Autostrada suspendata a suspendat traficul. Blocaj de toata frumusetea la Casa Presei

de Alex Mihaileanu     Subiectiv
Marţi, 10 noiembrie 2009, 18:56 Life | Prin oraş

Pe la 15.10, astazi, eram la jumatatea distantei dintre Arcul de Triumf si Casa Presei, pe Kiseleff, cam in dreptul primului semafor in sensul catre Baneasa. Pina acolo s-a circulat. Dupa care… s-a facut 15.55. Cum a trecut timpul? Nu dintr-o data, ci injurind printre dinti traficul din Bucuresti si autostrazile suspendate promise de dom’ primar Sorin Oprescu. Si am mai stat vreo cinci minute la semafor, pina am scos mobilul sa filmez.

Citeste restul materialului si comenteaza pe blogul Subiectiv.


Citeste mai multe despre   























3039 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Hai oprescu (Marţi, 10 noiembrie 2009, 20:01)

    Gargaragiu [anonim]

    Nu a fost bun de nimic nici pentru o primarie.
    • +1 (1 vot)    
      de ce? (Marţi, 10 noiembrie 2009, 23:45)

      Ion I [anonim] i-a raspuns lui Gargaragiu

      e numai vina lui Oprescu (pe care nu il simpatizez dar simt sa fiu impartial) cand exista sute de romani care gandesc: am bani, imi iau masina dar nu ma intereseaza ca nu am cum s-o folosesc si pe unde s-o parchez
      . plus ca mai exista si rute ocolitoare in afara de Sos. Kiseleff si se cunosc orele de "trafic"
      • +1 (1 vot)    
        ... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 10:52)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Ion I

        Solutia e simpla. Impozite mai mari pentru autoturisme si taxe pentru circulatia in anumite zone. Vrei sa fii boier si sa circuli cu masina? Atunci plateste tu, de ce sa platesc eu?

        De ce banii mei sa fie folositi pentru ceva ce mie nu-mi trebuie? De cand majoritatea trebuie sa plateasca pentru a fi realizat ceva ce foloseste unei minoritati?

        Din banii mei prefer sa se faca linii de metrou. Pana atunci sunt bune si benzi speciale pentru autobuze.
      • +1 (1 vot)    
        parerea mea... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 10:55)

        StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui Ion I

        eu conduc destul de rar si nu prea stiu rute ocolitoare prin oras. loc de parcare am (inchiriat de la primaria de sector) dar cand vreau sa plec din oras....cam nasol. Pasajul Unirea a fost terminat de raposatu' intr-o luna de zile. "Sistematizarea" Bucurestiului dureaza parca de "secole" Nu este vina mea ca s-au dat autorizatii de constructie pentru mall-uri si supermarketuri in mijlocul orasului, sau ca s-au construit cladiri de birouri pe strazi care nu au cum sa suporte pe cei care pleaca (sau se duc) la servici. Nu sunt eu de vina ca in 20 de ani au fost in stare sa faca doar cateva statii de metrou cand tovrasu' a facut 67km in cam juma' de timp.
        Circulatia din Bucuresti este cauzata de lipsa de viziune a "dezvoltatorilor" orasului, a constructiilor haotice (traiasca spaga), deci pe o proasta legislatie/reglementare si o si mai proasta aplicare a ei, cu tot ceea ce decurge din aceasta, adica situatia actuala.
        • +1 (1 vot)    
          de acord (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 11:23)

          Ion I [anonim] i-a raspuns lui StefanAlin

          eu unul as interzice construirea unor noi cladiri (nu inlocuirea unora vechi cu altele destinate aceluias volum de oameni/masini, ci construirea unora noi) in oras. e deja sufocat si bucurestiul si alte orase ... dezvoltarea urbanistica inseamna si extindere. (in fine, presupun ca aceasta discutie se poate extinde la nesafarsit pe principiul intereselor comunelor/satelor care detin acel pamant si nu il vand orasului aflat in extindere decat pe sume exorbitante sau nu vor a fi asimilate ca isi pierde Ghitza, primarul, postul...)
  • +5 (5 voturi)    
    Autostrada e o aiureala oricum (Marţi, 10 noiembrie 2009, 20:58)

    torquemada [anonim]

    Problema nu e ca nu a facut autostrada aia. Problema e ca autostrada e o idee gresita din start. Traficul nu se rezolva in felul asta grotesc: "mai multe masini => autostrazi titanice suspendate". In toate marile capitale, s-a incurajat mersul cu bicicleta si autobuzul, micsorarea nr. de masini. Pe scurt, nu maresti nr de benzi, ci micsorezi nr de masini. E si mai ecologic, si mai practic. Nu reinventam roata, vedeti Berilnul, Parisul, Londra. In ciuda statutului de mari orase, oamenii merg modesti, cu autobuzul, cu bicicleta. Nici n-ai crede ca ei sunt cetatenii celor mai puternice orase din Europa si din lume. Bucurestenii nu frate, numai cu gipanul, zici ca ei sunt cel putin miliardari (in datorii) merg singuri in super [de la Skoda in sus], cei mai multi. Nu se coboara ei la nivelul unei biciclete. Aia e pentru fraierii de francezi si olandezi.
    • -5 (5 voturi)    
      Sau nu (Marţi, 10 noiembrie 2009, 21:16)

      Ion Ion [anonim] i-a raspuns lui torquemada

      Domnule torquemada, autostrada nu este o aiureala, din contra. In esenta, ce spuneti dumneavoastra, mersul pe bicicleta, cu transportul in comun, este foarte ok, dar s-o luam logic, in Bucurestiul asta plin de fitze nu poate nimeni sa convinga burtosul cu masini cat tancurile sa nu-si mai scoata pitizipoanca la plimbare, ca deh, ei sunt bogati si nu merg cu bicicleta sau cu Pejosul. Sorin Oprescu nu poate sa schimbe mentalitatea unor oamenii ca exemplul dat de mine anterior. Oprescu poate, in schimb, sa mai adauge ceva pe langa ce exista, sa aduca o artera conexa ca traficul sa se mai fluidizeze. Traim intr-o capitala plina de burtosi si pitzipoance, fiecare cu cate 2 masini. Acum va intreb: mai sunteti sigur ca bicicletele prezinta un interes pentru cetateanul cu ceafa de 2 metrti? Eu voi vota cu Oprescu pentru ca este singurul care face treaba. Dixit!
      • +2 (2 voturi)    
        Propunere (Marţi, 10 noiembrie 2009, 21:58)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Ion Ion

        Hai sa vedem. Sa facem o banda speciala (larga, unde sa nu risti sa fii strivit) de pietoni, biciclisti si roleri pe axul Unirii-Aviatorilor. Eu zic ca o sa fie plina de oameni. Sa incercam macar 1an si apoi mai vbim despre necesitatea autostrazilor prin Bucuresti. Eu cred ca lumea a uitat cum este sa ajungi la slujba in 15-20 min, sa te misti liber, ecologic si gratis.
        • +1 (1 vot)    
          Asa da (Marţi, 10 noiembrie 2009, 23:02)

          Torquemada [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

          Ar fi excelent. Ar merge ff multi pe ea, ar scadea traficul cu 20-30%
        • 0 (0 voturi)    
          Eu fac (Marţi, 10 noiembrie 2009, 23:10)

          Torquemada [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

          cu bicicleta 20 de minute de la Universitate in Pantelimon. Si nu am pista decat pe jumate din drum. Daca as putea sa merg pe o pista pe carosabil (fara sa iau borduri in picioare) as face 10-15 minute. Bicicleta e si f rapida, in ciuda opiniei populare.
      • 0 (0 voturi)    
        Eu zic ca e prematura (Marţi, 10 noiembrie 2009, 22:36)

        Torquemada [anonim] i-a raspuns lui Ion Ion

        Intai trebuie luate masuri ieftine si rationale, si daca astea nu rezolva, ajungi la solutii extreme ca autostrazile suspendate. Chestia e, la noi nu s-a luat cam nici o masura de baza, e devreme sa spunem ca "nu se poate nicicum": "domne am incercat, cu astia nu se poate". Hai sa vedem cateva masuri low cost ca si buget, si care ajuta mult: Pasul 1: In primul rand *sa faca* Oprescu sau alt primar pistele alea de biciclete (nu de-astea pe trotuar de jucarie in jurul parcurilor, ci de-alea late, pe carosabil, sa taie orasul de la N ls S si de la E la V). Degeaba ne dam drept siguri ca "nu rezolva": nu stim pana nu facem, corect? Deocamdata sunt multi biciclisti si n-au pe unde merge. Daca s-ar face, se subtiaza traficul din Buc la ceva gen 80%. Pasul 2: se da drumul la o autostrada de centura (ea exista deja pe unele portiuni) si cu asta subtiezi traficul la 70%. Traficul deja e mai fluent, dispar blocajele majore. Pasul 3: faci pe asfalt linii speciale de autobuz, astea chiar nu costa mult. Exista cateva, se respecta oarecum si ajuta ENORM, dar sunt infinit prea putine. Pasul 4: Pui ceasuri in statiile de autobuz, ca in orice tzara cu obraz. trafic 50% Pasul 5: macar sa inceapa odata linia de metrou Drumul Taberei. cu asta rezolvi din traficul inutil cu masini dinspre Vest spre centru. Pasul 6: Raman gibonii cu Q7, da? Pentru ei, introduci Taxa de Centru, ca in Londra. Sa dea 50 RON la intrarea in centru in fiecare zi, daca le da mana. Castigi si un ban, si micsorezi traficul inutil. Aprovizionarea e exceptata. Iar pt Hypermarcheturi, oamenii se duc spre periferie, nu spre centru. Cu asta, reduci traficul la o treime. E, daca nici cu asta nu se rezolva, atunci da, frate, mai iei si alte masuri. Dar nu s-a facut nimic din chestiile de baza, care in occident sunt elementare. Deci pana la autostrada asuspendata, avem cel putin 6 pasi de facut. Mai sunt si alti pasi: carpooling, nici nu indraznesc sa vorbesc despre proiectul TER, si mai sunt si altele..
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Marţi, 10 noiembrie 2009, 23:48)

        Ion I [anonim] i-a raspuns lui Ion Ion

        "in Bucurestiul asta plin de fitze nu poate nimeni sa convinga burtosul cu masini cat tancurile sa nu-si mai scoata pitizipoanca la plimbare, ca deh, ei sunt bogati si nu merg cu bicicleta sau cu Pejosul. Sorin Oprescu nu poate sa schimbe mentalitatea unor oamenii ca exemplul dat de mine anterior"

        dar daca i-ar arde la buzunar cu amenzi sa vezi cum i-ar educa. din pacate numai cu forta mai schimbi ceva de la parazitii astia, iar Politia, sta si e "toleranta", ca romanii, saracii , sunt vai de ei, cum sa ii amendezi si au si ei nevoie de masini urcate si in copaci....

        amenzi si ridicari de masini. asta e solutia cel putin pentru zonele in care se stie de zeci de ani ca nu ai cum sa iti parchezi masina acolo!
    • -2 (2 voturi)    
      nici chiar (Marţi, 10 noiembrie 2009, 21:17)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui torquemada

      De fapt cu autortrazi dar nu neaparat suspendate s-a rezolvat traficul in multe capitale. Bicicleta e doar o chestie de alegere personala, nu poti cara marfa cu bicicleta.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu stiu cum e in Bucuresti (Marţi, 10 noiembrie 2009, 21:52)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        Dar daca te uiti la o ora de varf la masinile din Iasi, peste o treime sunt autoturisme cu o singura persoana in ele. Traficul de marfa, ca nr de vehicule, este mult mai mic.
      • 0 (0 voturi)    
        Da, autostrada de centura (Marţi, 10 noiembrie 2009, 22:51)

        Torquemada [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        e o solutie in multe orase. Acuma si in Bucuresti s-au modernizat/latit niste bucati bunicele din Centura, devenind un fel de autostrada. Si se merge bine pe acolo. Doar ca Centura e lunga, si mai e mult de lucru pana sa ajunga toata de minim 4 benzi pe toata lungimea. Dar odata terminata, scade traficul in oras foarte mult, datorita celor care n-o mai iau prin oras, ci il ocolesc. Iar cu bicicleta, repet: intai sa ne faca pistele, (alea standard european) si pe urma vedem cine merge pe ele si cine nu. Sigur, iti trebuie si aprovizionare, masinile de aprovizionare circula in orice oras. La noi bicicleta nu rezolva tot, desi teoretic poate rezolva 50% din trafic. Dar se poate o varianta mixta: merg si masini de aprovizionare, si biciclete, si masini personale dar mai putine, si RATB. Faci un amestec, si scazi din trafic. Si aduci situatia sub control. Nu pot sa nu ma gandesc, cand vad coada de la Piata Presei spre Baneasa, ca oamenii aia ar putea merge cu trenul spre casa. Da, da, trenul. E 5 lei biletul pana la Mogosoaia, de la Gara de Nord. Si vine des. Are statie si la Chitila. Ai statie si la Otopeni, si la Buftea. Dar oamenii stau in pofida oricarei ratiuni in trafic cu orele. E vina lor ca nu cauta alternativa. Sigur, aprovizionarea poate ramane. Si oamenii pot desigur sa-si faca cumparaturile la hypermarchet. Dar la noi multi iau masina si pana la birou si inapoi, singur/a in masina, asta nu e normal.
  • -2 (2 voturi)    
    Oprescu este cel mai bun pentru presedintie! (Marţi, 10 noiembrie 2009, 21:10)

    Apuleius [anonim]

    Da, ma rog, unii nu pot intelege ca o autostrada de asemenea dimensiuni nu poate aparea peste noapte. Daca gandesc cu telefonul mobil. Asta e.... Oprescu a promis ca va face autostrada suspendata, si o va face, nu trebuie sa fim ca o turma enervata pe Sorin Oprescu, caci nu el este de vina pentru cum arata Bucurestiul in ziua de astazi. Multumita lui, s-au mai reglat cateva aspecte in capitala, dupa mandatele dezastruoase ale lui Basescu si, bineinteles, Videanu Bordureanu. Oprescu este cel mai bun pentru presedintie!
    • +1 (1 vot)    
      Hai Romania (Marţi, 10 noiembrie 2009, 21:50)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Apuleius

      Sa nu ne lasam mai prejos decat chinezii. Ei cu Marele Zid Chinezesc, noi cu Marele Carnat Romanesc. Sa speram ca nu se vor trezi iar niste croati sa ne bata recordul... mama lor de nesimtiti.
  • 0 (0 voturi)    
    problema perpetua (Marţi, 10 noiembrie 2009, 21:28)

    altauprieten [anonim]

    Sunt unul din cei care fac zilnic drumul spre serviciu; din cartier in Sect.2 spre Otopeni. Problema traficului e cea a unui sarpe care nu poate digera ce a inghitit si acum muta galusca spre .. interiorul orasului. Au fost si vor fi mereu santiere: cocoasele, complexul comercial de la fostele sere Baneasa, acum pasajul de la aeropotul Baneasa si in viitorul previzibil santierul de la Casa Presei. Strategii nu au aplicat un set de masuri ci numai cea a santierului perpetuu, nimic din reglementarea traficului. Initiativa cu trenul spre Otopeni a fost salutara, ca sa impuna restrictii numai traficlui auto ci sa-l si completeze dpdv a preluarii fluxului de persoane.
    inteleg ca in lumea asta sunt deja aplicate solutii pt cazuri asemanatoare, deja se pot adapta-imbunatati. Autorit. locale asteapta sa le decimeze algoritmul politic in loc sa caute solutii reale ?
  • 0 (0 voturi)    
    Cel mai bun primar (Marţi, 10 noiembrie 2009, 21:42)

    Un pieton [anonim]

    Daca e asa bun si ne va face si autostrada, hai sa-l lasam la primarie! Poate face ce a promis.
    • 0 (0 voturi)    
      Ce'sti copil? (Marţi, 10 noiembrie 2009, 22:40)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui Un pieton

      Lasa-l, domn'e, sa se faca presedinte! Sa vezi ce-o sa ne dixtram cind o sa-i spuna lui Obama (nu crezi?) "Ce faci, bai Gigelule, tu nu vrei o autostrada atirnata?" de-o sa sughita traducatorii. Ce-a fost la marele cirnat e un nimic. Cu Oprescu presedinte ne umplem de calta-bosi record mondial.
      Acum sa nu intelegi ca viata ne va fi trista cu ceilalti candidati. Sintem sortiti dixtractiei. Unii.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri