S-a dat drumul la "ciclotit"!

de Georgiana Ilie     HotNews.ro
Joi, 31 iulie 2008, 15:46 Life | Prin oraş

Cicloteque la debut
Foto: Hotnews
Asociatia MaiMultVerde si UniCredit Tiriac Bank au lansat, joi, Cicloteque, primul centru de inchiriat biciclete din capitala. Noi, aratoase, pentru dama sau tip "chopper", bicicletele au fost prezentate participantilor la un mars care a plecat din Piata Revolutiei si a ajuns la Facultatea de Drept, unde se afla centrul de inchiriere. Din 1 august, centrul se va deschide pentru public.

Cicloteque (www.cicloteque.ro) inseamna un parc cu 100 de biciclete, dar si standuri de parcare pentru biciclete la sediile principalelor centre universitare, la Carturesti si la sediile UniCredit Tiriac Bank. Pentru a fi membri Cicloteque, biciclistii trebuie sa-si faca intai un abonament pe 12 luni (100 RON) la sediul de la Facultatea de Drept. Apoi pot sa inchirieze oricand o bicicleta cu ora (2 RON), jumatate de zi (10 RON) sau ziua intreaga (20 RON). Odata cu vehiculul, biciclistul primeste si un lant anti-furt si o casca de protectie. Elevii, studentii si pensionarii beneficiaza de reducere de 50% la toate tarifele.
 
"Traficul rutier excesiv este cea mai mare sursă de poluare in capitală" spun organizatorii in comunicatul de presa care insoteste lansarea. "In fiecare luna, in Bucuresti se produc 273 de tone de praf si 125 de tone de plumb, aproape toate provenind de la traficul rutier. Astazi, in Bucuresti circula zilnic cca 1.500.000 de autovehicule, incluzindu-le pe cele de tranzit sau folosite in aprovizionare. Aproximativ 30% dintre autovehicule circula folosind benzina cu plumb, combustibil extrem de nociv, interzis de Uniunea Europeana. In cazul expunerii la concentratii ridicate, particulele de plumb si alte metale aflate in suspensie pot afecta sistemul nervos, functiile renale, hepatice, respiratorii". Cresterea numarului de biciclisti va reduce din sarcina poluanta a masinilor si va ajuta orasul sa aiba un aer mai curat.

La lansarea proiectului au participat primarul Sorin Oprescu, europarlamentarul Daciana Sarbu, ziaristi si voluntari de la organizatia MaiMultVerde. Reporterul a acceptat din partea organizatorilor o insigna si o ata verde.

Din 1 august, centrul se va deschide pentru public. Accesul la serviciile Cicloteque se va face doar in baza legitimatiei de membru; orice persoana de peste 18 ani poate deveni membru Cicloteque. Semnarea legitimatiei de membru reprezinta acordul solicitantului de a-i fi inregistrate datele personale in baza de date a Cicloteque pentru uzul exclusiv al serviciului, de a respecta termenii si conditiile Cicloteque si prevederile regulamentului de aplicare a Codului Rutier.

Daca se afla in imposibilitatea de a restitui bicicleta inainte de expirarea termenului de inchiriere sau doreste pur si simplu extinderea acestui termen, abonatul poate solicita telefonic o prelungire sunand la numarul de telefon al centrului. Membrii pot opera oricate prelungiri astfel incat intervalul cumulat dintre momentul inchirierii si momentul restituirii sa nu depaseasca 72h.

Cicloteque va deschide anul viitor inca un centru de inchiriere in Bucuresti si are in vedere extinderea serviciului si in alte orase.























2583 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Felicitari ... (Joi, 31 iulie 2008, 16:19)

    Bee [utilizator]

    ... pentru aceasta prima actiune. Probabil daca am fi inceput asa acum 20 de ani, Bucurestiul ar fi aratat altfel astazi. Dar poate nu o fi prea tarziu nici pentru copii nostrii ...
    • +2 (2 voturi)    
      Ce aiureala... (Vineri, 1 august 2008, 11:18)

      Claudiu Vasilescu [anonim] i-a raspuns lui Bee

      O sa dea tata mare 1 milion pe an, pentru...dreptul de a inchiria o bicicleta cu 200 de mii pe zi, si pentru placerea de a folosi pistele de biciclete ale lui peste...Si centre de inchiriere mai rare ca statiile de metrou....
      Stimabililor, apropo, un abonament RATB pentru o zi e 8 RON, si nu platesti nici 1 milion pe an !
      Trebuie sa fii prost cu diploma sa te bagi la asa ceva...Daca vrei neaparat sa mergi cu bicicleta iti cumperi una a ta, si chiar si la 7 milioane, se amortizeaza intr-o luna...(daca mergi in fiecare zi cu ea).
      • +1 (1 vot)    
        misto dar SCUMP! (Vineri, 1 august 2008, 17:46)

        Octavian Ion [utilizator] i-a raspuns lui Claudiu Vasilescu

        N-as da atatia bani nici mort.
        Oare astia de la CicloCACA au facut si ei niste calcule inainte?!
        Prietene CicloCUCU, ejti cu capu' ?
        Poate la nivelul de 40 RON / luna, mai ziceam... si fara abonamentul ala IDIOT.
        Sa acopere spitele cu o folie cu mesaje publicitare ca sa mai scoata niste bani sa mai lase tarifele in jos, sa mearga cu jalba-n bat la primarie sa obtina acolo sha o subventie orisicat, macar sa scoata 2 salarii/luna ca nu o fi gaura in cer.
        In fine, o sa combine alte facilitati, abonamente gratuite pentru unii si altii, tarife reduse nu numai pt studenti si elevi, o sa se descurce ei ca au PR, dor sunt cu Evenimentul ZIlei mana in mana...
  • +2 (2 voturi)    
    Felicitari, dar... (Joi, 31 iulie 2008, 16:33)

    Dan [anonim]

    Nu-i cam mult 20 ron/zi?
    • +2 (2 voturi)    
      Ba da (Joi, 31 iulie 2008, 16:59)

      Scientician [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Cu 200-300 ron iti iei o bicicleta buna (made in China mountain bike, dar, probabil cu exceptia celor de $3000, majoritatea bicicletelor se fac in China). Ar fi frumos ca in Bucuresti si in general in toata orasele din tara si lume sa se poata folosi intensiv bicicletele, dar nu prea vad de ce ar fi util sa inchiriezi o bicicleta. Mai utila ar fi crearea pistelor speciale pt. biciclisti.
      • 0 (0 voturi)    
        bicle de 2 lei (Vineri, 1 august 2008, 9:18)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Scientician

        Nu va luati bicla de 300 RON, ca e varza! Nici de 500 cu dubla suspensie! Va costa dupa aceea reparatiile!
        Nu stiu despre cele facute in China, dar cele facute în Ungaria sunt f. bune. Recomand Neuzer (www.neuzer.hu), se gasesc în Buc. pe str. Coltei. Ceva k lumea, peste 700 RON ;)
        Merita cu prisosinta :D
      • 0 (0 voturi)    
        ba nu (Vineri, 1 august 2008, 10:40)

        Alina [anonim] i-a raspuns lui Scientician

        cu 200-300 ron iti cumperi o bicicleta proasta. cu 200-300 de euro poti spune ca-ti cumperi o bicicleta buna. in paris costa aprox. 10 euro pe zi inchirierea unei bicilete - prin comparatie, 20 ron nu mi se pare mult. ce n-am inteles e altceva: daca inchirierea e posibila doar in baza abonamentului anual, cum vor fi bicicletele astea accesibile pentru turisti?
      • 0 (0 voturi)    
        biciclete (Vineri, 1 august 2008, 16:03)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Scientician

        deci vreau sa iti multumesc pentru ce ai scris aici. Pur si simplu am picat sub scaun de ras si am avut nevoie de vreo 3 colegi de birou ca sa ma ajute sa imi revin din hohotele pricinuite de tine.

        consulta site-ul asta sa vezi cate se fac in china

        http://www.made-in-china.com/products/catlist/listsubcat/144/00/mic/Transportation.html
    • 0 (0 voturi)    
      trebuie subventionata ca sa fie ieftin (Joi, 31 iulie 2008, 19:03)

      sempere [anonim] i-a raspuns lui Dan

      ca sa coste putin ar trebui sa se implice o autoritatea locala, altfel oamenii care lucreaza la acele centre trebuie sa ia si ei un salariu, bicicletele costa bani, la fel si repararea lor.
    • 0 (0 voturi)    
      o noua afacere (Vineri, 1 august 2008, 9:11)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Dan

      este mult si poate ca asa se vor gândi mai multi sa investeaca un banutz în propriul vehicul pe 2 roti :D
  • +1 (1 vot)    
    Buna initiativa!!! (Joi, 31 iulie 2008, 16:36)

    whoswho [anonim]

    Dupa marirea dobanzilor la Unicredit ,,pentru unii clienti' incepand cu data de 25 iulie 2008, este posibil ca unii dintre acestia, care merg sediul sucursalelor acestei banci pentru a-si plati ratele cu masina proprietate personala, sa li se ia tot salariul pentru achitarea ratelor marite si a comisioanelor umflate. De aceea spun ca initiativa este utila in special celor care hotarasc sa-si lase masina in parcarile unicredit, pentru ca nu vor mai avea bani de benzina. Astfel, intr-adevar se va reduce poluarea...
  • +1 (1 vot)    
    si cu cainii ce facem? (Joi, 31 iulie 2008, 16:56)

    adi [anonim]

    Cu ce tupeu sa te urci pe bicicleta cand sunt atatia caini vagabonzi? N-ati vazut niciodata caini alergand si latrand dupa biciclisti?
    • +1 (1 vot)    
      aglomeratia (Joi, 31 iulie 2008, 18:53)

      belea [utilizator] i-a raspuns lui adi

      Pai da, in centru e aglomeratie de nedescris si cu greu ai putea folosi benzile de biciclete pt ca sunt pline de oameni si masini.
      Iar la periferie te mananca cainii.
  • +1 (1 vot)    
    Nu si pentru turisti (Joi, 31 iulie 2008, 17:09)

    mad [anonim]

    Din pacate, serviciul nu se va adresa turistilor sau, pur si simplu, celor aflati in Bucuresti pentru o scurta perioada, intrucat trebuie sa-ti faci acel abonament.
  • +2 (2 voturi)    
    bravo lor (Joi, 31 iulie 2008, 18:04)

    unumic [anonim]

    Cunoscand situatia din Franta chiar imi place idea, numai ca sunt trist si sceptic cu privire la succesul proiectului din cauza:
    1. lipsei de piste pentru biciclisti. Sunt anumite strazi din Bucuresti pe unde in lipsa acestor piste n-as avea curaj sa ma plimb cu bicla
    2. lipsei de centre pentru inchiriat si restituit. Pai daca iau o bicla de la Unirii pana la Romana, idea e ca mi-as dori sa o pot lasa la Romana, fara sa fiu obligat sa ma reintorc la Unirii pentru a o restitui; in cazul asta renunt sa o mai inchiriez.
    3. lipsei de caracter a oamenilor. In Franta centrele de inchiriat sunt in aer liber, nepazite de nimeni, iar bicicletele sunt parcate cu un sistem antifurt. Si daca ar fi triplu securizate, in Bucuresti tot s'ar fura.
    4. lipsei de interes a municipalitatii. La pozat se ingramadesc toti, cu dom' primar in frunte. Degeaba, daca nu se face nimic mai mult de atat. Si cum nu se face nimic din vremuri stramosesti, nu cred ca o sa inceapa acu'.

    Parerea mea.
  • +1 (1 vot)    
    Copiatul institutionalizat (Joi, 31 iulie 2008, 18:17)

    Razvanica [anonim]

    Ok, am copiat-o si p-asta. Numai ca iar am copiat prost. Biciclete care costa mai mult ca la Paris, centre de inchiriat putine si toate centrale, prelungiri prin telefon... Nu era mai bine daca se faceau piste serioase in Bucuresti (ce avem acum e o gluma proasta) si primaria ar fi vandut cateva mii de biciclete la preturi ieftine, fara nici un profit financiar? Ce student sau pensionar o sa dea 500 de mii ca sa se inscrie in programul asta?
    • 0 (0 voturi)    
      eh.. (Joi, 31 iulie 2008, 19:13)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Razvanica

      Eu, unul sigur o sa dau.

      Costa mai mult ca la Paris?
      Macar stii cat e la Paris ?
      • 0 (0 voturi)    
        biciclete de inchhiriat la Paris (Joi, 31 iulie 2008, 20:47)

        Andreea [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        da..costa mai putin la Paris: 30 de euro pe luna (un abonament pe transportul public e tot atat) iar dc restitui bicicleta la un centru de inchiriere in mai putin de 30 min de cand ai luat-o de la alt centru de inchiriere nu te mai costa nimic in plus; e adevarat ca din cate imi aduc aminte mai trebuie sa mai dai o garantie de vreo 2-300 euro, dc ti se fura bicicleta sau reusesi tu sa o faci praf sub o masina.dar cand nu termini cu abonamentul si nu mai vrei sa il prelungesti primesti banii de la garantie inapoi (toti!!!, dc n-ai reusit sa strici vre-o bicicleta)

        eu zic ca momentan, merita sa iti iei bicicleta proprie decat sa dai bani pe chirie
        P.S. merge pe bicicleta in Bucuresti cam 25 km pe zi, deci nu vorbesc doar din auzite
        • 0 (0 voturi)    
          biciclete de inchiriat in paris.. (Vineri, 1 august 2008, 10:46)

          alina [anonim] i-a raspuns lui Andreea

          .. ca turist, costa 10 euro pe zi. in amsterdam costa in jur de 12-14 euro pe zi. e drept, programul asta de la noi nu pare sa se adreseze turistilor, deci in conditiile astea nu-s tocmai mici tarifele. cel mai bine e, intr-adevar, sa ai bicicleta ta. recomand o pliabila, la Dahon preturile incep de la aprox. 800 ron. ;)
      • 0 (0 voturi)    
        of... (Vineri, 1 august 2008, 11:28)

        Razvanica [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        29 de euro pe an (nu pe luna cum zice Andreea),
        1 euro abonament pe o zi, 5 euro pe saptamana. Pe perioada abonamentului trebuie sa lasi un cec garantie, care nu e incasat decat daca distrugi bicicleta. Si nu e ca la Buc unde platesti 1 milion si pe urma mai dai 200 de mii ca sa mergi cu bicicleta, acolo daca ai abonament e practic gratuit pentru ca statiile sunt foare dese si, chiar daca ai un traseu mai lung de 30 de min, poti sa il faci din bucati si nu platesti nik. Si asa, ca observatie, cand s-a deschis velib s-au deschis cateva sute de statii din prima zi, nu 4 statii in centrul orasului.
  • 0 (0 voturi)    
    .. (Joi, 31 iulie 2008, 19:26)

    Tot Andrei [anonim]

    Oricum, nu zice nimeni ca e perfect, inca mai sunt aspecte perfectibile (cu pistele, cu centrele)

    Dar abia astept sa imi fac abonament si sa calaresc o bicla din asta.

    E un inceput, si trebuie laudat si sustinut.
  • 0 (0 voturi)    
    Biciclete (Joi, 31 iulie 2008, 21:07)

    Marian [anonim]

    Este o idee buna, ramane de vazut ce succes va avea la noi. Trebuia implementat mai de mult tim.Functioneaza foarte bine acest sistem in Paris, am fost acolo anul trecut si mi s-a parut buna ideea. Sa nu mai zic ca in Copenhaga este gratuit, primaria pune la dispozitie aceste biciclete gratuit.Sunt multe centre und ele poti lasa, apropo si nu se fura acolo :), vezi biciclete lasate fara antifurt, deh oameni civilizati.
    • 0 (0 voturi)    
      apa chioara (Vineri, 1 august 2008, 10:48)

      alina [anonim] i-a raspuns lui Marian

      hai sa nu ne amagim aiurea cu ideile astea ca afara "nu se fura". in amsterdam - orasul bicicletelor prin excelenta - se fura mii de biciclete in fiecare an. se fura peste tot, inclusiv in cele mai civilizate tari. ba as crede mai degraba ca-s mai putine sanse sa-ti fure bicicleta la noi caci, in fond, cine are nevoie de o bicla in bucuresti?:) toti smecherii au masina, nu-i asa?
  • 0 (0 voturi)    
    Din proprie experienta (Joi, 31 iulie 2008, 21:29)

    ecrx [anonim]

    E un inceput si ideea este buna. Numai ca... traficul e groaznic, unii dintre soferi sunt niste mitocani si inconstienti de neimaginat, fara a se gandi o clipa ca pentru orgoliul lor de genul "asta e biciclist, eu am masina si sunt mai mare, deci ii tai calea" pot ramane fara permis sau mai rau pot rani grav/ucide o alta persoana. Nu mai zic de cei care te inghesuie in bordura, de cei care iti deschid usa in fata fara sa se asigure...
    Apoi celebrele benzi pentru biciclete: sunt prea putine, prea inguste, ocupate de masini, pietoni, pomi, cabine telefonice, etc. Cand va invata romanul bunul simt? De ce trebuie sa circuli ca pieton pe banda pentru biciclete? Pentru ca e mai colorata? Asta nu e un motiv!!!
    De caini s-a mai zis, mai zic eu si de mizeria lasata de aceste "suflete"...
    Iar aerul, doamne, aerul e imposibil de respirat in orasul asta. Ca biciclist depui efort, ai nevoie de o cantitate mai mare de aer si cand colo ce respiri? Un aer greu respirabil si otravitor.
    Ar mai fi si situatia masinilor de la salubritate care uda carosabilul in plina zi, dupa care trece biciclistul si se stropeste din cap pana in picioare cu o substanta neagra si foarte rezistanta la spalat. Poate nu vad eu rostul acestei actiuni, dar pe afara se spala strazile la prima ora a diminetii si iarasi tarziu in noapte. La noi de ce nu se poate?
    Cat despre cei care vor inchiria astfel de biciclete si le vor lasa pentru 10 minute legate undeva afara si nu le vor mai gasi la intoarcere, care va fi procedura? Le vor plati la supra-pret pentru nemernicia unora care se indeletnicesc cu furatul? De ce nu avem mai multi politisti pe strazi, de ce nu face nimeni nimic?!?!
    Tot ce am scris am scris din experienta, o experienta pe care o repet din ce in ce mai rar in oras, multumindu-ma sa ies cateodata la munte la sfarsit de saptamana. De fiecare data cand ies cu bicicleta prin oras, ajung sa imi spun: "Eu si ideile mele destepte de a iesi cu bike in oras..." datorita motivelor de mai sus.
    ela_crux
    • 0 (0 voturi)    
      ela_crux (Joi, 31 iulie 2008, 23:20)

      x [anonim] i-a raspuns lui ecrx

      zuza, tu esti ?
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebare intrebatoare (Vineri, 1 august 2008, 8:26)

    Anonim [anonim]

    Centrul de inchiriere e la Facultatea de Drept. daca eu locuiesc in pantelimon cum ajung pana acolo?
    Sunt de acord ca e o idee foarte buna, dar am impresia ca facem lucrurile bune doar pe jumate si pentru reclama.
  • 0 (0 voturi)    
    piste si rute propuse (Vineri, 1 august 2008, 10:15)

    biker [anonim]

    pentru piste existente si rute propuse

    http://bikesinbucharest.blogspot.com
  • 0 (0 voturi)    
    biciclisme.... (Vineri, 1 august 2008, 10:43)

    dorinteodor [anonim]

    sint si eu "biciclist" si duminica mai merg prin oras. desi sint foarte experimentat, mersul prin trafic este o mare aventura si nu m-as descurca usor daca nu as fi si sofer ca se inteleg exact cum se vor comporta masinile din jur... (ne mai vorbind de cantitatea mare de aer poluat pe care esti fortat sa o respiri....). asa zisele piste pentru ciclisti sint putine si majoritatea bulevardelor nu au asa ceva (nici nu ar avea unde, trotuarele sint pline de masini parcate,....). solutia bicicletei nu este pentru acum si nici pentru viitorul apropiat. problema bucurestiului este modul aberant in care este facut, cu foarte putine spatii libere, cu bulevarde prea inguste, cu prea mare concentrare de institutii in zonele centrale,...cu muuulte alte probleme. bucurestiul de acum seamana tot mai mult cu un oras sicilian in care bicicletele nu au ce cauta.....
  • -1 (1 vot)    
    come on, people! (Vineri, 1 august 2008, 11:59)

    ca.tinca [anonim]

    give it a chance! da - pistele noastre sunt proaste, da - la noi te agata cainii de picior, da - ai toate sansele sa fii calcat de soferii prea neatenti, da - cicloteque inca nu e nici macar aproape de perfect. so what??? cu toate astea se poate! se poate merge pe bicicleta in bucuresti, iar de astazi se pot inchiria biciclete in bucuresti. pana ieri va intrebati de ce nu avem si noi un centru de inchiriat, de astazi el exista datorita unor oameni satui sa astepte "sa se faca". dar acum ca exista, evident, el nu e bun. ce ar fi sa va rezumati la partea buna a lucrurilor??
    ps. nu costa 10 lei ora ci 2! macar cititi cu atentie informatiile, ca sa aveti ce comenta dupa aceea.
    • 0 (0 voturi)    
      sry (Vineri, 1 august 2008, 12:36)

      ca.tinca [anonim] i-a raspuns lui ca.tinca

      ps'ul era destinat altora
  • 0 (0 voturi)    
    inchirieri biciclete (Duminică, 3 august 2008, 18:00)

    dan suciu [anonim]

    M-am plictisit de aceasta atitudine tipic romaneasca de a avea intotdeauna pretentia, atunci cand faci ceva, de a fi primul care face lucrul respectiv. Aceasta initiativa nu e prima din romania. In herastrau exista si functioneaza deja un centru de inchiriat biciclete. E o afacere, deschisa de un cetatean, fara a avea pretentia ca e ecologist, fara a se ascunde in spatele vreunui ong, fara tam-tam, primar si alte fufe. preturile sunt exact la fel, mai putin taxa de abonament, absolut stupida.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri