalipsa! Nu vor ști diferența dintre o trompetă și trombon! Anarhie! Oamenii ăștia chiar nu mai au pentru ce să protesteze, dacă cred că la ora de muzică îți faci o „cultură muzicală”.

Pruncii oricum ascultă radio când ajung acasă. Crezi că le deschizi urechile spre Bach și Mozart? Nici vorbă. Asta e ca și cum ai crede că se îndrăgostesc de Blaga, pentru că era atât de deștept. Îs în gimnaziu, nici nu-s copți și tu vii cu muzica asta mega complicată. Și degeaba îi înveți și despre Pink Floyd sau ceva mai „modern”, că tot o să asculte top 40.

Și nici nu e o idee bună să-i înveți ce e „bun”, la modul obiectiv. Nici nu există așa ceva.

Apoi o să se simtă ca naiba dacă nu ascultă muzică „de calitate”. Unele persoane ascultă noise, care e un pic mai puțin suportabil ca sunetul unei furculițe frecate de fundul unei conserve de ton. Treaba lor. Alții înțeleg nebunia lui Salam. Degeaba le zici tu cât de tare e muzica clasică. Nu poți da din șold pe Beethoven.

Ocupă locul unei materii mult mai de folos

O școală din Norvegia a introdus jocurile pe calculator ca materie. Uite un mod de a atrage copiii la școală și să-i și înveți ceva care o să-i facă putred de bogați. Poți să-i înveți și programare sau orice altă meserie care chiar contează în 2016.

De fapt, nici nu trebuie să vii cu o materie nouă. În locul orei de muzică, mai bagi una în plus de română, sau biologie, sau ceva ce se cere la examenul de trecere în liceu. Varianta numărul doi elimină materia în clasa a opta, când chiar ar trebui să-ți stea capul la admitere, nu la do-si-la-sol-fa-mi-re-do.

Dacă era așa când eram în gimnaziu și îmi băga o oră în plus de germană, acum eram de mult plecat în străinătate. În schimb am rămas aici și tot nu am habar cum să scriu o compoziție muzicală instrumentală. Mersi, sistemul de învățământ din România.

Nimănui nu-i pasă de ora de muzică

Singurele persoane care dau din gură despre noul plan de învățământ gimnazial sunt bătrânii compozitori și instrumentiști care au un atașament special față de craft-ul lor. Asta le cam eclipsează gândirea rațională. Și profii de muzică, pentru că rămân fără job, cu toate că, din nou, e doar în clasa a opta. Nu am văzut un om care învață în V-VIII să se plângă de scoaterea orei de muzică din programă. Pentru că nimănui nu-i pasă. Ăsta-i adevărul. Toată lamentarea asta e penibilă. Exact ca o oră de muzică din gimnaziu.













Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Lupul de pe Wall Street, varianta romaneasca. Falsii brokeri care au furat un mil. de euro, inspirati de filmul lui Scorsese 

Detalii incredibile ies la iveala in dosarul brokerilor falsi, care au reusit sa pacaleasca cel putin 19 persoane din Romania, cu un milion de euro.
12022 vizualizari
  • -7 (37 voturi)    
    de acord. (Luni, 25 ianuarie 2016, 13:07)

    sampras [anonim]

    la fel cu desenul. Astea trebuie studiate in I-IV, predate la nivel minim de invatatori. Cine constata ca are aptitudini sau inclinatii merge spro o scoala de arte. Cine nu...pt ce sa mai piarda timpul sa deseneze soarele in coltul foii de desen (nu mai vorbesc de cheltuielile profesorilor), sau sa mai invete iar si iar despre cama si cheia sol.
    Sigur...ramane problema "ce facem cu profesorii de muzica si desen". Dar scoala e creata pt a crea locuri de munca pt profesori, sau pt a educa copiii? nu cumva le incarcam prea mult programul cu materii inutile (si bugetul parintilor cu cheltuieli inutile, mai ales la desen)?
    Toate astea in conditiile in care in 1-8 nu exsita nici o ora de informatica. Nici una. Pai copiii aia care sunt acum in generala vor lucra intr-o lume depedenta de computer, iar ei pana la liceu nu invata nimic la scoala in ce priveste informatica
    • -9 (11 voturi)    
      erata (Luni, 25 ianuarie 2016, 13:11)

      sampras [anonim] i-a raspuns lui sampras

      *despre gama
    • +2 (26 voturi)    
      Reminder (Luni, 25 ianuarie 2016, 13:28)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui sampras

      "ramane problema "ce facem cu profesorii de muzica si desen"

      Nimic, ca acesti profesori nu au o mega-corporatie in spate sa le asigure locul de munca, cum e cazul popilor care predau basmele alea stupide cu serpi vorbitori si zombies.

      Profesorii de muzica sa puna mana sa munceasca pe santier, ce sa le fac, daca i-a mancat undeva si au facut facultatea de arte si nu teologia ! Asa le trebuie !
    • +8 (8 voturi)    
      jenant.. (Marţi, 26 ianuarie 2016, 12:15)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui sampras

      1. mi se pare penibil argumentat. nu avem nevoie, putem invata si singuri, profesorul e un muzician ratat..
      fix argumentele cu care un cantaret de manele analfabet iti va spune ca el nu are nevoie de scoala deloc.. face bani si fara.

      2. faptul ca autorul articolului este atat de convins ca studiul muzicii este ceva inutil imi inspira totusi un pic de mila. iata un amarat caruia familia si scoala nu au reusit sa-i ofere nici macar un minim de interes pentru viata... ar pleca in Germania, unde se plimba cainii cu covrigi in coada pentru victima societatii romanesti. viata se rezuma pentru cei ca el doar la bani. scoala trebuie sa-l invete sa faca bani... trist.
  • +12 (50 voturi)    
    E stric parerea ta, autorule. Si e gresita (Luni, 25 ianuarie 2016, 13:11)

    Maria valmar [anonim]

    Articol de culoarea verde-voma.
    Cu argumente jalnice.
    Tonul e foarte deranjant pentru ca declama adevaruri universale in loc sa insiste ca e doar o opinie.
    Rusine pentru asa articol.
    • +23 (37 voturi)    
      Deci, (Luni, 25 ianuarie 2016, 14:16)

      lucus [utilizator] i-a raspuns lui Maria valmar

      modul autorului de a gîndi e atît de primitiv!

      „Nu te ajută cu nimic în viață”

      Domnule autor, dar un pic de cultură generală(deci în toate domeniile, inclusiv muzică) strică? Eu la școală am învățat de Mozart, Bach, Beethoven și cîți alții.

      „La ora de muzică nu se învață teorie muzicală, care e grea ca naiba”
      Greșit! La ora de muzică nu se învață ce se face la conservator. Asta e cu totul și cu totul alceva.
      Însă de acolo știu de terță mică, terță mare, ce e un ton, un semiton, acordurile, notele și gamele.

      Dar vrei să înveți logica de formare a acordurilor(pentru care chiar îți trebuie o bază solidă)? Neeh, asta se face la conservator tată.

      „Nu trebuie să știi teorie muzicală ca să faci muzică”

      Asta e CEA MAI MARE prostie debitată în articol! Și asta pentru că dumneavoastră, stimabile, n-aveți nicio tangență cu muzica. Ascult foarte des pianiști ce cîntă după ureche și alții ce cîntă avînd cunoștințe teoretice. Diferența e HUGE!
      Armonia notelor în cazul celor ce știu teorie este cu totul și cu totul deosebită, pe cînd cei ce nu știu fac foarte multe greșeli, greu de sesizat de un om fără cunoștințe.

      În rest, doar și mai multe aberații autorule. Du-te și joacă-te pe calculator, observ că eștă super-încîntat de idee.
  • +29 (47 voturi)    
    muzica si spiritul (Luni, 25 ianuarie 2016, 13:14)

    carla [anonim]

    sunt perplexa dupa acest articol!nu vorbesc de maniera in care e scris, criticabila, ma refer la continut; cand se stie ca muzica, atat ascultatul muzicii dar si practicarea unui instrument permit dezvoltarea sinapselor, a plasticitatii cerebrale, creierului! muzica vindeca boli (depresia), permite cicatrizarea mai rapida, etc si doar simplu fapt ca deschide orizontul, ar fi un motiv ca lectia de muzica sa continue ...chiar si la liceu! si tot restul vietii!
    • -2 (18 voturi)    
      Mie mi se pare fascinant ce făcea autorul la ore (Luni, 25 ianuarie 2016, 14:22)

      attila [anonim] i-a raspuns lui carla

      Faptul că asculta o chitară sau repeta colinde e EXTRAORDINAR! FĂCEA CEVA!

      Noi nu făceam nimic! La ultima oră ne chinuia profu' doar cu un arpegiu cântat mereu fals, ca să ne pună note în catalog. Ce cultură muzicală? Ce sinapse? Ce plasticitate muzicală? Era un chin! Cu toate că ascult multe genuri muzicale cu mare plăcere (de la Boccherini la Queen sau de la Maria Tănase la Linkin'Park) eu și acum sunt complet blocat dacă trebuie doar să mă gândesc că aș putea sau ar trebui să cânt ceva!

      Din punctul meu de vedere, un an ar putea fi obligatoriu, să știe copiii despre ce e vorba, însă pe urmă, desenul, muzica sau sportul ar trebui să fie facultative!
    • -1 (13 voturi)    
      valeleu (Luni, 25 ianuarie 2016, 15:21)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui carla

      Dar cate sinapse s-au dezvoltat la orele de muzica, ieseam in pauza si vedeam ditamai sinapsele de la copii ce frecau menta la ora de muzica.
      Ora de muzica trebuie sa fie un obiect optional, un obiect la care cei care merg chiar sa invete ceva, nu un fel de grajd in care aduni toti elevii si ii pui sa zbiere in asteptarea pauzei.
      Nu mai stiu pana in ce clasa am facut muzica, in clasele primare sigur da, pentru ca eram in corul scolii.
      Imi amintesc ca pictam notele muzicale, dar la drept vorbind n-as prea sti care e do si care e sol, pentru ca... nu am avut dorinta si talentul de a urma conservatorul, sau macar un liceu de arte.
      Sistemul de invatamant romanesc nu face niciun rahat. In loc sa educe cum trebuie pe cei care sunt pasionati, incearca sa le dea tuturor aceleasi informatii. Pentru ambele categorii e un efort inutil. Cei pasionati deja stiu lucrurile simple care se predau (asa ca se plictisesc), iar pe ceilalti nu-i intereseaza si nu au nevoie de ele (asa ca se plictisesc).
    • +2 (4 voturi)    
      Puteti demonstra? (Luni, 25 ianuarie 2016, 20:16)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui carla

      Ati facut afirmatia "se stie ca", o si puteti demonstra? Ca "se stie ca" e din categoria "se stie ca Mos Craciun are reni", valoare ca argument ZERO.
  • +25 (49 voturi)    
    Dom'le, esti cam marginit ... (Luni, 25 ianuarie 2016, 13:15)

    Misivlara [anonim]

    Pe bune, astea sunt argumentele tale? Profu' de muzica care este un muzician ratat? Pai asta ai putea extinde asa, din poignet (daca iti spune ceva expresia), la orice materie care tie iti creeaza nevricale: profu' de mate este un matematician ratat, aia de romana este si ea o poetesa ratata, ala de fizica ce sa mai zicem? S-a vrut Einstein si a ajuns sa predea in sila dintr-un manual in care inca se mai prezinta experimente cu dispozitive din anii 80, halal sa-i fie.
    Nu ti-ai revenit dupa marile frustrari pe care ti le-a lasat tie in viata ora de muzica din gimnaziu, asta e clar ...
  • +38 (48 voturi)    
    ... (Luni, 25 ianuarie 2016, 13:17)

    Ochiul [anonim]

    Rolul materiilor la scoala nu e sa te faca muzician, geograf, istoric sau matemetician. Rolul lor e sa iti deschida orizonturile, sa iti arate ce posibilitati sunt in viata si sa descoperi ce iti place sa faci pe viitor.

    99% din copii daca nu sunt constransi sa invete anumite lucruri nu le vor face niciodata. La varsta de 12 ani, cand ai 2 ore la dispozitie seara le petreci pe wikipedia invatand ce inseamna cheia sol sau jucand Counter?

    Daca esti destept faci scoala asa cum e, iei din ea ce iti foloseste, restul pt cultura generala sau dai uitarii si mergi mai departe. Daca nu, ajungi sa te plangi pe net ca de ce se face muzica la scoala sau la ce imi folosesc mie integralele ca la rest la paine nu imi trebuie.

    O sa ajungem o natie de bodyguarzi, fotbalisti, si politicieni corupti.
    • +8 (16 voturi)    
      de acord, dar... (Luni, 25 ianuarie 2016, 14:35)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui Ochiul

      Muzica trebuie sa ramana, dar trebuie sa fie si un echilibru
      Consider ca 6 ani de muzica(I-VI) sunt destui pentru orizont-ul asta. La fel si pentru religie sunt suficienti 2-3 ani. Sunt multe materii care ar trebui sa fie in programa scolara si nu sunt.

      Una din materii e proiectarea pe calculator 2D(scoala), 3D(liceu). In 10 ani, muncitorii din fabrici o sa foloseasca imprimante 3D, chiar si strungurile o sa fie controlate prin calculator.

      Nutritie(macar 1 an) - romanii au mari probleme cu dieta(vezi cate mezeluri se cumpara in super marketuri). Un muncitor roman nu poate fi eficient ca unul din vest, daca mananca ce mananca in momentul asta. Sa stie copii efectele secundare la fie "E". Sa stie cata grasime e ok sa manance si ce se intampla daca mananca multa. Cat zahar e bine sa mananci, si ce efecte secundare sunt. Nu trebuie sa avem materii exact ca in vest, noi avem nevoi specifice.

      Drept(macar 2 ani - introducere + specific pentru firme), contabilitate(macar 1 an) - ar ajuta mult spiritul antreprenorial de care ducem lipsa. Daca tuturor le-ar fi usor sa faca/intretina o firma in momentul cand au o idee, altfel ar merge economia, si altul ar fi nivelul de trai in Romania.

      O materie Competente Personale. Romanii mai au probleme sa lucreze in echipa, sa tina un discurs in fatza a zeci/sute, sa faca proiecte pe diverse teme, sa participe la o actiune sociala(strans hartii intr-un parc, plantat copaci, dezapezit un trotuar.
      • +9 (15 voturi)    
        repere si confuzii (Luni, 25 ianuarie 2016, 15:20)

        LoloBolo [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        domnule, cred ca faceti confuzii...faptul ca se face o ora (mai corect 50 min.) de muzica la clasa in 6 ani de nu inseamna ca se fac 6 ani de muzica (sau ati facut matematica precum muzica?).
        In alta ordine de idei, muzica (mergand pana la studierea unui instrument muzica) se face obligatoriu in scolile de elita , mai ales de prin occident (Germania, Luxemburg) si credeti-ma, ca parinte care are copil in acest sistem, vad foarte bine avantajele orei de muzica si desen (mai ales daca vb. de un copil pana-n 14 ani).

        Mai observ ca sunteti total rupt de realitatile educationale intrucat "recomandati" dreptul, desenul 3D, etc, unor copii care inca nu au pus bazele primare clar stabilite (vorba aia, nu pui carutza inaintea boilor...si nu pui dreptul inainte de a forma un "adolecent capabil sa gandeasca cu propriul creieras".

        Mai ganditi-va, sau macar documentati-va, la fel ca autorul, inainte de a deschide gura.
        • -4 (8 voturi)    
          nu chiar (Luni, 25 ianuarie 2016, 15:50)

          jescu [utilizator] i-a raspuns lui LoloBolo

          Am inclus in exemple si materii pentru liceu, dar principiul ramane si pentru scoala. Sunt sigur ca sunt destule competente de adaugat si pentru scoala primara. Mai trebuie o echipa de specialisti care sa gaseasca competentele si un echilibru intre ele in programa. Dv. subapreciati..., daca un copil poate studia fizica mecanica, optica sau chimie in clasa a VII -a, atunci poate face si un desen 2D destul de complex in Autocad. In generatiile actuale, copii din fatza calculatorului, stiu sa citeasca sau invata lucruri mai devreme decat generatia care pierdea timpul in fatza blocului.
          • +2 (6 voturi)    
            relevantzele testelor (Luni, 25 ianuarie 2016, 16:31)

            LoloBolo [utilizator] i-a raspuns lui jescu

            domnule jescu, din pacate, rezultatele testelor PISA va contrazic flagrant intrucat trendul nostru (ca natie) spre analfabetism functional e in continua crestere...iar generalitiile alea care "stateau in fatza blocului" sunt mult mai performanete decat astea care stau in fatza calculatorul de la 5 ani (si nu o spun eu, ci datele statistice, plus studiile aferentze legate de cititul, invatzatul on-line).

            Cum spuneam si mai jos, traiesc intr-o tara care pune mare accent pe muzica , mai ales la copii pana in 12 ani si asta datorita testelor si studiilor deja existente, privind muzica/desenul si beneficiul ei asupra dezvoltarii copiilor.

            Aici discutam de scoala generala si nu de liceu (se pare ca confundati termenii).

            Apropo de desenul 3D vs Autocad...ca om care am studiat matematica, ceva mai bine de 12 ani, mi-a venit mult mai usor sa invat Autocad avand in spate notiuni clare si precise de desen 3D, respectiv notiuni de geometrie.
            Sper insa ca nu am de-a face cu un cetatean care crede ca imi poate proiecta o casa fara sa aiba habar de notiuni de geometrie, si cum se trage o linie-n spatiu pe hartie.
      • +5 (7 voturi)    
        Nu intelegeti... (Luni, 25 ianuarie 2016, 15:54)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        ...ce inseamna "scoala generala" si ce rol are ea.
      • -7 (13 voturi)    
        de acord cu dvoastra si cu autorul articolului (Luni, 25 ianuarie 2016, 17:36)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        si eu sunt impatimit al muzicii clasice si merg de cate ori pot la Opera etc (nu atat de des cat mi-as dori) dar asta nu are absolut nicio legatura cu 'muzica"- disciplina scolara, care nu mi-a lasat nimic, dar absolut nimic (ca oricum nu stiu si nu pot canta), pe cand nu pot sa afirm acelasi lucru despre biologie, istorie, geografie, romana, matematica (mai ales ultimele doua).
        Istericii de serviciu care sustin ora de muzica, ignora ca e o ARTA si ca atare nu oricine are aptitudini, talent, inclinatie si ar trebui studiata in scoli peciale si atat. Pe cand celelalte discipline chiar sunt generale, nu iti rebuie "talent" ca inveti despre tari, despre inaintasi sau sa lecturezi un roman sau sa stii sa scrii corect, nu?
        Deci, "muzica" chiar NU este disciplina de scoala "GENERALA"! la fel si desenul si alte "discipline' ce implica inclinatie/talent. Pe logica dansilor, hai sa obligam toti copii sa practice tenis, ca poate devenim o natiune de Halep(i)?!
        Chiar am avea nevoie de discipline legate de TIC (macar sa invete copii sa utilizeze internetul si creativ, sa se documenteze, sa citeasca, sa faca proiecte si echipe etc, nu doar chat+jocuri+filme). Si de nutritie si de antreprenoriat ( drept, ceva contabilitate- e drept, asta poate la liceu). Ceva care sa ne ajute ca NATIUNE sa incurajam spriitul de echipa, antreprenorial etc.
        • -2 (10 voturi)    
          daca dai minus inseamna ca ai o pb! (Luni, 25 ianuarie 2016, 18:22)

          Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

          si asta e un GRAVA.
          Cred ca iti lipseste educatia civica, respectul pt celalalt si nu ai cultura dialogului pertinent, cu argumente.
          Caci eu nu am jignit pe nimeni, ci am adus argumentele proprii. Poti sa nu fii de acord cu ele si sa ma contrazici, dar daca dai 'minus" ca sa nu apara postarea mea si sa apara doar replica ta, inseamna cenzura, cel putin, adica nici vb de democratie.
          Decat inculti care cica "apara muzica' dar habar nu au de dialog si de respect, prefer invers!
          Si uite inca un argument pt care muzica trebuie si va disparea din programa- pt ca e 'aparata' de asemenea persoane, lipsite de bun-simt.
      • +1 (1 vot)    
        corect, dar... (Marţi, 26 ianuarie 2016, 15:45)

        Lullabay [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        Nimic din toate astea n-o sa te ajute sa fii subtil, elevat, cu spiritul viu, asa cum o poate face muzica. De acord ca felul in care e abordata in scoala a ajuns sa fie depasit. Muzica trebuie sa fie un instrument de dezvoltare a gandirii si intelectului. Iar primele sase clase nu sunt destul. Ca sa inveti omul sa aprecieze si sa vrea sa descopere in continuare universul muzicii e nevoie de toata perioada preuniversitara. Muzica nu trebuie sa fie un biet "obiect" care sa informeze, ci sa formeze tanarul.
  • +20 (30 voturi)    
    Iubesti si nu castigi! (Luni, 25 ianuarie 2016, 13:18)

    Diana [anonim]

    Ce-ar fi sa nu mai scrieti despre subiecte de care nu va pasa?
    Sunt convinsa ca aveti destule chestii mai misto de facut. Poezia, desenul, muzica se predau degeaba in scoala pentru ca asa credeti dvs, nu? Eu cred altfel. Copiilor li se vorbeste si despre chestii fara utilitate imediata, practica. Cum e si iubirea. La ce foloseste iubirea? La nimic. Asa e si cu arta. Mai meditati, poate intelegeti.
    • 0 (0 voturi)    
      ce iubire? (Marţi, 2 februarie 2016, 8:57)

      joe [anonim] i-a raspuns lui Diana

      si eu cred altfel - altfel decat tine! Poezi, desenul si muzica sunt niste chestii inutile inventate de intelectuali de doi bani ca tine. Nu avem nevoie, nici de ele, nici de tine.
      Si da, copii trebuie sa invete niste lucruri cu utilitate imediata, cum ar fi SA MUNCEASCA, nu sa arda gazul.
  • +12 (20 voturi)    
    Iar scriu toti desteptii pe hotnews? (Luni, 25 ianuarie 2016, 13:21)

    CCC [anonim]

    Domne', inainte sa scrie, dati-le niste carti sa citeasca. Eu inteleg ca n-au copii, si habar n-au ce inseamna educatie, si mai ales care sunt dilemele educatiei in ziua da' azi, da' totusi, nu le mai dati spatiu de scris ineptii... Te mai uiti la un TED, mai citesti o carte de psihologia copilului, mai citesti un articol despre ce inseamna meseriile viitorului, si dupa aia vii si te aberezi pe hotnews. Zau asa...
  • +16 (18 voturi)    
    Argument periculos (Luni, 25 ianuarie 2016, 13:21)

    Jordan [anonim]

    "Nu ai nevoie de cheia sol în viață. Nici nu trebuie să știi cum se face cheia sol pe portativ." - teoretic, da, ai dreptate. Practic, in gimnaziu nu inveti doar lucruri care te vor ajuta in viata, pentru ca inca nu stii ce te va ajuta in viata si e dificil sa faci 'specializare' inca de atunci. Geografia nu te ajuta prea mult, istoria nu te ajuta prea mult, biologia nu te ajuta prea mult. Programele scolare se adreseaza unei perioade in care accesul la informatie era dificil - de aici tampenia cu invatatul capitalelor pe de rost. Azi, cand afli in 5 secunde orice capitala, e superfluu sa stii cand si unde s-a batut Stefan cel Mare sau cine a fost Menumorut.

    Propunerea mea e simpla: materiile astea trebuie sa existe, altfel multi nu-si vor da seama cat de misto pot fi ele. Stiu informaticieni care au fost facuti sa iubeasca domeniul asta de profesoara lor, stiu medici care au iubit chimia din acelasi motiv etc. Solutia e ca la muzica, desen, educatie fizica etc, sa nu fie note - sa fie admis/ respins, si admis sa se dea daca stii putina teorie. E stupid ca eu, afon, sa fiu notat la muzica dupa cum cant :).
  • +20 (24 voturi)    
    ora de muzica in scoala (Luni, 25 ianuarie 2016, 13:24)

    marius [anonim]

    pareri despre ora de muzica la 20+ de ani dupa ultima lectie.
    Nu castig bani din muzica. Ora de muzica nu m-a ajutat in viata, la fel cul nu m-a ajutat 99% din ce am invatat in scoala.

    Profesoara de muzica ne-a invatat sa citim notele, ce e aia o cheie, ce e aia o gama, si cam atat. Nu ne-a chinuit cu cantatul ca nu avea sens. Pentru cine vroia colinde, exista o ora "suplimentara", neprevazuta in program, unde cei care vroiau cantatu.

    in mare parte ne-am pierdut timpul discutand despre opera. Diferite opere, contextul sociocultural in care au fost create, teme abordate, elemente si teme originale si alte astfel de prostii.

    din cand in cand profesoara ne canta la flaut doar ca noi sa putem sesiza "practic" diferentele intre game, diferente de interpretare etc.

    privind in spate, ora de muzica mi se pare unul dintre cele mai utile lucruri pe care le-am invatat la scoala si singura ora de care imi amintesc cu placere.

    Cultura in general nu iti foloseste la nimic dar in cazul meu ora de muzica a fost singura ora in care ne-am fortat creierul sa vedem lucrurile si altfel si orice comentariu din pareta noastra a fost bine venit si tratat cu seriozitate. Inclusiv ce inseamna un ritm de manea si de ce este atat de simplu.

    Eu cred ca e necesar sa elevii sa fie fortati sa aiba curajul sa gandeasca. In conditiile in care faceam matematica, fizica, chimie mult peste ceea ce cerea programa (si ma plictiseam la ore) , ora de muzica era o placere.

    Nu am invatat sa cant la un instrument (la scoala) , dar orele alea de muzica m-au invatat sa fiu capabil sa apreciez altfel muzica.

    Regret ca in scoala nu am studiat si un instrument. Mi se pare mult mai folositor decat toata matematica si gramatica facuta in scoala generala.

    Lucrand ulterior in cercetare (matematici aplicate, inteligenta artificiala) am observat ca o minte deschisa, capabila sa gandeasca "out of the box" te ajuta sa castigi bani. Si orele de desen si muzica au avut rolul lor.
  • +12 (22 voturi)    
    corect! (Luni, 25 ianuarie 2016, 13:27)

    Codruta N [utilizator]

    Sa scoata si Romana!
    Si asa nu foloseste nimanui - pe feisbuc se foloseste feisbcucheza, la TV ti se face parul maciuca daca auzi ce vorbesc Maretii Jurnalisti... in presa scrisa, la fel...

    Ba sa scoata chiar si matematica - nici ea nu foloseste nimanui!
    Cei care vor sa o utilizeze "avansat" nu pot decat sa se enerveze vazand in CE hal a ajuns societatea romaneasca (vezi, d.ex., "porcisme.ro") iar jmekerii stiu sa traga tzeapa si fara teoriile stupide ale ar'meticii pe care (nu!) o invata in scoala!

    :P
    • +9 (9 voturi)    
      Sa se bage o ora de manele... (Luni, 25 ianuarie 2016, 15:52)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Astea folosesc in viata, uite cati bani castiga unii cu asa ceva, fara sa "piarda timpul" pe la scoala.
    • +6 (6 voturi)    
      asa ma gandesc si eu :) (Luni, 25 ianuarie 2016, 20:38)

      cetateanm [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      pai sa se studieze doar materiile care s-au dovedit aducatoare de bani, cursuri de vanzari, de lidership sau mai stiu eu ce...ce nevoie au de istorie si geografie...cand ai "valoare" ce mai conteaza pe ce continent gasesti Parisul (ca doar e treaba pilotului, nu?), iar Stefan cel Mare stie tot romanul ca e o strada in Bucuresti :))))
  • +11 (15 voturi)    
    Bach (Luni, 25 ianuarie 2016, 13:33)

    dan [anonim]

    daca tot mentionezi ca "habar nu am de ce" n-ar trebui sa scrii ceva aici pe site; cred ca ar trebui sa -ti gasesti un loc unde ai putea construi ceva(in caz ca stii/poti sa faci asta);de distrus am aflat ca esti in stare! in lumea ta ingusta nu are loc nimic; maine vei vedea ca nici tu nu mai incapi in ea!
    fara desen, fara muzica, fara educatie fizica (poate maine) mai mult ca sigur veti avea grija doar de analfabeti;
    stima
  • +12 (14 voturi)    
    Filozofie poate? (Luni, 25 ianuarie 2016, 13:34)

    Mircea [anonim]

    Nu comentez articolul ca e de prisos la cate aberatii sunt acolo.

    Pentru Dl. Ghent as introduce ora de filozofie, poate asa se mai deschide si el la minte. Chiar nu am termen de comparatie pentru maniera limitata in gandire si perspectiva in care e scris articolul. Dar poate ne ofera Dl. Ghent unul cu urmatorul articol. De ora de sport ce ziceti? Sunt sigur ca o ora de romana in plus o sa scoata tara din prostie.
  • +5 (5 voturi)    
    despre utilitate.... (Luni, 25 ianuarie 2016, 13:42)

    Casargoz [anonim]

    Desigur se poate discuta mult despre utilitate.
    Se fac progrese importante. De exemplu cu ajutorul unei bratari ("de fitness)" este posibil ca angajatorul sa calculeze cate miscari au fost productive si cate nu.
    Sunt perfect de accord o ora este insuficienta pentru o educatie teoretica. Dar este arhisuficienta pentru a avea habar: de ceea ce este o nota muzicala, un portativ...

    Ma rog poate ai dreptate...

    Dar sincer nu-mi doresc un sistem de invatamant care sa-mi faca copii putred de bogati.
    Si ai facut bine ca ne-ai dat link-ul - religiia este in trunchiul comun, si da este extrem de util sa inveti 13 ani religie daca nu vrei sa te faci popa.

    Nu ma intelege gresit: nu ma voi tavali pe jos daca se scoate ora de muzica.
    Dar campaniile punctuale ma plictisesc.
    Cand a fost vorba de religie: "o ora" sa se dumireasca copiii. Am fost de accord cu doua maini.
    Imi pare rau. Nu am stiut ca vor disparea laboaratoare de fizica si chimie ca sa faca loc in buget unei ore de educatie morala.

    Ceea ce vreau sa spun este ca discutia este oricum neserioasa. Sunt copii care fac fizica si nu stiu cum arata un scripete :) Sau de ce nu copii care nu inteleg cum merge roata :)

    Pentru mine ora de muzica a fost utila: doamna mi-a confirmat ca nu am ureche si ca nu voi canta niciodata la opera.
  • +7 (9 voturi)    
    dar vai ce interesant (Luni, 25 ianuarie 2016, 14:00)

    Victor [anonim]

    Alt plicticos care se da funny. Si care il imita pe piticigratis in vremurile lui bune.
  • +7 (9 voturi)    
    Am auzit de cheia fa si cheia sol, nu de "do" :) (Luni, 25 ianuarie 2016, 14:07)

    Vali [anonim]

    Ora de muzica de la scoala "Nu te ajută cu nimic în viață". WOW!

    Daca acei copii pot sa se deconecteze o ora de la materiile care ii streseaza, fie si ascultand cu ochii inchisi o muzica clasica relaxanta, este deja un mare castig pentru ei. Isi vor incarca bateriile si corpul le va intra intr-o faza de regenerare. Crezi ca ma poti urmari?

    Nu sunt muzician si sunt de acord ca 1(una) ora de muzica in scoala pe saptamana e putin. In cazul in care nici acum nu ai aflat de beneficiile muzicii pentru creierul uman, de la relaxare, vindecare, dezvoltarea conexiunilor intre emisferele creierului, invatarea accelerata... Dar mai bine ma opresc. Cred ca m-ai pierdut deja... :)
  • +6 (6 voturi)    
    Greșit! (Luni, 25 ianuarie 2016, 14:19)

    Cosmin [anonim]

    POFTIIIIIM!???? Ce mentalitate!!! Dacă ora de muzică ar fi luată in serios de societate, școli, părinți și copii ar avea numai efecte benefice! Orice copil merită o educație diversificată, trebuie să știe câte puțin din toate. Intr-una dintre cele mai dezvoltate țări din lume, Islanda, cu greu găsești într-un grup de tineri unul care să nu știe să cânte la măcar un instrument. Nu e de mirare. Sunt persoane multilateral dezvoltate trecute print-un sistem educativ eficient. Există numeroase studii care atestă efectele benefice ale educației muzicale și altor forme de artă.
  • +2 (14 voturi)    
    super rationament (Luni, 25 ianuarie 2016, 14:21)

    Bittick [utilizator]

    Pai chiar asa ce ne mai trebuie ora la scoala cand e plin internetul de tot felul de chestii. Apoi ce-ti trebuie scoala ca sa faci bani (si aici nu mai vorbim numai de muzica)? Pai ce, alde Becali, Penescu, Salam, Minune, Borcea si atatia oameni de valoare s-au bazat pe scoala??? Bre nea Marius hai mai bine sa ne vedem noi de treburile noastre si sa nu mai pierdem vremea pe la scoala ca si asa nu ne ajuta cu nimic sa cascam gura la ce ne povestesc niste muzicieni ratati, fizicieni ratati, poeti ratati, sportivi accidentati etc etc. Si da, mai bine invatai germana, plecai in strainatate si nu mai scriai prostii p-aici...
  • +3 (23 voturi)    
    de acord (Luni, 25 ianuarie 2016, 14:25)

    Cezar [anonim]

    Articolul nu e edificator, insa sunt total de acord cu eliminarea acestei ore. Asa cum este conceputa in prezent nu aduce nimic benefic pentru viata. Muzica ar trebui sa contina informatii despre istoria muzicala ... ar trebui sa insemne cultura muzicala. Cu ajutorul acestei materii ar trebui sa putem distinge stilurile de muzica intre ele (pop, rock, romante, folk, country, house, trance, minimal etc.), sa aflam despre figurile marcante ale muzicii (din ultimii 100 de ani, nu 1000), sa invatam despre principalele instrumente muzicale. In schimb se insista in prezent pe muzica sinfonica (ceva extrem de rar in ziua de azi), pe portative, pe elemente super tehnice cum sunt masurile valsului .... cui ii pot folosi aceste elemente in viata???? De ce nu am inlocui aceasta ora inutila cu o ora de educatie rutiera (ca sa invatam cum sa stam in viata mai mult), educatie sexuala (ca sa invatam ceva real si stiintific si sa nu mai lasam industria pornografica sa faca asta), educatie pentru igiena, gastronomie, ecologie ... adica elemente utile in viata care chiar ne ajuta sa traim mai bine.
    • 0 (0 voturi)    
      Consecinta (Sâmbătă, 30 ianuarie 2016, 15:09)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Cezar

      Muzica buna dezvolta creierul si gandirea abstracta. Altfel oamenii ajung sa creada ca tot ce au nevoie pentru a "trai bine" tin de domeniul material.

      Normal ca cine nu pricepe, nu a citit si nu a studiat muzica si efectele ei, are impresia ca e inutila. Nu e.

      Referitor la mult discutata educatie sexuala, ma intreb care mai e rolul tau ca parinte si ce il inveti pe copilul ala (daca il ai), daca nici macar despre sex nu il inveti, la varsta potrivita. Astepti ca niste straini sa il invete totul despre viata? Ai asa de mare incredere in ei? Sau nu iti pasa?
  • +11 (13 voturi)    
    europenii, bata-i vina (Luni, 25 ianuarie 2016, 15:10)

    LoloBolo [utilizator]

    de aia europenii la scolile bune , ii pun pe copii sa invete OBLIGATORIU cate un instrument muzical, ca-i inutil.
    Uite-te ca n-or citit articolul lui dom' Ghenț .


    Cel mai tare mi se pare acest argument: "Nu trebuie să știi teorie muzicală ca să faci muzică"- este in deplina concordantza cu ce intampla pe piata romaneasca (si aici nu ma refer doar la muzica, ci la orice...
    Se pare ca nici jurnalism nu iti trebuie ca sa scrii un articol pe un site (oaresicum cu prtetentii , credeam eu).
  • +11 (13 voturi)    
    Bine ca prostia si incultura nu doare (Luni, 25 ianuarie 2016, 15:35)

    Hotnews si cultura !?! [anonim]

    Si asa cu ajutorul internetului si a site-urilor de acest gen ati constatat ca stiti sa si legati cateva cuvinte, stangaci si agramat ce-i drept, dar cu putina perseverenta chiar ati constatat ca va puteti expune si ideile.
    Orizontul limitat, frustrarile personale dar mai ales lipsa de cultura de care dati dovada domnule Marius Ghent reiese din fiecare fraza scrisa mai sus .
    Ca politicieni ne vor pe toti niste tembeli care sa voteze in haita o stim deja cu totii , dovada fiind chiar situatia in care a ajuns invatamantul de azi, mai rau este cand acestia cred ca pot avea si idei culmea tocmai despre invatamant.
    Apropo in Norvegia sunt cel putin doua ore pe saptamana de educatie muzical artistica ca tot l-ati dat exemplu.
    • -2 (2 voturi)    
      Corect (Luni, 25 ianuarie 2016, 20:30)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Hotnews si cultura !?!

      Recititi-va textul si o sa vedeti cata dreptate aveti. Daca va prindeti de ce.
  • -8 (10 voturi)    
    Notele (Luni, 25 ianuarie 2016, 16:24)

    irina vasluianca [anonim]

    Notele de la ora de muzica sunt mici si strica mediile elevilor. Sunt elevi care fac parte din Corala,,Fantazia,, si profa de muzica le pune note mici. Copiii invata teoria la muzica mai mult decat la celelalte discipline. E o ora frustranta.
  • +1 (13 voturi)    
    :) (Luni, 25 ianuarie 2016, 16:55)

    cvi [utilizator]

    D-le autor, oamenii pe de hotnews sunt seriosi si nu prea glumesc. Mai ales pe subiecte legate de viitorul copiilor si cum o ora de muzica in plus sau in minus in clasa a opta le poate distruge viitorul. ;)
  • +5 (5 voturi)    
    De doua ori drama.... (Luni, 25 ianuarie 2016, 16:59)

    Sibelius [anonim]

    In prezent numarul de ore de muzica la clasa a 8-a e una la doua saptamani, nu una/saptamana.
  • -3 (11 voturi)    
    mda...din pacate muzica pare aparata de inculti (Luni, 25 ianuarie 2016, 18:58)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    citind ce scrie in (multe) comentarii, modul in care la unele postari argumentate se raspunde cu jigniri si cenzurarea cu minus, nu pot decat sa trag concluzii de tipul:
    1) in locul orelor de muzica poate ar fi bune ore de cetatenie activa, de drept, de cultura civica, unde sa se "invete" respectul pt ceilalti, cultura dialogului argumentat (chiar daca nu esti de acord cu argumentele cuiva, asta nu inseamna ca ai dreptul sa il jignesti).
    Daca atat poti tu, sa jignesti si cenzurezi pe cineva ca sa iti afirmi "superioritatea' argumentelor, tare imi e ca esti contraproductiv, faci mai mult rau. Mai bine te abtii.
    2) niste ore de "lucru in echipa", competente de comunicare etc. La orice interviu, 99 % din romani nu stiu sa se descurce, sa discute si sa raspunda fluent, se emotioneaza, incurca in argumente, jalnic.
    3) ore de nutritie si viata sanatoasa, educatie pt sanatate- caci suntem o natiune bolnava, diabetico-canceroaso-cardiaco-hepatitica-tuberculoasa-alcoolica-tabagista. La toate acestea batem recorduri la nivel european. Si cele mai multe se datoreaza lipsei de cunostinte in ce priveste nutritia, igiena, sanatatea etc. Poti sa ai cultura muzicala cata poti cuprinde, degeaba daca faci un cancer ca te-ai 'spart' in carne cu steroizi si chimicale.
    4) ore de antreprenoriat ( poate am avea nevoie de mai multi intreprinzatori ONESTI, nu "afaceristi" din smenuri, invarteli si contracte publice preferentiale, legislatie (99 % din romani sigur nu stiu Constitutia. cred ca daca faceti un sondaj pe strada multi nici nu stiu ce e aia..).
    5) ore de iesit afara pt actiuni de protectie a mediului (pe ritmuri de bach, mozart etc sa se planteze copaci, adune pet-urile/gunoaiele din albiile raurilor etc). Ce ziceti, nu ar fi mai frumos asa? Sau va place sa puneti Ravel la maxim la boxe in padure, tulburand linistea ei, intre gramezi de pet-uri, resturi alimentare, tampoane si prezervative?
    • -1 (3 voturi)    
      adauga o ora de comprehensiune (Marţi, 26 ianuarie 2016, 14:57)

      Tomis [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      90% dintre comentatori nu au reusit sa inteleaga nici macar mesajul autorului, si nu era complicat:

      1) Muzica este buna pentru copii
      2) Ora de muzica este inutila pentru copii

      Simplu, da? Nu si pentru majoritatea cititorilor hotnews.

      Liceul "de elita" (asa sustin profesorii de acolo, cel putin) unde am petrecut 8 ani avea un profesor de muzica absolut distrus. Nu mai intru in amanunte, cert este ca orele respective au fost o pierdere majora de timp. Muzica (de toate tipurile, din secolul al XVIII-lea pana in prezent) ascultam acasa pe cont propriu. Sa nu-si faca cineva iluzii ca exista cineva in liceul respectiv care traia cu impresia ca ora respectiva era folositoare in vreun fel. Mult mai folositor a fost radioul scolii, unde se punea muzica in pauze.

      In fine, nu ai ce discuta cu talibanii care nu se obosesc sa citeasca ce ai scris (sau interpreteaza cum ii duce capul).
    • 0 (0 voturi)    
      Falsa logica a falselor alegeri (Sâmbătă, 30 ianuarie 2016, 14:59)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Nu a zis nimeni ca muzica poate inlocui nutritia, igiena, comunicarea, cinstea, morala etc. Nu a fost niciodata vorba sa se aleaga sa se faca ori muzica, ori restul celor pe care le enumerezi. Deci vorbesti aiurea (nimic surprinzator) si mai bine te abtineai.

      Muzica (nu orice muzica) DEZVOLTA CREIERUL, gandirea abstracta si emotiile. Deci ajuta in toate cele pe care le insiri.

      Orele de antreprenoriat nu creaza intreprinzatori onesti. La fel cum scoala de soferi nu creeaza soferi responsabili care merg regulamentar si nu injura in trafic.

      Daca tu numesti asta "postare argumentata"... eu o numesc ridicola.
  • +6 (10 voturi)    
    Facem muzică sau ne prefacem? (Luni, 25 ianuarie 2016, 19:01)

    Dan Petrisor [anonim]

    Pentru unii LIMITAȚI, (ca să nu le spun pe numele de Animal Planet!) muzica e a cincea roată la căruță. Bașca e roată cu obezi de lemn iar căruța e cu cauciucuri.
    De fapt, problema e chiar pe dos.
    Un profesor de matematică și care își stresa propriul copil cu matematica, a venit la mine (da, sunt un ratat profesor de muzică, în plus mai am și o licență de inginer ratat!), ziceam că a venit cu copilul să-l învăț chitară. Ca mai toți profii de mate care se cred superiori celorlalți profesori, își plimba burta enormă pe deasupra chitărilor din clasă. Atunci l-am întrebat: domnule S. (n-o să-i dau numele, din respect pentru alt prieten care e prof de...mate!), cu ce seamănă grifful ăla de chitară? S-a bîlbîit, surprins de întrebare și...n-a știut să spună.
    I-am spus: tastele sunt așezate în mod asimptotic, logaritmic chiar, însăși legile matematicii sunt reieșite din aceste proporții sonore (întreabă-l pe Aristotel, Pitagora și alți antici!) iar Lefile Fizicii, la fel, din Teoria Frecării, a Vibrației, a Rezonanței, ș.a.m.d.
    Așadar, din muzică sunt reieșite toate științele, exceptînd Geografia și Biologia deși, și acolo, Știința a descoperit că anumite instrumente, prin sunetul lor, vindecă anumite afecțiuni ale unor organe ale corpului uman. Însăși Legea Șirului Fibonacci sau Teoria Stringsurilor se inspiră din...Muzică.
    A! că există inapți în a preda muzică. Da, sunt inapți și în a preda Religie sau...Fizică sau...chiar Matematică. Sunt chiar inapți jurnaliștii care scriu despre muzică și nu se documentează suficient sau...deloc despre subiect. În Italia este Probă eliminatorie cîntatul la fluier dulce sau blockflotte, la Bac! Mulți copii vin în România să dea Bacul fiindcă... nu știu să cânte la fluier!
    În ceea ce mă privește, eu m-am făcut mai întâi inginer (de gura părinților!) și mai apoi, din surse proprii, profesor de muzică. Asta știu să fac și asta fac. Nu toți trebuie să ajungă ”alifantiși” sau ”ducuberți” dar fiecare trebuie să-și urmeze chemarea.
    • +1 (3 voturi)    
      nu mai spun... (Luni, 25 ianuarie 2016, 21:24)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Dan Petrisor

      ... ca teoria undelor a pornit CHIAR de la "muzica"!
      Si ca o GRAMADA de fenomene au la baza principiul "rezonantei"! ;)
  • +5 (5 voturi)    
    scopul scolii: sa-i invete pe oameni sa fac bani (Luni, 25 ianuarie 2016, 20:34)

    Eugenn [utilizator]

    Aveam o intuitie a ceea ce-i important pentru autor deja de la: "Și fac bani, nu o ard degeaba."

    Iar la sfarsit, cu "să-i înveți [pe elevi] ceva care o să-i facă putred de bogați" s-a confirmat.
  • +4 (8 voturi)    
    Muzica (Luni, 25 ianuarie 2016, 21:21)

    Cornelia [anonim]

    Sint foarte surprinsa ca Hotnews.ro, pe care ii respect si ii citesc regulat, au acceptat sa publice acest articol. Argumentele aduse sint pur si simplu fara nici o valoare.
    • +1 (1 vot)    
      subscriu (Vineri, 29 ianuarie 2016, 15:01)

      anaerobik [anonim] i-a raspuns lui Cornelia

      Subscriu. Ma intreb daca nu e o provocare. Sa ne stirneasca indignarea si sila, sa postam si sa isi faca cineva reteta.
  • +6 (6 voturi)    
    scoala ar trebui sa ofere cate putin din tot (Luni, 25 ianuarie 2016, 22:37)

    eu [anonim]

    "Singurele persoane care dau din gură despre noul plan de învățământ gimnazial sunt bătrânii compozitori și instrumentiști care au un atașament special față de craft-ul lor."

    Nu, si eu sunt de acord cu pastrarea orei de muzica. am mai putin de 25 de ani si inca de pe vremea cand eram la scoala as fi vrut mai multe ore axate pe domeniul artistic. insa cum decurg orele de muzica mi se pare total depasit. ar trebui sa se invete si despre muzica de dupa anii 1900, nu doar muzica clasica. iar eu i-as pune pe copii sa cante si cantece "pop". si mai fain ar fi daca s-ar invata si un instrument asa... la un nivel usor... Muzica te poate ajuta foarte mult in viata, mai ales daca esti expus de copil. Te poate face sa iti dai seama ca vrei sa faci o facultate de muzica. Un profesor care iti zice ca ai talent, la fel. Si da, sunt lucruri de cultura generala pe care trebuie sa le stii: si nu ma refer la cum sa scrii cheia sol (pe bune, ce exemplu nepotrivit!), o sa stii si tu ce-i ala bemol, ce e o gama minora/majora, ce e un acord. sper ca intr-o zi sa se faca muzica pe bune in scoli! si din nou, argumentul "daca vrei sa faci muzica, faci ore suplimentare" e irelevant. daca vrei sa te faci informatician, de ce nu faci la fel? de ce nu faci pregatire in loc sa inveti la scoala? cine esti tu sa pui toate materiile intr-o ordine a importantei? argumentul pragmatic e plin de lipsuri. faptul ca zici tu ca matematica te ajuta in viata, ca na, trebuie sa stii cat fac 1+1! serios? atunci de ce nu te opresti la matematica din clasa a 4-a? NIMIC din ce se invata nu iti foloseste in mod direct in viata. Scoala ar trebui sa iti ofere cate un pic din tot, ca mai tarziu sa stii ce sa alegi. Iar cand vei alege, acel ceva iti va folosi 100%. De ce sa nu fie muzica acel ceva? De ce nu matematica samd?
  • +4 (8 voturi)    
    minte ingusta (Luni, 25 ianuarie 2016, 23:17)

    razeshu [anonim]

    Ce articol de prost gust. Am crezut initial ca e preluare de pe timesnewroman. Nu inteleg de ce au simtit redactorii HN sa includa un articol atat de penibil pe situl lor respectabil. Or fi fost fascinati de expresiile colorate gen "ard aiurea" sau erau inca bulversati dupa vizionarea filmului de Duminica seara de pe FilmCafe unde au lipsit toate cratimele ?
    Sunt de formatie inginer si lipsit complet de talent muzical asa incat obiectul mentionat in articol a fost o adevarata corvoada pe durata scolii generale. Am rasuflat usurat ca nu a trebuit sa continui studiul muzicii si la liceu. Crecand apoi si adunand ceva mai multa minte am realizat si eu ca scopul scolii generale nu e sa te scoata mare artist ci sa te familiarizeze cu lucrurile minunate descoperite si faurite de altii mai destepti dinaintea ta. Ca mai apoi cand dai de ele n viata sa nu le bagi in gura ca un copil mergand de-a bushilea si aspirand toate scamele de pe covor cu mare pofta, mirat ca nu au nici un gust, Muzica aia culta se soarbe pe indelete si gustul se formeaza in timp. Si cred ca nu trebuie sa ne afundam si mai adanc in starea noastra de natiune consumerista needucata ci poate ar trebui sa dezbatem cum imbunatatim programele si manualele alea prafuite, sa aprindem pofta copiilor si pentru altceva decat matematica si biologie. Ca doar artistii fac reclama unei natiuni si o pun pe harta, nu lautarii de la paranghelii si cei care stiu doar ce organ ii doare cand sunt bolnavi. La fel si sportul, trebuie sa fie nelipsit din programa, cat mai multe ore. Poate asa o sa facem si altceva pe terenurile de sport decat matanii in bisericile ridicate pe ele.
  • +2 (4 voturi)    
    Pacat.. (Marţi, 26 ianuarie 2016, 9:00)

    Morariu Cosmin [anonim]

    Sincer... la inceput am crezut ca acest articol e un pamflet si l-am tratat ca atare pret de vreo 2 minute. Apoi, miam dat seama ca in micimea sa, autorul e chiar retard. Va informez ca la orele de muzica, pe langa auditie (nu ceea ce asculti dumneata pe( mynele tv), pe langa notiuni primare de teorie a muzicii ,mai exista in programa si notiuni de folclor. Sigur ca dumneata confunzi folclorul cu manelele si pe G.Bocsa cu Guta. (dar asta e alta problema).Un popor dezradacinat de folclor si traditii, lipsit de cultura si valori sociale inceteaza sa ma existe ca si entitate. Probabil ca dumneata te vei intreba "de ce ?"Poate ar trebui sa incepi sa mergi la scoala si sa incetezi sa emiti pareri !
  • 0 (2 voturi)    
    Penibil (Marţi, 26 ianuarie 2016, 10:59)

    Scorillo [anonim]

    Argumentele prezentate sunt atât de penibile încât sper că articolul e un pamflet. Dacă nu, autorul rebuie că e un trist care e de compătimit, nu de combătut.
  • -1 (3 voturi)    
    o sa vedeti voi in nici 20 ani! (Marţi, 26 ianuarie 2016, 12:51)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    caci Romania e in pericol sa piarda...60 % din....locurile de munca! alea, putine cate mai sunt, de acum:

    http://www.contributors.ro/economie/forumul-economic-mondial-60-din-locurile-de-munca-ale-romanilor-in-pericol-sa-dispara-din-cauza-tehnologizarii/?cfcc

    tineti voi cu dintii de disciplina "muzica" in scoala, in loc sa incurajati introducerea de discipline tehnologice.

    Sa vedem peste 10-15-20 de ani cu milioane de romani apti de munca, "cantareti", "umanisti" , dar SOMERI, cum le va ghiortzai stomacul de foame pe muzica de Bach.
    Si voua, odata cu ei, caci dracu' va mai poate plati atunci pensia! O sa stati cu frica sa mai iesiti din cauze caci or sa va dea in cap in disperare, de foame! Pe ritmuri de vals, ha ha ha!
  • 0 (0 voturi)    
    cum poti sa scoti in afara curriculei (Marţi, 26 ianuarie 2016, 15:33)

    ..13 [utilizator]

    materiile care dezvolta creativitatea?
    Muzica este una din aceste materii - mai este desenul.

    Nu toti intelegem la fel muzica, dar macar avem o idee despre ea. Nu toti desenam dar macar avem o idee despre desen.

    Nu jucam teatru si nici nu spunem poezii in scoala si totusi...Saracie mare in gandirea unora.

    In ceea ce priveste notiunile de drept - se pot preda la fel de bine in orele de dirigentie - asa cum regulile de circulatie se predau la gradinita.

    Ce atata filozofie?
    Fiecare diriginte are notiuni elementare care pot sa fie predate tinerilor.

    Nu a spus nimeni despre educatia sexuala.
    Da, nu este prea devreme in scoala avand in vedere interesul si accesul relativ facil la diferite surse de informare.
  • +1 (1 vot)    
    marius ghent, esti idiot. (Marţi, 26 ianuarie 2016, 20:17)

    luiza zan [anonim]

    Muzica este o STIINTA, la fel ca matematica sau limba germana, dupa care tanjesti dumneata. Da, vorbim de o "amarata de ora de muzica in clasa a 8-a", care este inlocuita de ora de RELIGIE. explica-mi cu argumente clare (nu ca aberatiile din acest articol, pe care nu inteleg cum de ai fost lasat sa-l publici) de ce este Religia obligatorie, iar Muzica - o materie inutila in dezvoltarea intelectuala, afectiva si creatoare a unui copil.
    Nu inveti muzica pentru a invata sa compui o simfonie, ci pentru a intelege un limbaj UNIVERSAL, pe care, daca l-ai aprofunda cu seriozitate si indrumat corect, ai ajunge sa COMUNICI cu oameni din intreaga lume prin intermediul acestui limbaj. Eu cant cu oameni care nu vorbesc limba mea, dar ne intelegem in limba asta, pe care o desfiintezi tu, fara rusine si fara suport.
    Nu te inteleg. Ceva lipseste acolo la dumneata.
  • -1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 11:21)

    ff [anonim]

    daca orele de muzica ar fi organizate mai interesant si mai atractiv, fara colinde si alte prostii, poate copii ar fi mult mai interesati de ora de muzica
    asa fiind de umplutura... normal ca fiecare isi baga picioarele in ea de muzica...

    bine ca orele de religie sunt ok...
  • +1 (1 vot)    
    De ce nu conteazaq pastrarea orei de muzica in cla (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 16:59)

    Popescu Mihai Cosmin [anonim]

    Nici nu merita comentat un astfel de articol.E clar ca omul este ageamiu.Ce ma surprinde,este locul unde apare .Va stiam oameni seriosi,ce naiba,domnilor de la Hot News.
  • +1 (1 vot)    
    rusine, d-le Ghent (Joi, 28 ianuarie 2016, 16:23)

    dan andrei aldea [anonim]

    Scoala primara si liceul sunt parti ale învatamîntului "de CULTURA GENERALA". Asa si trebuie sa ramîna. Muzica este si ea o parte a culturii. Cu tot dispretul dvs pentru muzica si pentru muzicieni (si fiti convins ca muzicienii simt pentru dumneavoastra un dispret de 100 de ori mai mare), fara muzica - fie ea bine sau post predata - copiii vor fi cu o farîma mai prostalai cînd termina liceul. Si chiar mai nepregatiti pentru viata, pentru convietuire în societate. Ma întreb cîti barbati si-au descoperit iubirea pentru viitoarele sotii în timpul unui concert Phoenix si cîti si-au descoperit dragostea în timpul cursului de programare 2D la care jinduiti atîta. Zau, n-aveti nici cea mai vaga idee despre aceste lucruri; sunteti tocmai bun pentru a candida pentru un job la Bruxelles. Mult succes.
  • +1 (1 vot)    
    Draga piti Ghent nu fii supi (Vineri, 29 ianuarie 2016, 14:59)

    anaerobik [anonim]

    Piti Ghent, dupa ce mi-am pierdut 3 minute din viata sa te citesc, m-am gindit ca, uite dom'le, stiu numele unuia din pitifelnicii corporatisti care primesc invitatii moca la Festivalul Enescu si aplauda ca bezmeticii intre partile unei simfonii sau ale unui concert, de ne simtim rusinati noi astia care am studiat o ora pe saptamina muzica in scoala, din clasa 1 pina la terminarea liceului. Fiindca asta e! unii au facut scoala, nu tutorship cu smartfoenul in buzunar...
    Si sa stii de la mine, piti, cine invata muzica si intelege ceva, va pricepe si ritmul iambic la Eminescu, si matematica, si biologie...
  • 0 (0 voturi)    
    Orele de arte dezvolta creativitatea! (Duminică, 31 ianuarie 2016, 14:34)

    jaber [anonim]

    In sistemul nostru de invatamant axat pe memorare si dezvoltarea gandirii in sabloane este firesc ca aceste ore nu isi gasesc locul. Sa nu uitam ca in perioada ceausista s-a lovit in continutul acestor ore chiar daca au ramas in scoli, iar astazi profesorii lucreaza dupa aceleasi programe ca acum 27 de ani. De ce s-a degradat continutul acestor ore in era ceausista? Pentru ca dezvolta gandirea divergenta, gandirea “out of the box” care incurca si creeaza probleme in dictatura. Aceasta reactive impotriva artelor este doar o consecinta a generatiilor educate in comunism.
    Dar noi nu mai traim in dictatura! Mai mult, ne dorim sa intram pe piata capitalista in care schimbarile tehnologice, sociale, economice au loc cu rapiditate si in care doar executia manufacturilor de calitate nu mai constituie demult un avantaj competitiv. In toate tarile Europei de Vest si America orele de arte ocupa cu mult mai mult spatiu din planul cadru decat ocupa in prezent in Romania.
    Valoarea inovatiei este direct proportionala cu nivelul profesional, fiind fundamentala in functiile de manageriat. Una dintre problemele cu care se confrunta companiile cu tehnologie de varf din Romania este la nivelul de top management unde cei responsabili isi scuza esecurile acuzand ca problemele pe care trebuie sa le rezolve “nu sunt programate”, “ca lucrurile se schimba de la o zi la alta”, “ca nu exista stabilitate” si “ca stresul este mare”. Le lipseste exact acea atitudine creativa, ingenioasa si inovativa si nu isi dau seama ca acesta este jobul lor! Toti ne dorim salarii cat mai mari, echivalente cu cele din Europa. Aceasta nu se va intampla daca oferim forta de munca ieftina si usor de inlocuit prin activitati de executie simple fara sa ne gandim si la activitatea de dezvoltare-cercetare pentru care este nevoie de angajati bine pregatiti d.p.d.v. tehnic si la curent cu tehnologiile actuale, de asemenea prin prisma mentalitatii si a comportamentului profesional este nevoie ca acestia sa satisfaca ce
  • 0 (0 voturi)    
    Ma crucesc si nu-mi vine sa cred! (Duminică, 27 martie 2016, 21:07)

    Dan HERFORD [anonim]

    Nu pot sa cred ca articolul scris de Marius Ghent este scris la modul serios,mai mult cred ca este o parodie cinica.....Daca insa articolul scris este scris la modul serios,atunci acest Marius Ghent este deja un VIRUS EXTREM DE PERICULOS impotriva educatiei muzicale din Romania.Pornesc de la premiza ca nu este o parodie.Atunci pot sa il declar pe Marius Ghent Inamicul Public Nr.1 al educatiei muzicale din Romania.Deja am citit pe un site,caNicu Alifantis la declarat deja VIRUS!Nu imi vine sa cred ca s-a ajuns la asemenea proportie de a calca in picioare o educatie muzicala,necesara educarii copiilor!Cine este acest Monstru cu numele de Marius Ghent?!Who The Hell are You Big Idiot?!?!Fara educatie muzicala ramai in viata o bovina!Cum poti tu ca sa pledezi ca un copil nu are dreptyul de a stii cine a fost Bach,Mozart,Beethoven,Chopin,Ceaicovschi etc.,sa nu stie din ce se compune o gama muzicala;ce inseamna un cor.ce inseamna o orchetra simfonica,ce este aceea o vioara,un violoncel,un pian.ami primitivule,dispari din Massmedia romaneasca,esti un Monstru periculos!Eu am predat Muzica 28 in Olanda ca profesor de muzica,in Elvetia am predat lectii de muzica timp de 15 ani.Scolile primare pana la clasa a VII-a aici au o ora pe saptamana OBLIGATORIU lectii de muzica!Daca nu stii,mai Marius Ghent vs Omul din Iepoca de Piatra,bancnota de 20 de Marci a Germaniei avea desenat pe ea un Clarinet si O vioara,asta in semnul pretuirii Muzicii!Poporul German care i-a dat pe Bach,Beetoven si Brahms.Eu te-asi expulza din Romania!Esti un pericol al Natiunii Romane!
  • 0 (0 voturi)    
    Marius Ghent Inamic Public Nr.1 al Romaniei (Marţi, 29 martie 2016, 20:06)

    Jordan [anonim]

    Nu pot sa cred ca articolul scris de acest idiot Marius Ghent este scris la modul serios,mai mult cred ca este o parodie cinica.....
    Daca insa articolul scris este scris la modul serios,atunci acest Marius Ghent este deja un INAMIC EXTREM DE PERICULOS impotriva educatiei muzicale din Romania.
    Pornesc de la premiza ca nu este o parodie.
    Atunci pot sa il declar pe Marius Ghent Inamicul Public Nr.1 al educatiei muzicale din Romania.
    Deja am citit pe un site,ca Nicu Alifantis la declarat deja VIRUS!
    Nu imi vine sa cred ca s-a ajuns la o asemenea proportie inspaimantatoare de a calca in picioare cu o duritate ajunsa la inconstienta,
    educatia muzicala,necesara educarii copiilor!
    Cine este acest Monstru cu numele de Marius Ghent?!Who The Hell are this Monster??!?!
    Fara educatie muzicala ramai in viata un bou!Cum poti tu ca sa pledezi si sa sustii tu Marius Ghent ca un copil nu are dreptul de a stii cine a fost Bach,Mozart,Beethoven,Chopin,Ceaicovschi etc.,sau ca: un copil nu trebuie sa stie din ce se compune o gama muzicala;ce inseamna un cor,
    ce inseamna o orchestra simfonica,ce este aceea o vioara,un violoncel,un pian,un clarinet,o trompeta ..?!?!
    Primitivule,dispari din Massmedia romaneasca,esti un Monstru periculos!
    Eu am predat muzica 28 de ani in Olanda ca profesor de muzica,in Elvetia am predat lectii de muzica timp de 15 ani.
    Scolile primare pana la clasa a VII-a aici au o ora pe saptamana OBLIGATORIU lectii de muzica!
    Tu nu stii,impostorule Marius Ghent ca ,bancnota de 20 de Marci a Germaniei avea desenat pe ea un Clarinet si O vioara,asta in semnul pretuirii Muzicii!
    Poporul German care i-a dat pe Bach,Beetoven si Brahms,a demonstrat ca fara muzica nu se poate.
    Marius Ghent,eu te-as expulza din Romania!Esti un pericol al Natiunii Romane!.By the way,doreste sa fie si teribil si sa arata cat este dansul de "destept".
    Scrie si vorbeste cu mandrie,despr un soft muzical,pe care nici nu stie sa-l scrie ca lumea,el il numeste "ABLETONE"...si se mandreste ca poate sa
    "
  • 0 (0 voturi)    
    muzica te dezvolta (Marţi, 29 martie 2016, 22:06)

    alexandru [anonim]

    /// Muzica te dezvolta, si iti largeste cunoasterea, altfel termini 12 clase si nu sti ce e ala portativ sau nota muzicala.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi