​FOTOGALERIE Mai multi fumatori au protestat vineri seara fata de legea anti-fumat/ "Este o lege radicala si discriminatorie"

de Alina Ciobanu     HotNews.ro
Sâmbătă, 26 martie 2016, 11:29 Life | Prin oraş

Protestul fumatorilor
Foto: Hotnews
Vineri seara, de la ora 20:00, cateva zeci de fumatori s-au adunat in Piata Universitatii, in fata Teatrului National, pentru a-si spune ofurile legate de legea anti-fumat. Acestia sunt nemultumiti din cauza faptului ca nu mai pot fuma in baruri si isi doresc ca in Romania sa existe "cluburi de fumatori". Printre protestatari s-au numarat si proprietari de baruri, care s-au plans ca odata cu intrarea legii in vigoare, le-a scazut considerabil numarul de clienti.

In jur de 40 de fumatori au protestat vineri seara, vreme de doua ore, in Piata Universitatii fata de legea anti-fumat. Ei sustin ca legea este radicala si discriminatorie.



Daca unii au protestat fumand tigara dupa tigara, altii si-au ales cu grija tinuta pentru a-si exprima mesajul.



Dana spune ca a venit imbracata elegant in Piata Universitatii pentru ca este o doamna, iar doamnele nu fumeaza pe strada, ci in restaurante. Ea si-a adus scrumiera de acasa.



Nici unii patroni nu "inghit" prea bine legea anti-fumat. De pilda doamna Andreea, din imaginea de mai jos, are un bar cu specific rock in Drumul Taberei, deschis in 2009. Spune ca 99% dintre cei care frecventeaza localul sunt fumatori, iar de cand a intrat legea anti-fumat in vigoare, a pierdut 70% din clientela.



"E un sabotaj la adresa micilor intreprinzatori. Au aparut, ce-i drept, doua trei mese de nefumatori de cand cu legea asta, dar nu sunt consumatori. Stau 4 ore la o masa cu un cico si o bere. Nu o sa rezistam pe piata doar cu clienti care nu consuma. Proprietarii ar trebui sa aiba posibilitatea sa aleaga daca doresc sa aiba un bar pentru fumatori sau unul pentru nefumatori", spune proprietara de bar.

Tot aceasta se arata ingrijorata si de faptul ca unii clienti, aflandu-se afara la tigara, ar putea pleca fara sa achite nota.



La protestul mascat sub forma de "intalnire a fumatorilor" - din lipsa de autorizatie- s-au aratat si sustinatorii deputatului PND, Daniel Fenechiu, unul dintre cei mai vocali oponenti ai legii care interzice fumatul in spatiile publice inchise.



Protestatarii spun ca vor iesi in Piata Universitatii si in aceasta seara, sperand ca la "intalnirea fumatorilor" sa vina mai multa lume. Daca pe event-ul creat pe Facebook, peste 1500 de persoane erau interesate sa participe la intalnire, dintre acestea, 1200 confirmandu-si prezenta, in piata Universitatii n-au fost mai mult de cateva zeci de fumatori nemultumiti de legea anti-fumat.











Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile Pro Tv

O femeie cu cetatenie romana, amendata in Austria cu 38.000 de euro dupa ce a cersit cu copilul pe strazi. Reactia tinerei

O femeie cu cetatenie romana care cersea in Austria a fost amendata cu 38.000 de euro pentru ca a cersit in mod repetat impreuna cu un copil, informeaza luni cotidianul austriac The Local, preluat de Agerpres.
8697 vizualizari
  • +38 (58 voturi)    
    Proteste (Sâmbătă, 26 martie 2016, 11:44)

    Un cititor [anonim]

    Îi oprește cineva pe acețti oameni să fumeze? De ce nu protestează pentru dreptul de a urina în public? Pe sediul multinaționalelor care vând otravă tinerilor. De exemplu.
    • +22 (40 voturi)    
      corect... (Sâmbătă, 26 martie 2016, 12:40)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      vreau sa am si eu dreptul de a face pishu' pe fumatori in localuri publice!

      devreme ce ei pretind dreptul de a ma obliga sa le inhalez excretiile din plamanii lor de fumatori, sa am si eu dreptul sa dau excretiile mele in public. Deci, se poate?

      Altfel o sa strig ca sunt DISCRIMINAT!
      • -7 (15 voturi)    
        mi se pare aberant... (Duminică, 27 martie 2016, 0:28)

        Fox [anonim] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        faptul ca au ajuns sa se acuze unii pe ceilalti. Bai fratilor, solutia e simpla: legea antifumat merge mai departe ca deja e aplicata in vestul europei de vreo 10 ani, insa fumatorii sa aiba dreptul la propriile baruri. Adica daca un proprietar vrea bar pt fumatori, atunci sa puna un billboard urias si luminat pe care sa scrie ca e PENTRU FUMATORI. Daca chiar si atunci nefumatorii incep sa urle, apai inseamna ca ori o cauta cu lumanrea ori sunt prosti. Pana la urma, cred ca fiecare are dreptul sa-si decida viata atat timp cand nu interfera cu cealalta categorie. Deci baruri excluse pentru fumatori ar fi o solutie. In tarile europene unde este deja implementata legea, nu prea exista baruri strict pt fumatori, dar in schimb multe au locuri misto amenajate pentru fumat. Treaba ar fi simpla daca se doreste. Daca nu se doreste, atunci sa scoata dracului tigarile de pe piata si sa declare fumatul ilegal. Pp ca nu prea le convine.
    • -11 (25 voturi)    
      ha (Sâmbătă, 26 martie 2016, 14:25)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      O alta lege copiata ca papagalii dupa idiotii din Vest, fara sa tina cont din realitatea din tzara. In general, tampeniile astea isi au originea in California, acolo e acum izvorul imbecilitatii stangiste occidentale. Chestia cu fumatul s-a adoptat acolo acum 20 de ani. Trebuie sa vedem ce masuri se iau acum acolo, ca sa ne dam seama ce va veni si in Romania: interzicerea pungilor de plastic, WC-uri unice pentru barbati si femei, dreptul fiecarei persoane de-a isi alege sexul.

      Nu am fumat niciodata.
  • +39 (57 voturi)    
    nu exista oameni mai egoisti si lipsiti de logica (Sâmbătă, 26 martie 2016, 12:02)

    andrei [anonim]

    noi nefumatorii am fost nu doar discriminati ci asupriti. De prea multe ori intram intr-un restaurant si trebuia sa plec. sau sa suport mirosul oribil care mi se impregna in haine si durerea de cap de a doua zi din cauza fumului de tigara. Aceasta lege este necesra din simplu fapt ca fumatorii sunt lipsiti de elementarul bun simt de a nu fuma acolo unde respira altii, am inghitit fumul lor inca din copilarie cand tatal meu fuma in aceeasi camera cu noi, in aceeasi masina. cand functionau asa zisele spatii de fumatori si cele de nefumatori nu era respectata niciodata legea fiindca in tara asta nu functioneaza decat drastic sau deloc. amrude care ger bani cu imprumut fiindca nu au bani de tigari. nu cnteaza restanta la intretinere ci banii de tigari. Nu , nu pot fi intelegator. fiindca nici ei niciodata nu au dat dovada de intelegere, de respect fata de prietenii sau rudele lor nefumatoare. Discriminare? Pai la fel de bine daca se infiinteaza cluburi de fumatori as fi discriminat fiindca nu pot merge acolo sfara sa inght fm. unde este logica? este jalnic spectacolul acestor lamentari. nu au protstat impotriva coruptiei, a pedepselor ridicole date in cazul Microsoft, protestam ca nu mai putem sa ii otravim pe ceilalti cu fumul nostru. cat de lipsit de bbun simt sa fi?
    • -24 (40 voturi)    
      Saracii nefumatori (Sâmbătă, 26 martie 2016, 13:26)

      ChildoftheGrave [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Cum erati voi asupriti inainte de Statul insusi, cum va obliga sa intrati in absolut toate localurile de pe suprafata tarii, indiferent de specificul acestora.

      Sa inteleg ca ati fost obligati sa intrati si in cluburile de gay/swingeri/BDSM, desi sunteti hetero/nu aveti fetishuri.

      Chestia asta cu "limitele libertatii tale" este FOARTE prost inteleasa in tara asta. Nefumatorii chiar sunt perfect convinsi ca au libertatea si dreptul sa intre pe tarlaua altuia sa isi impuna preferintele oriunde vor.
      • -7 (21 voturi)    
        Ai putintica rabdare (Sâmbătă, 26 martie 2016, 14:50)

        aferim [anonim] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

        In curand, talibanii astia or sa regleze si cluburile de gay. Or sa regleze toate locurile in care vor ei sa mearga cu copii si hainele lor proaspat spalate.
        Dupa minusurile pe care le-ai primit, e clar ca n-au inteles nimic din ce-ai vrut sa spui.
        Hai sa incerc si eu: bai, nefumatorilor si neviciosilor, dar de localuri cu destinatie specifica, unde nu va obliga nimeni sa intrati, sunteti de acord? Ca de exemplu, restaurante unde accesul copiilor sa fie interzis, pentru ca eu m-am saturat sa merg undeva si sa suport zbieretele descreierate ale odraslelor voastre frumos mirositoare, care care se comporta ca la ma-sa acasa. E nevoie de o lege sau ne bazam pe bunul vostru simt?
      • +5 (11 voturi)    
        delirezi si aberezi! (Sâmbătă, 26 martie 2016, 19:02)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

        Matale daca intri intr-un local de gay e musai sa sugi p*** si sa ti-o iei in c** pt ca la aia le place asta?
        Sigur, vezi zice ca nu! Ca doar nu te violeaza, nu?
        Pe cand tu cu fumul tu ma obligi sa iti inhalez excretiile! Asta e marea diferenta.
        Dar deh, ce sa pretinzi ...ca nu ai de la cine...sa mai si gandeasca!
        • -4 (10 voturi)    
          Logica de gaga (Sâmbătă, 26 martie 2016, 21:16)

          ChildoftheGrave [anonim] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

          Dar tu daca intri intr-un local in care se fumeaza, pt cateva ore (apropo, o actiune care tine numai si NUMAI de tine, este 100% decizia ta) faci cancer garantat?!

          La fel si daca intri intr-un club de gay - nu, nu e musai sa te-apuci de felatii, dar exista riscul destul de crescut in a te trezi cu avansuri facute de persoane de acelasi sex cu tine.

          Dar ma rog, access la internet ai, minte ce-ti mai trebuie...

          P.S.: Tare as vrea sa stiu si eu, sa citesc macar UN SINGUR EXEMPLU in care fumatorii sunt "obligati" sa inhaleze fumul de tigara intr-un local in care chiar ei decid sa intre... dar nu sunt obligati sa inhaleze fumul de tigara de la toti fumatorii scosi acum cu forta in strada
          • +4 (6 voturi)    
            dar.. (Sâmbătă, 26 martie 2016, 22:14)

            yyyxxx [anonim] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

            ...daca in toate localurile se fumeaza? (adica exact situatia concreta anterioara). Ca fumator trebuie sa stai acasa sau sa suporti fumul, nu ai alta varianta. Cum noi am fost sacrificati pana acum (si da sacrificati, fumatorii nici nu realizeaza si nici nu le pasa cat de mult ii deranjeaza fumul pe nefumatori) e timpul sa mai fie si invers. Mai suportati si voi nu urlati ca din gura de sarpe dupa 1 saptamana. Pana acum a fost ca voi.
          • +7 (9 voturi)    
            Mr Grave (ce nick sugestiv) (Sâmbătă, 26 martie 2016, 23:06)

            Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

            Intram intr-un local in care se fuma pt ca nu existau altele de nefumatori de acelasi fel.

            Singurele in care nu se fuma erau cateva ceainarii si fast-food-urile.
            Daca doream sa iau masa cu servire oriunde in centrul si semicentrul Bucurestiului ca si in alte parti nu era local fara fum.

            Sectiunea de "nefumatori" era o gluma proasta, de cele mai multe ori un fel de zona cica "separeu" fara ziduri, ventilatie, nimic, in unele cazuri pt nefumatori trebuia sa urci la etaj, exact unde, ghici, urca fumul mai abitir.

            Am fost de nenumarate ori la Sibiu si in cateva randuri, iarna, a trebuit sa stau si cate o ora, sa iau la rand local cu local pana sa gasesc unul cu o zona de nefumatori unde sa nu lesin de fum.

            Chiar ma intreb cum naiba vrem sa atragem turistii care sunt obisnuiti ca la ei nu se fumeaza dar la noi intrau si ieseau imputiti din localuri. Nu mai zic de turistii nefumatori. Le tot dam cu frunze verzi in campanii de milioane de euro dar ii afumam in draci aici. Ca turisti prost sa fii sa mai revii sau sa recomanzi o tara unde te intoxica de fum.

            La fel si la baruri, cluburi nu mai zic. Nu am putut iesi decat f.f.f rar in baruri si cluburi pt ca nu exista sansa de a veni acasa curat, din contra- imputit, cu o stare de greata si dureri teribile de cap a doua zi. Evident, ca un fumator nu ai cum sa intelegi asta.

            Deci, practic nu aveai de unde alege, daca doreai sa socializezi sau sa petreci sau sa dansezi trebuia musai sa te astepti sa pleci imputit si ametit de fum.

            Daca se respecta legea dinainte si spatiile de nefumatori erau bine izolate si mai ales aerisite, ca si cluburile, etc, nu s-ar fi ajuns la extrema de acum.
            Asa, nefumatorii s-au inrait si simtit discriminati. Lasa ca veti vedea si voi ce bine e sa si poti respira aer, nu fum , in localuri si ce bine e sa nu pleci imputit de acolo. Nu vreti sa recunoasteti pt ca sunteti dependenti, sub influenta drogului numit nicotina. De asta si veniti cu tot felul de argumente absurde si puerile.
          • +3 (5 voturi)    
            Ce se intampla dupa 30 min de fumat pasiv (Duminică, 27 martie 2016, 14:09)

            Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

            Medici japonezi au dovezi ca sistemul circulator al nefumatorilor sanatosi (varsta medie 27 de ani) a fost afectat atat de grav incat parti ale inimilor lor aratau la fel ca cele ale fumatorilor, dupa numai 30 deminute de fumat pasiv.

            http://www.theguardian.com/uk/2001/jul/25/smoking.health

            Dar dupa tine asta nu se compara cu satisfactia bolnava pe care o ai dupa o tigara, nu?
          • -1 (3 voturi)    
            auzi tati, (Luni, 28 martie 2016, 10:36)

            Ponta [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

            tu esti roman sau romanes??

            Mie asta imi inspiri esti romanes needucatus!!!
            Sa va faca voua speluncile voastre de nefumatori sa va inecati in propriilr expectoratii si duhori.
  • +18 (38 voturi)    
    rasi (Sâmbătă, 26 martie 2016, 12:07)

    jonny [anonim]

    Astia 40 au creierul afectat rau de tigari, rasurile tarii
  • +26 (40 voturi)    
    mai, mai... (Sâmbătă, 26 martie 2016, 12:15)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    pt fumat iesim, dar pt justitie, coruptie, copii, poluare si cate alte pb mult mai serioase/grave, nici vorba- doar scoatem ochii nefumatorilor ca "nu le vad"!

    In fine, sa vedem ce vor fumatorii:

    1) sa existe posibilitatea de a se infiinta "cluburi de fumatori". Mda, cu acestea sa zicem ca am fi de acord, in anumite conditii, pt a nu-i forta sa tremure iarna in frig;

    2) sa dea posibilitatea patronilor de baruri/restaurante sa opteze daca sa fie local de fumatori sau de nefumatori. un mare NU. Pt ca acestia sunt inca obisnuiti cu fumatorii si vor cere instantaneu sa fie "de fumatori"- o sa ne intoarcem la situatia dinainte, ba chiar mai rau, ca daca se declara de fumatori, nici vorba de obligatia de a mai crea macar separeu de nefumatori. Ar trebui sa fie lasata o perioada de testare de macar 3-6 luni, sa vedem cum se adapteaza, asa cum s-a facut in Germania. Daca consecintele sunt prea negative, se poate reveni si relaxa interdictia-pe modelul nemtilor;

    Apoi, in legatura cu acele cabine de sticla/separeuri pt fumatori, intai ca acestea implica un cost, plus neutilizarea spatiului din local prin afectarea lui special pt fumat (cabinele de sticla), apoi personalul nefumator ar fi totusi obligat sa serveasca si pe acolo (stiu, stiu, ei nu au drepturi, doar sunt sclavii unora...). Nu am vazut nici in Austria -unde se sustine ca e permis sa existe localuri de fumatori- dar am intrat in nov in Graz in cateva zeci si nicaieri nu se fuma, unde or fi oare, nu stiu... separeuri si /sau cabine de sticla nici atat.

    Daca patronii de localuri respectau cu bun-simt legea dinainte si faceau separeuri bine separate si ventilate pt nefumatori, nu s-ar fi ajuns la indarjirea de acum. Acum, sorry, dar ne-respectarea unei legi mai blande i-a adus in situatia de a respecta una mai dura...a cui o fi vina oare ca s-a ajuns la interdictie?!

    Oricum ar fi, ar trebui lasata legea asa cum e acum, de proba, se vor adapta si fumatorii mai usor, pt ca vine sezonul cald si se poate fuma afara
  • +13 (35 voturi)    
    ffff (Sâmbătă, 26 martie 2016, 12:17)

    dfsf [anonim]

    Tigara le a afectat creierul
    • +3 (13 voturi)    
      dragi fumatori, (Sâmbătă, 26 martie 2016, 13:48)

      Cezy [utilizator] i-a raspuns lui dfsf

      nu pricep cum e cu discriminarea, altii au voie si voi nu? Mai degraba era invers, nefumatorii erau OBLIGATI sa fumeze in prezenta voastra fumigena!
  • +16 (26 voturi)    
    FUMATUL NU ESTE UN DREPT (Sâmbătă, 26 martie 2016, 12:25)

    rco [utilizator]

    e un viciu

    asa ca nu putem vorbi despre discriminare

    nu te opreste nimeni sa fumezi, dar a respira aer curat in spatii publice e un DREPT ce vreau sa-mi fie respectat, de asta s-a dat legea!
    • -7 (21 voturi)    
      Nici consumul de alcool nu e un drept (Sâmbătă, 26 martie 2016, 14:24)

      ChildoftheGrave [anonim] i-a raspuns lui rco

      Si totusi eu nu iti impun tie cand si in ce local ar trebui sa ai dreptul sa bei o bere.

      Nefumatorilor, este foarte simplu - nu vreti sa fiti deranjati de fumul de tigara, NU INTRATI IN LOCALURILE PT FUMATORI!

      Dar nu, mai bine sa nu existe nici un local in care se poate consuma un viciu (foarte legal, de altfel), aparent preferati sa fiti deranjati de fum pe strada, unde ne-ati scos pe toti.

      Logica de talibani.
      • +7 (13 voturi)    
        Taliban esti tu (Sâmbătă, 26 martie 2016, 17:09)

        dihania [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

        Pentru ca nu intelegi o problema elementara. O bere intr-un bar nu are nicio legatura cu cei din jur, pe cand fumul te tigara are.

        E greu sa gandesti cand in loc sa deschizi o carte sa te cultivi, stai si-o arzi prin baruri.
        • -7 (15 voturi)    
          Iesit in bar = / = incultura (Sâmbătă, 26 martie 2016, 19:41)

          ChildoftheGrave [utilizator] i-a raspuns lui dihania

          Aparent cine isi permite timpul si banii sa iasa la o cafea/bere/vin e musai sa fie un incult necitit ordinar.

          Amice, este un rationament pe cat se poate de simplu: nu imi place un local (de ex este club de manele), NU INTRU. Tu, ca nefumator, DE CE vrei musai sa intri intr-un local in care se fumeaza?!

          Oricum, degeaba am avut revolutie acum douzeci si ceva de ani, aparent talibanii nefumatori n-au inteles ca esenta democratiei inseamna LIBERTATEA DE A ALEGE, care merge mana in mana cu piata libera - vote with your wallet, nu este normal sa impui preferintele tale asupra proprietatii private ale altora.

          Inca o data - nu iti place, nu intri. Atat de simplu dar aparent atat de complicat pt unii.
          • +6 (6 voturi)    
            /// (Duminică, 27 martie 2016, 10:03)

            Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

            Nu-ti plac localurile de nefumatori, nu intri. Simplu. De vrei musai sa imbolnavesti si sa deranjezi pe altii?

            Imbecilii n-au inteles ca esenta democratiei nu e ca fiecare idiot sa-si poata satisface idiotenia, mai ales in public.

            POTI alege, poti fuma cat vrei la tine acasa sau in alt loc in care nu deranjezi pe nimeni.

            Statul nu trebuie sa sustina, sa autorizeze si sa permita afaceri bazate pe obiceiuri nocive. Vrei sa te sinucizi? Treaba ta ce faci cu corpul tau, nu e interzis, dar nu cere sa faci asta in spatiul public si nu cere sa fi autorizat de stat sa castigi bani deschizand un club al sinucigasilor.

            E foarte simplu pentru cine are mintea sanatoasa si neafectata de un viciu care il stapaneste si il face sa calce in picioare orice logica pentru a-si satisface dependenta de drog.
          • +4 (4 voturi)    
            gresit (Duminică, 27 martie 2016, 13:57)

            Palax [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

            Ai inteles foarte prost conceptul de "Libertatea de a alege" pentru ca alegerea ta trebuie sa nu imi restranga mie libertatea de a alege.
      • +1 (3 voturi)    
        cred ca, (Luni, 28 martie 2016, 10:44)

        Ponta [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

        Talibanul esti tu fratioare. Ai o logica retard, crede-ma pe cuvant. In caz contrar poti solicita o consultative psihiatrica de amploare si ajungi tot la vorba mea.
    • +1 (1 vot)    
      Libertatea nu este un drept. (Marţi, 29 martie 2016, 11:11)

      Kromat [utilizator] i-a raspuns lui rco

      Se creeaza antecedent...

      Tu nu ai dreptul sa comentezi pe internet, dar ești liber s-o faci. De maine se interzice comentarea pe net, pentru asa a fost și cu „FUMATUL NU ESTE UN DREPT”.
  • +1 (3 voturi)    
    electronica (Sâmbătă, 26 martie 2016, 12:31)

    Fane Miron [anonim]

    ce troll era baiatul din poza articolului :))) singurul nefumator de acolo fara restrictii de vapat in locuri publice vine si el de curiozitate probabil si il puneti la poza articolului :))
  • +12 (18 voturi)    
    Mi-a placut vineri seara (Sâmbătă, 26 martie 2016, 12:34)

    ProLibertate-AntiMerkel [utilizator]

    in bar, era destul de liber, se golea periodic fiindca fumatorii ieseau sa bage tutun.

    Aerul in bar n-a fost niciodata atat de curat!
  • +6 (16 voturi)    
    Rusine (Sâmbătă, 26 martie 2016, 12:37)

    florina [anonim]

    Ar trebui sa le fie rusine, vrem o 'tara ca afara' dar cu smecherii romanesti.
    Ideea ca doar fumatorii consuma in baruri e o prostie, cu timpul se vor aseza lucrurile, relax.
  • +9 (15 voturi)    
    exceptand... (Sâmbătă, 26 martie 2016, 12:45)

    liviu_ [utilizator]

    idiotenia faptului ca iesium pt dreptul de a fuma, dar nu pt dreptul de a avea o justitie corecta...

    lege discriminatorie?! REALLY?!
    nu respecta legea si nefumatorii erau obligati sa suporte fumul de tigara nu se mai plangea nimeni?! nefumatorii au suportat ani de zile fumul de tigara si nimeni nu s-a plans!
    sa nu fim ipocriti, da?

    dupa logica asta si pedofilii, zoofilii, necrofilii etc sunt discriminmati ca nu au drepturi...
  • +6 (10 voturi)    
    mda... (Sâmbătă, 26 martie 2016, 12:57)

    adrian_rolland [utilizator]

    Cit de idiot sa fi ca sa ai incredere in aia care isi confirma prezenta pe FB la un eveniment...

    Se si pregateau de o noua revolutie in piata cu 1200 de confirmati...
  • -5 (21 voturi)    
    40 de cocalari (Sâmbătă, 26 martie 2016, 12:57)

    cristianaxl [utilizator]

    vor sa schimbe o tara...nu ma mir....
    asa si 10.000 de pustani spalati pe creier de facebook au schimbar un guvern ales si votat...cu unul ilegitim chipurile de tehnocrati....
    nu sunt fun psd dar psd-ul ala bun sau rau....a fost votat de oameni....sa il elimini de la guvernare doar ptr ca cateva mii de caraghiosi strigau ca isi vor tara inapoi...si sa aduci niste delicventi mai mari...marionetele americanilor mi se pare ce-a mai mare lovitura data democratiei...

    sa revin la subiect.....e ataaaaat de placut sa intru in restaurant acum cu familia....sa muncesc la birou si sa nu-mi mai intre fum de tigare de pe hol....si ceva si mai tare....chiar am fost intr-un club sapt trecuta...unde de obicei nu intram din cauza mirosului....si ce sa vezi...pline restaurantele/cluburile de fumatori/nefumatori.....se pare ca nu-i deranjau sa stea 2 min afara sa fumeze o tigare si apoi sa revina....nu cred ca vreun fumator va renunta sa manance la restaurant doar ptr ca 2 min tre sa se duca la o tigare.....dar nefumatorii clar renunta sa intre intr-un spatiu plin de fum.
    si apoi ganditi-va la angajatii din astfel de restaurante...ei cu ce sunt de vina sa stea 12 ore in fum?...indiferent ca sunt sau nu fumatori
    • +4 (8 voturi)    
      Bacu'... (Sâmbătă, 26 martie 2016, 13:55)

      Laurentiu GabrielBerca [anonim] i-a raspuns lui cristianaxl

      l-ai luat?
    • +1 (3 voturi)    
      Pai (Sâmbătă, 26 martie 2016, 19:34)

      bobo22 [utilizator] i-a raspuns lui cristianaxl

      cine i-a impiedicat pe locuitorii cimitirelor din Teleorman sa iasa la anti-protest? Ca la vot au fost primii :)
  • +8 (16 voturi)    
    vrajeala (Sâmbătă, 26 martie 2016, 12:58)

    ananstef [utilizator]

    99% fumatori la doamna in bar?? fumatorii sunt in minoritate, daca sunt unii care faceau fum, erau mai multi care se afumau... a pierdut clientela? unde s-au dus? in Turcia? Nu, ca este interzis. In Bulgaria sau in Ucraina? Nici acolo.
    vor doar 3 pereti ca deschida ferestrele chipurile si sa accepte iar fumatul.
    am fost in centrul vechi si este viata, se mananca, se bea, no problem.
    putin sevraj si va obisnuiti...
    • -5 (17 voturi)    
      Majoritari doar in statistici (Sâmbătă, 26 martie 2016, 14:52)

      ChildoftheGrave [anonim] i-a raspuns lui ananstef

      In realitate, fumatorii constituie grosul celor care fac (faceau) consum in localuri.

      Asta si pt ca majoritatea nefumatorilor veneau pt un suculet sau o apa plata cu lamaie de care trageau 3-4 ore si apoi plecau.

      "a pierdut clientela? unde s-au dus?" - undeva unde nu sunt obligati sa stea in strada ca niste caini sau ca niste vagabonzi ca sa isi poata savura viciul
      • +7 (13 voturi)    
        Unde s-au dus, deci ? (Sâmbătă, 26 martie 2016, 16:23)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

        Ca nu se intelege. Unde ? In canalele de la Gara de Nord ? In parc ? Au fugit in insulele Vanuatu ?
        • -3 (11 voturi)    
          E destul de evident (Sâmbătă, 26 martie 2016, 19:43)

          ChildoftheGrave [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

          Multi fumatori au decis sa ramana acasa. Nu vad de ce sa fiu obligat sa stau in ploaie ca un caine si sa nu pot sa ma bucur de o bautura si o tigara in amplasament/local.
  • -2 (14 voturi)    
    oare ?!?! (Sâmbătă, 26 martie 2016, 13:02)

    T [anonim]

    tigara nu le-a afectat creierul ... poate un pic nicotina ;) ... dar nu asta e problema ...

    adevarata problema este ca s-a facut o trecere drastica si subita de la fumat peste tot la amenzi pentru fumat indiferent de locul unde fumezi.

    si in plus proasta educatie a unora nu poate fi compensata cu sau fara o lege buna ...

    eu m-am lasat de tigari tocmai datorita faptului ca niste idioti in parlament au decis ce e bine pentru mine ... pentru ca vin ei cu mine 15 ore pe zi la munca si stau ei in acelasi stres cu mine si iau ei decizii de xyz EURO ... si apoi cand sa ies sa fumez o tigara sa mai ma eliberez de presiune nu mai pot pentru ca ... e lege ...


    e o porcarie ... sincer ... dupa 3 luni fara tigara tot pot spune ca e o mare porcarie aceasta lege ...

    este o lege pentru binele fumatorilor facuta de anti-fumatori inraiti !!!!
  • +7 (13 voturi)    
    Sunt fumator (Sâmbătă, 26 martie 2016, 13:05)

    Picsius [utilizator]

    Inrait.. pana la doua pachete / zi. Totusi as vrea sa nu fi fumat niciodata.

    Si mai vreau ca peste 30 de ani asta sa fie standardul si lumea sa considere aiurea sa se dea o lege pro-fumat in spatiile publice.

    Pana atunci profit de "socializarea de langa usa barului" - singurul avantaj fata de nefumatori!
  • +15 (19 voturi)    
    In calitate... (Sâmbătă, 26 martie 2016, 13:32)

    Laurentiu GabrielBerca [anonim]

    de fumator ii consider retardati!!!!

    Ok poate nu sunt un fumator inrait, fumez doar tigari de foi si fie doar in masina sau acasa pe balcon, dar tot nu inteleg de ce viciul meu trebuie sa-i afecteze pe ceilalti si de ce sunt eu discriminat cand nu mai am dreptul sa-i otravesc pe ceilalti?!

    Am citit tot felul de agrumente care de care mai idioate inclusiv ala cu alcoolul (care pentru idioti...nu otraveste/polueaza in jur).

    Una peste alta, da cu cluburi de fumatori as fi de acord, dar altfel consider destul de corecta aceasta lege.
    • +7 (7 voturi)    
      Bravo (Sâmbătă, 26 martie 2016, 14:00)

      shlomo_bernstein [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu GabrielBerca

      Laure, ai un like de la mine! Dar stii care-i absurdul? Ca legea asta cu interzicerea fumatului in locurile publice exista de acum vreo 12 ani, numai ca nu era respectata (c-asa-i la noi). Stii bine ca si in trenuri se fuma la burduf, desi era interzis si se scosesera scrumierele de pe hol. In facultate la fel, fumau toti la capatul holului, langa scarile de serviciu, le era lene sa coboare 2-3 etaje sa iasa pana afara...De ce noi, nefumatorii ne revoltam de-abia acum cand se interzice si in restaurante fumatul, si nu ne-am revoltat vreme de 12 ani, ca legea nu se respecta niciodata? Aia cu spatiile delimitate cu regips era cea mai mare bataie de joc, de parca fumul nu circula prin toata incaperea, de parca se bloca! Si totusi, nimeni n-a facut gura la fel de mult ca acum, n-a stiut sa isi ceara drepturile, de ce?
  • +4 (12 voturi)    
    vrem drepturi egale (Sâmbătă, 26 martie 2016, 14:12)

    andi [anonim]

    Asa este, au dreptate cei 10 protestatari, chiar vrem drepturi egale ! Vreau dreptul de a inspira aer curat ! NU are cum sa fie discriminatorie o lege care te opreste din a inhala fum second hand.
  • -6 (8 voturi)    
    despre (Sâmbătă, 26 martie 2016, 14:21)

    vasilica contra [anonim]

    UNITI SALVAM
    UNITI SALVAM
    UNITI SALVAM

    SI DAM JOS TOT.
  • +12 (12 voturi)    
    REALITATEA din localurile bucurestene (Sâmbătă, 26 martie 2016, 14:24)

    aldo45 [utilizator]

    Doamna Andreea proprietar al unui bar de rock din Drumul Taberei MINTE. Personal am fost chiar aseara in centrul vechi, fix intr-un bar de rock (Harley). Frecventam foarte rar acest local in sezonul rece strict din cauza fumului pregnant din interior. Aseara la ora 19 exista o singura masa libera, de doua persoane, iar la scurt timp s-a ocupat si aceea. Pana la ora 00:30 cand am plecat eu, localul a fost PLIN OCHI, iar fumatorii au iesit pe rand, civilizat, la fumat in fata localului. Nu este insa singurul caz de acest gen. Astfel, miercuri seara cand ploua cu galeata am mers intr-o berarie din centrul vechi (Beer o clock). La ora 19, in pofida vremii si a aplicarii legii fumatului toate scaunele de la bar erau pline iar 90% dintre mese ocupate. Repet, asta s-a intamplat intr-o seara de miercuri in care mai si ploua cu galeata. In circa 45 de minute localul devenise plin ochi, iar fumatorii de la mese (cam 30% dintre clienti) au iesit de cateva ori in fata localului, cu umbrelele in mana sau glugile pe cap, sub acoperis. Se intampla asadar exact ce anticipam. Necesitatea socializarii nu poate fi conditionata in mod decisiv de cateva drumuri pana in fata localului, pentru fumat. Este exclusa revenirea in perioada in care petrecerile se tineau acasa. Oamenii vor iesi in continuare in oras, indiferent daca sunt sau nu fumatori.
    • +4 (6 voturi)    
      asa este! (Sâmbătă, 26 martie 2016, 21:56)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui aldo45

      si eu am fost sambata trecuta, in Cenrul Vechii si era f frig, incepuse sa ninga si am umblat o multime -am si intrat in 4 localuri pana sa gasesc liber-tocmai la Carul cu Bere, intamplator-pt ca e ditamai locatia. In rest, plin ochi. Inclusiv la Carul.

      unele erau insa cam goale, dar erau imediat langa altele pline ochi deci pp ca era o pb de preturi (nu am fost prea des in Centrul vechi, tocmai din cauza fumului asa ca nu pot aprecia daca cele care erau goale erau goale din cauza restrictiilor sau erau asa si inainte,din alte motive). Oricum, faptul ca unele erau mai goale dar cele mai multe atat de aglomerate ca nu era niciun loc liber inseamna ca nu de la restrictie era pb.

      Rezumand- o sa ies si eu acum muuuuult mai des si la restaurante, baruri si cluburi. Si ca mine sunt si vor fi multi nefumatori. Nu mi zic de famiile cu copii la restaurante.

      Fumatorii oricum vor iesi, doar nu or sa dea checkin pe fb sambata seara de acasa (ce jalnic...) dupa ce ani de zile au dat checkin cu baruri/cluburi, mancaruri, bauturi- ca vai, trebuiau sa vada toti cate isi permit si ei. Banuim ca nu au saracit dintr-o data, nu? :)))
      • +1 (1 vot)    
        .facepalm (Sâmbătă, 26 martie 2016, 22:48)

        Laurentiu GabrielBerca [anonim] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        Eu sunt fumator. Sunt de acord cu legea in proportie de 95%.

        Dar voi de ce ucideti limba romana?!
  • +6 (8 voturi)    
    dar voi chiar aveti tupei... (Sâmbătă, 26 martie 2016, 14:34)

    Mateiul [utilizator]

    n'as fi crezut ca poti ajunge atat de prost. vi s'a urcat fumul la cap si v'ati intoxicat de ati ajuns sa judecati asa?? dar pana acum, voi proprietarii de localuri, de ce n'ati respectat legea care spunea ca trebuie sa exista spatiu special amenajat pt fumatori si nefumatori, ca nefumatorii nu trebuie sa treaca prin spatiul pt fumatori ca sa ajunga la baie sau la masa, ca exista un procent din suprafata spatiul alocat fumatorilor si nefumatorilor. Hai, eu zic sa va imbracati mai bine si sa poftiti frumos afara unde puteti sa savurati tigarea la aer curat.
  • +1 (3 voturi)    
    fumat (Sâmbătă, 26 martie 2016, 14:50)

    1918 [utilizator]

    Asta este stire, pentru un site serios?
  • 0 (8 voturi)    
    taxe si pret tigari prea mici (Sâmbătă, 26 martie 2016, 14:56)

    vig [anonim]

    De ce sa sustinem fumatorii care isi genereaza boli, ce impun ca din taxele celorlalt sa le fie platite concedii medicale, spitalizare, alte costuri.
    In plus ei afecteaza si pe ceilalti, arunca din mers mucuri de tigari nestinse ce genereaza incendii pe margine drumuri, in paduri sau alte spatii.
    Daca nu sunt constienti ei, trebuie statul, societatea si regulile sa ii aduca la un mod de viata sanatos, sa-i protejeze de a deveni dependeti total de acest 'drog'
    • +1 (17 voturi)    
      80% la stat (Sâmbătă, 26 martie 2016, 16:00)

      ChildoftheGrave [anonim] i-a raspuns lui vig

      80% din pretul unui pachet de tigari se duce direct la bugetul statului, asa ca mai usor cu pianul pe scari cu fumatorii tratati pe banii nefumatorilor, cu atat mai mult cu cat venitul din accize pe tigari si alcool reprezinta un aport important la PIB

      Pe langa asta, este de-a dreptul ipocrit sa vopsesti fumatorii drept paria societatii intr-o societate in care exista "fenomenul Vaslui"

      Sigur, gradul de alcoolizare al populatiei, care duce la incredibil de multe evenimente violente, asta nu e o problema!
      • +2 (8 voturi)    
        Si ce daca (Sâmbătă, 26 martie 2016, 19:36)

        bobo22 [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

        Degeaba dai 80% drept acciza, daca tratamentul medical al tutoror celor afectati de fumul tigarilor este mult mai scump.
        • +2 (10 voturi)    
          Hai sa comparam atunci (Sâmbătă, 26 martie 2016, 21:11)

          ChildoftheGrave [anonim] i-a raspuns lui bobo22

          Cu costurile tratamentelor medicale ale tuturor cetatenilor afectati de noxele infernale generate de masini si de mega-traficul actual.

          Coincidenta ca in ultimii 20 de ani numarul copiilor nascuti cu astm sau alte afectiuni pulmonare a crescut exponential?!

          Hint: nu fumatul este de vina pt acest fenomen
          • +2 (4 voturi)    
            de acord cu tine (Sâmbătă, 26 martie 2016, 23:16)

            Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

            dar vezi tu, poluarea o suportam cu totii si fumatorii si nefumatorii. Si e din cauze ceva mai obiective. Sa nu imi vii cu argumentul ca nefumatorii polueaza cu masinile, ca doar fumatorii nu se teleporteaza? Transportul e si el o necesitate, ca si a respira (AER, de preferinta curat, nu fum de orice fel). Desirabil e sa se incerce a se reduce -frecventa transportului, traficul, consumul de combustibil si deci si emisiile de noxe, etc. Nu cred ca vei intalni nefumator care sa spuna ca nu vrea sa sustina masuri pt reducerea poluarii din transport (sau industriala sau de alta sursa). Cu totii vrem asta, dar nu are legatura cu subiectul fumatului- stiu ca tu nu intelegi, daca esti fumator- dar este extrem de deranjant pt un nefumator- mie de ex, mi se facea rau si de la un coleg de serviciu care intra in biroul unde lucram cu tigara aprinsa si pana iesea tot dadea cateva fumuri si simteam nevoia sa ajung acasa urgent sa ma intind. In mod ciudat nu am nicio pb de sanatate, dar chiar nu pot suporta fumul de tigara. Deci era cu atat mai mare chinul cand era musai sa ies la vreun local/club de ziua cuiva sau din alta obligatie. Si ca mine sunt multi, te asigur.
            In plus, ai dreptate, e destul de multa poluare, de ce sa mai adaugam si fumul de tigari peste? incepem cu ce e mai simplu-interdictia fumatului in spatiile publice INCHISE. Deci, daca demareaza initative pt poluare, fii sigur ca suntem de aceeasi parte a baricadei. La fel si pt chimicalele din mancare si pt zaharurile in exces, samd.
          • +3 (3 voturi)    
            si mere si pere (Duminică, 27 martie 2016, 7:13)

            adi_dragomir [anonim] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

            Omul ti-a spus de mere si tu ii vorbesti de pere!
            Argumentul lui a fost clar: cu tigara ta otravesti lumea din jur inclusiv pe tine, iar tratamentele medicale le suportam noi nefumatorii din bugetul general pentru ca ce platesti tu ca fumator nu ajunge......tarile civilizate au rezolvat aceasta problema, pentru ca asigurarile de sanatate costa dublu sau si mai mult pentru fumatori. Daca s-ar introduce aceasta lege si la noi acesti fumatori ilogici ar intelege mai usor dezastrul pe care il provoaca, pentru ca numai atunci cind il atingi la buzunar romanul intelege.
            Ca sa-ti raspund pe mintea ta: da, sunt si alte surse de poluare si bineinteles si acelea trebuie interzise.
            • +1 (3 voturi)    
              Esti bou (Luni, 28 martie 2016, 13:07)

              Victor [anonim] i-a raspuns lui adi_dragomir

              Bai tati, nu platesti tu nimic pt mine. Din taxele si accizele pe tutun se strang la bugetul consolidat aprox 4.7 mld, in conditiile in care intregul buget al sanatatii e de 2,8 mld iar cheltuielile estimate cu afectiunile favorizate de fumat (atentie, favorizate, nu neaparat produse) sunt de aprox 700.000 eur. Deci am putea spune ca noi fumatorii platim si pt voi.
              • 0 (0 voturi)    
                Spune-o uitandu-te in oglinda (Luni, 28 martie 2016, 18:20)

                Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Victor

                Nu stiu de unde ai scos tu cifrele alea si din ce an sunt. Poate ne spui. In 2012 banii cheltuiti de sistemul public de sanatate au depasit cu 100 de milioane de lei suma colectata din "taxa pe viciu".

                Daca mai calculezi si scaderea productivitatii datorata imbolnavirii din cauza tigarilor si pierderea fortei de munca si a contributiilor celor care mor prematur din cauza fumatului, ajungi la niste cifre destul de mari. In plus, sanatatea si viata nu se pot compensa cu bani.

                E penibil ca cineva care se sinucide lent sa numeasca pe altcineva "bou".
  • +2 (10 voturi)    
    De unde atâta venin? (Sâmbătă, 26 martie 2016, 16:02)

    Atrus [utilizator]

    Eu sunt nefumător convins. Nu am fumat și nu voi fuma. Mi-e scârbă de țigări și de fum. Însă realmente nu vă înțeleg logica.

    Acești oameni nu doresc să dea buzna peste nefumători. Nu solicită să fumeze în spații comune, în restaurante comune, în săli de așteptare ș.a.m.d.. Doresc doar să aibă dreptul la niște localuri ALE LOR, unde să se poată simți bine, ei între ei. Cu ce vă deranjează? Cine vă obligă să intrați în localul lor, destinat exclusiv fumătorilor? Este ca și cum v-ați plânge că sunteți oripilați de nuditate când dați pe un post cu filme pentru adulți.

    Atâta vreme cât fumatul nu este interzis, și cât timp există dreptul de asociere și dreptul la proprietate privată, este absurd să interzici cuiva să facă, pe banii lui, o cârciumă destinată exclusiv fumătorilor.
    • +5 (5 voturi)    
      Fumatorii au inteles gresit aceasta lege (Sâmbătă, 26 martie 2016, 17:34)

      dihania [utilizator] i-a raspuns lui Atrus

      Legea nu e impotriva fumatorilor ci impotriva patronilor nesimtiti (majoritatea) care nu au avut bunul simt sa amenajeze locuri pentru nefumatori - asa cum era omeneste. Au preferat sa puna un afis "In acest local fumatul este permis" si cu asta au rezolvat problema.

      Dat fiind situatia, ma bucur ca au data ceasta lege - sa puna o data capat nesimtirii fara limite. Iar fumatorii astia ar trebui sa protesteze impotriva barurilor care nu ofera conditii omenesti. TOATE barurile sunt asa. Iesi in orice bar din bucuresti si pleci de acolo putzin literalmente a fum pana la chiloti.

      Cade cladirea pe tine, pute, nici macar nu se sinchisesc sa puna un sistem ca lumea de evacuare a fumului.

      Ar fi trebuit sa urmeze vechea lege si sa o interpreteze in asa fel incat sa fie omeneste.

      Problema la romani este ca imediat cum se da o lege omu' se gandeste - majoritatea se gandeste - cum sa o ocolesc.
    • +4 (6 voturi)    
      Ai uitat deja? (Sâmbătă, 26 martie 2016, 19:37)

      bobo22 [utilizator] i-a raspuns lui Atrus

      In Romania, cu vreo zece ani in urma, a mai fost o lege care permitea ceea ce sugerezi tu. Rezultatul? Toate barurile au devenit pentru fumatori.
      • -1 (9 voturi)    
        Democratie? Capitalism? (Sâmbătă, 26 martie 2016, 21:19)

        ChildoftheGrave [utilizator] i-a raspuns lui bobo22

        Parol, de la Adam Smith citire cu un principiu foarte simplu numit "cerere si oferta" - daca erau ATAT de multi nefumatori care sa reprezinte cererea de localuri in care fumatul sa fie interzis (si care sa fie si rentabile, pt ca absolut nimeni nu face afaceri de dorul lelii), acestea ar fi aparut.

        Ori realitatea ce spune? Aaa, ca e mai usor sa te dai cu fundul de pamant sa astepti sa vina Big Brother statul sa impuna preferintele tale - comparativ cu a pune osul la treaba si a-ti deschide propriul tau local de nefumatori.
        • +1 (1 vot)    
          daca tot invoci piata, ia mai gandeste-te (Sâmbătă, 26 martie 2016, 23:30)

          Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

          Ce sanse avea inainte un local de nefumatori? unul tip restaurant/bar/club? (excludem fast-food-urile si cateva ceainarii tip librarie Carturesti samd- oricum nu te duci sa socializezi la fast-food, nu?).

          In primul rand, cand iesi, nu prea iesi singur, iesi pt socializare, ori asta pp sa ai inclusiv amici fumatori. Care o tineau pe a lor- mergem la X, nu la Y unde sa stau eu afara sa fumez si voi inauntru. practic, una astfel de local alunga nu doar clientii fumatori ci si o mare parte din nefumatori care din solidaritate mergeau cu fumatorii la cele unde fumatul era permis.
          Astfel ca, un astfel de local de nefumatori ar fi fost dezavantajat si deloc in situatie concurentiala reala cu cele unde fumatul era permis. De aceea nici nu s-au infiintat, desi statistic nefumatorii sunt mai multi decat fumatorii. Pt ca in astfel de cazuri practic cele de fumatori ar fi avut un avantaj incorect, nu mai era concurenta. Ca sa fi echilibrat situatia, se putea impune localurilor de fumatori o taxa suplimentara, astfel daca faceau calculele cu taxa+fum sau fara fum si fara taxa, patronii sa poata cu adevarat opta. Dar vezi tu, taxa in plus, insemna preturi mai mari la "fum". Ehh, si aici era un imbold pt multi, inclusiv fumatori sa aleaga pe cele de nefumatori, pt ca ar fi avut preturi mai avantajoase.


          Ar fi fost suficient daca patronii de localuri respectau nemteste legea dinainte si spatiile de nefumatori erau fara fum, iar barurile si cluburile bine ventilate. Sigur nu ar mai fi cerut prea mult interdictia de acum. Dar deh....

          Si da, as fi de acord cu cluburile de fumatori, dr contra unei taxe in plus, de ex 25 % din cifra de afaceri sau chiar mai mare- asta ar insemna ca preturile sa fie si ele cu 25 % mai mari, ca sa ramana si patronului profit cat cel de nefumatori. Caz in care sunt sigur ca cei mai multi ar ramane de nefumatori.
          In fond, s-a invocat undeva ca inainte se adunau fumatorii la o pipa, trabuc, langa un whisky, cafeluta si ca erau exclusiviste acele cluburi
          • 0 (2 voturi)    
            Ai scris mult ca sa ajungi la aceasi concluzie (Marţi, 29 martie 2016, 11:38)

            Kromat [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

            Daca un local are spatii amenajate separat pentru fumatori si nefumatori te vei lovii de aceasi problema toata lumea se va inghesuii la fumatori din dorinta de socializare cu famatorii...
    • +3 (3 voturi)    
      ba au dat buzna! (Duminică, 27 martie 2016, 7:27)

      adi_dragomir [anonim] i-a raspuns lui Atrus

      Nu cred ca nu ai fumat niciodata pentru ca sigur ai fumat pasiv de la fumatorii care au dat buzna peste tine la servici, la scoala sau la restaurant...ca sa nu mai zic pe strada!
      Inainte sa aduca "fumul dracului" nu se fuma in niciun restaurant (han pe vremea aia).
      Prin aceasta lege doar ii oprim pe fumatori sa mai dea buzna peste noi!!!
      As vrea sa-ti vad fata cind peste ani te vei duce la doctor si el iti va spune ca esti bolnav din cauza fumatului...de fapt cred ca nu vei fi surprins, pentru ca esti un fumator inrait deghizat ca antifumator...
  • 0 (8 voturi)    
    Fumatori... (Sâmbătă, 26 martie 2016, 17:15)

    Ion_RoaitaDA [utilizator]

    Gunoaielor de fumatori, am fumat 20 de ani si m-am lasat, nu e spre raul vostru, va spune cineva care a fumat si 5 pachete pe zi!
    • -2 (8 voturi)    
      Adevarul e ca (Sâmbătă, 26 martie 2016, 19:48)

      ChildoftheGrave [utilizator] i-a raspuns lui Ion_RoaitaDA

      O buna parte din fostii fumatori sunt cele mai periculoase lighioane posibile...
  • 0 (8 voturi)    
    Discriminare!? (Sâmbătă, 26 martie 2016, 17:49)

    agapis [anonim]

    Nu putem vorbi de nici o discriminare atata timp cat fumatul este un atentat la nici mai mult nici mai putin decat viata insasi! Adica sunteti discriminati ca nu sunteti lasati sa faceti o crima? E un nonsens!
  • +1 (3 voturi)    
    protest? (Sâmbătă, 26 martie 2016, 19:41)

    anonimicus [utilizator]

    Uniţi, salvăm, fumăm ...
    • +3 (3 voturi)    
      "unii au protestat fumand tigara dupa tigara" (Duminică, 27 martie 2016, 13:53)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui anonimicus

      In viitor vor "protesta" pe la Fundeni, la oncologie, cu chemoterapie.
  • -1 (3 voturi)    
    Adevarul (Duminică, 27 martie 2016, 11:10)

    Ioio [anonim]

    Doare .
    Suntem o tara ex-comunista , saraca , furata si cu viitorul amanetat .
    Suntem un popor sarac , iar fumatul este apanajul popoarelor sarace .
    Distractia in Romania este complementara cu fumatul. Fumatorii sunt cei care se distreaza in Romania .
    Chiar daca Tu , esti un amarat de emigrant din vaslui , care ai senzatia ca ai urcat jdemii de trepte sociale doar pentru ca lucrezi ca un rob intr-o corporatie si ti-a dat banca un credit sa iti cumperi o dugheana de apartament de 40 mp in Shulea , nu inseamna ca esti cetatean European si ca ai dreptul sa negi adevarul .
    Adevarul este ca nu avem de nici unele , suntem saraci , suntem prosti , nu avem scoli , sanatate si politica .
    Inainte sa va f.... grija de fumatori si de viciul lor , mai bine ati rezolva problemele tarii , voi cei vocali si activi pe retelelel de socializare , voi cei ce nu va dati seama cine sunteti si ce viitor aveti .
    Barurile se vor desfiinta din cauza acestei legi . Nu exista atatia nefumatori cat sa sustina un consum adecvat .
    Iar fumatorii va garantez ca nu mai au ce cauta in restaurante , baruri si cluburi , deoarece sunt fumatori si nu gasesc oportuna prezenta lor acolo in conditiile date .
    Sunt curios ce o sa faca birturile din Vaslui , birturile din cartiere , birturile din porturi , rockotecile , cluburile de noapte , si ...era sa uit ..cazinourile .
    Pentru ca o proportie mica din populatie pleaca urechea la asa zisul politically correctness european care ii va duce pe europeni la moarte ca civilizatie , restul amaratilor care trag mata de coada pe aici trebuie sa sufere .
    Nu gasesc ca e oportuna nici o demonstratie . Singura demonstratie de forta a fumatorilor va fi cand nefumatorii vor afla cu stupoare ca nu mai exista decat niste cofetarii unde sa iasa seara . Restul vor falimenta . Pentru ca din salate si sucuri nu se fac bani . Punct .
    • +2 (2 voturi)    
      Singurul adevar e ca sunteti prosti (Duminică, 27 martie 2016, 13:51)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Ioio

      Deci dupa ce ca suntem saraci, sa mai fim si bolnavi? E vreo problema mai mare si mai importanta decat sanatatea?

      Tentativa de a face din fumatori niste "eroi" care salveaza barurile, tara si civilizatia europeana... e o aberatie ///
  • +2 (2 voturi)    
    pentru elevi (Duminică, 27 martie 2016, 12:16)

    sanu 31 [anonim]

    Ma bucura nespus aceasta lege cu toate ca sunt fumator mergeam in cafenea la o cafea si nu mai aveai un loc de asa zisi elevi care fugeau de la ore si se ascundeau in bar la tigara si alcool.mersi celui care a initiat aceasta lege.
  • +3 (3 voturi)    
    Modificarea legii cade la Curtea Constitutionala (Duminică, 27 martie 2016, 21:38)

    neagoe [utilizator]

    Legea anti fumat elimina una dintre cele mai grave discriminari ale societatii romanesti. ANGAJATII nefumatori din baruri si restaurante au fost nevoiti ori sa nu aiba de lucru ori sa se IMBOLNAVEASCA. Abia prin aceste lege li se protejeaza dreptul la viata si dreptul la munca.

    Nu poti conform legii sa discrimezi angajarea unei persoane nefumatoare daca aplica pentru un job intr-un local de fumatori si nici nu poti sa-i pui sanatatea si viata in pericol. Pana acum era foarte dificil sa impui o astfel de regula pentru ca se putea stabili doar dupa multi ani prin tribunale. Acum orice lege care ar relaxa fumatul ar fi atacata cu succes la Curtea Constitutionala pe acest motiv.

    Sic, fumatorilor!
    • +1 (3 voturi)    
      Pe bune? (Luni, 28 martie 2016, 13:16)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui neagoe

      Pe logica ta de jihadist antifumat, la fel sunt discriminati si angajatii din otelarii, intreprinderi chimice, mine etc. Sunt zeci de domenii de activitate in care sanatatea iti e mult mai afectata decat in horeca. O persoana care aplica pt un job intr-un bar, stia exact la ce sa se astepte, nu o obliga nimeni sa se angajeze acolo. La fel cum de altfel aveati si voi posibilitatea de a alege daca doriti sa intrati intr-un bar de fumatori sau nu.
      • 0 (2 voturi)    
        Pe bune (Luni, 28 martie 2016, 18:01)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Victor

        Fumatul sau inhalarea de fum cancerigen nu e obiectul de activitate al "Horeca". Nici nu e ceva fara de care n-ar putea sa functioneze horeca.

        Ai posibilitatea de a intra intr-un bar in care nu se fumeaza (si sa nu fumezi), sau nu. Ai si posibilitatea sa te afumi SINGUR, acasa sau intr-un spatiu deschis.

        Pe logica ta de drogat prost.
  • +3 (3 voturi)    
    Firescul (Luni, 28 martie 2016, 0:02)

    Semiramidul [utilizator]

    Frumos ca oameni de alta opinie exista si ies pasnici si zambitori sa protesteze.
    Se simt bine ca au facut-o si pe-asta, se duc acasa, apoi la munca si viata merge firesc inainte.
    Democratic!
    Salutare tuturor!!

    *eu fumez mai putin de cand nu mai fumez in baruri :)
  • 0 (0 voturi)    
    Logica de parlamentar. Roman. (Miercuri, 30 martie 2016, 17:07)

    john [anonim]

    Frumoasa logica, domnilor. In loc sa vedem de ce nu se aplica legea veche si sa creem conditii sa se aplice (amenzi, avertismente, modificari ale legii etc) e mult mai simplu sa interzicem. De ce sa creem spatii separate pentru unii si pentru altii? E complicat. Mai bine inchidem tot. In logica asta, in curand, vom asculta manele la Ateneu si muzica clasica in birt. Vom interzice circulatia masinilor pentru ca polueaza mai grav si mai mult decat orice tigara. Si pentru ca fac accidente. Vom interzice alcoolul si vom merge cu totii in bar la un ceai de sunatoare. E mult mai sanatos, iar adeptii medicinei naturiste vor fi, in sfarsit razbunati. Prostie mai mare exista? Halal lege.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică