​FOTOGALERIE Elena Ceausescu, la șpriț cu presedintii Romaniei

de Cosmin Navadaru     HotNews.ro
Sâmbătă, 28 mai 2011, 5:59 Life | Prin oraş

Fotogalerie: Despre Elena in general
Elena Ceausescu - "oferindu-si graţiile" unui ofiter nazist (ce seamana cu Radu Mazare). Elena Ceausescu - moșită de Nicolae Ceausescu, Ion Iliescu si Gheorghe Gheorghiu-Dej si dand nastere unei noi lumi (intruchipata simbolic de "bebelusul" Adrian Severin). Elena Ceausescu - citind din Marchizul de Sade. Elena Ceausescu - la distractii cu presedintii Romaniei ("Hai sa ne lustram sambata seara, iara!"). Elena Ceausescu - dansand la bara (bara Justitiei) si tot Elena Ceausescu dansand erotic alaturi de celelalte Elene ale Romaniei (Udrea, Lupescu, EBA)...

Sunt cateva dintre ipostazele in care artista Marilena Murariu a pictat-o pe cea cunoscuta romanilor mai ales ca "savanta de renume mondial" si "tovarasa de viata a Geniului Carpatilor". "Despre Elena in general" este o expozitie-manifest ce prezinta "un inedit protest impotriva falsitatii politicii si a stereotipurilor pe care guvernantii le-au expus pe scena societatii romanesti in ultimele doua decenii".

Prezentata publicului bucurestean in ultimele doua saptamani, la galeria Simezia, "Despre Elena in general" prezinta "directia aberanta pe care a luat-o societatea romaneasca dupa iesirea din comunism, resimtita indeosebi le nivelul puterii politice", dupa cum explica Marian Constantin, curatorul expozitiei.

Pornind parca de la ideea lui Tudor Gheorghe, ca "Elenele n-au fost benefice pentru neamul romanesc", expozitia Marilenei Murariu are ca laitmotiv efigia Elenei Ceausescu.

Titlurile tablourilor din expozitia "Despre Elena in general"
  • Am invins!
  • Dama de pica
  • Dar aste decoratii, cum cine ti le-a dat?
  • Feeria decembrista
  • Freci Can-Can
  • Hai sa ne lustram sambata seara, iara!
  • In general, artist
  • In general, jurnalist
  • In general, om de afaceri
  • In general, politician
  • In general, prea cuvios
  • In general, vecin
  • La barre de la justice
  • Natura moarta cu omagiu
  • Originea lumii noi
  • Presidents are a Girl's Best Friend
  • Prin gratii de fier
  • Profetul si modelul Helene

Elena Ceausescu - oferindu-si gratiile unui ofiter nazist (intruchipat de Radu Mazare)

"Insa, cum lesne deducem, nu "ilustra figura a savantei de renume mondial", nici "tovarasa de viata a Geniului Carpatilor" - desi aluzii rizibile ale acestor ipostaze "consacrate" ale ei nu lipsesc pe alocuri - ci un personaj naucitor, inspirat de diabolizarea sa postcomunista: Elena desfranata, cea despre care, de pilda, fratii lui Ceausescu au afirmat ca in timpul razboiului isi oferea gratiile soldatilor germani", spune curatorul expozitiei.

"Acest episod al biografiei informale a Elenei a insuflat continutul primului tablou realizat "Prin gratii de fier", relevant intrucatva, prin datele sale definitorii, pentru toate celelalte lucrari ale seriei. El apare ca o parodie a celebrului cantecel revolutionar care l-a inspirat dar, de fapt, se dovedeste o satira a actualitatii politice. In lucrare sunt infatisati Elena si un ofiter german intr-un interior modest. Ea, asezata pe un pat de fier, savureaza satisfacuta o tigara, in timp ce militarul se redreseaza. Pe perete, deasupra patului atarna o cunoscuta fotografie din tinerete a lui Ceausescu, acesta lasand impresia ca asista la scena care tocmai s-a consumat.

Imaginea ar ramane un simplu calambur vizual, daca in figura ofiterului neamt nu ar fi recognoscibile trasaturile unui politician contemporan [n.r. Radu Mazare] care s-a exhibat pe sine si progenitura sa pe un podium de moda, defiland in uniforma nazista".

Elena Ceausescu, aceasta Marilyn Monroe a Romaniei

"Un savuros pamflet i-a fost inspirat pictoritei de personalitatea provocatoare a lui Marilyn Monroe. Lucrarea, al carui subiect isi are obarsia in versurile unui cantec din filmul "Gentlemen prefer blondes", ii reuneste admirativ pe cei trei sefi de stat in jurul stralucitoarei blonde, metamorfozata conjunctural in Elena", spune Marian Constantin despre tabloul "Presidents are a Girl's Best Friend".

"Conexiunea cu un alt slagar dedicat pe calea undelor de Marilyn lui JFK [n.r. "Diamonds are a Girl's Best Friend"] este stravezie si indica, transpusa in mediul autohton, o noua ridiculizare a identificarii cu un model pervers. Show-ul mediatic de prost gust, histrionismul politic pot fi in egala masura sugerate, dat fiind poza "glamoroasa" a actorilor".

Oracolul din Damaroaia si "modelul Helene"

Tabloul "Profetul si modelul Helene" o prezinta pe Elena Ceausescu alaturi de Oracolul din Damaroaia (Silviu Brucan), "care, se stie, a jucat un rol fundamental in sfarsitul Ceausestilor. Fostul stalinist invederat, convertit subit la capitalism, este reprezentat ca pictor narcisist, desfatat de propria-i "opera". Ochiadele complice pe care cele doua personaje le arunca privitorului divulga depravarea modelului prognozat."

In alt tablou, intitulat "Dama de pica", Elena "detine rolul expansivei dame de companie a celor care-i joaca destinul la carti. Ambiguitatea este sporita de intruziunea lui Ceausescu in grupul "calailor", semn al impartasirii unui mental comun".

"Am invins"! ("Mircea, fa-te ca lucrezi!")

"Fara a fi rupte din contextul stilistic al ansamblului, trei scene anume, prin insemnatatea acordata fundalurilor "ecranate", inspirate de imaginile de tip cinematografic sau televizat, dezvaluie corelatii cu media contemporane - eficace mijloace de manipulare in masa", mai spune curatorul expozitiei "Despre Elena in general".

"Am invins!", un "remake" insolit al cunoscutului episod din decembrie '89, imaginea este construita pe doua registre: desi in plan secund ("virtual") actiunea se focalizeaza in jurul exaltatelor chipuri ale Poetului si Actorului, prim-planul ("real") este copios dominat de silueta protagoniste noastre, a carei vivacitate exploziva nu lasa nici un dubiu asupra veritabililor invingatori. Unii dintre acestia, poate cei mai cunoscuti, figureaza in ipostaze joviale in "dimensiunea televizata" a tabloului, subliniind inca o data ideea de manevrare ideologica, subversiv intruchipata de Elena".

"Personajele ce populeaza gradina zoologica a Marilenei Murariu exista in primul rand pentru ca rezulta dintr-un spectacol media al carui punct zero poate fi localizat undeva pe drumul dintre ultimul Telejurnal din socialism si suspect de invingatorul "Am invins!" (Mircea, fa-te ca lucrezi!)", crede si Vlad Morariu.

"Andrei Ujica si Harun Farocky aratasera inca din 1992, in binecunoscuta lucrare video "Videograme ale unei Revolutii", efectul devastator al acelui emotionant "Am invins!" pentru publicul din fata terminalului TV.

In pictura Marilenei Murariu, revolutia televizata, spectacolul revolutiei este spectacolul prin excelenta, pentru ca ceva din aceasta compunere ciudata de inselare si auto-inselare, optimism studiat, dispret si ranjet sardonic se vor regasi in toate celelalte scene.

Putem observa ca ceva din spectacolul revolutiei trece in mod necesar prin profetiile brucaniene din trecut, prin marsul nazist pe un podium de moda, printr-un imaginar can-can de emancipare politic-feminista si, nu in cele din urma, printr-un "Happy Birthday Mister President!" al concordiei sociale."

Despre Marilena Murariu

Marilena Murariu s-a nascut pe 26 mai 1954, la Iasi. A urmat Institutul de Arte Plastice "Nicolae Grigorescu" din Bucuresti, sectia Pictura (clasa prof. Vasile Grigore).

Este cunoscuta mai ales pentru lucrarile din seria "Balcic". De asemenea, a dedicat felinelor o intreaga expozitie, intitulata "Câtz", in 2009.

13 lucrari ale artistei, cu tema "Balcic", figureaza in filmul "Tinerete fara tinerete" de Francis Ford Coppola. Mai multe despre Marilena Murariu gasiti aici.


Citeste mai multe despre   























11462 vizualizari

  • +5 (27 voturi)    
    pictorita (Sâmbătă, 28 mai 2011, 7:39)

    A9 [utilizator]

    Imi pare rau pentru ea, dar "picturile" ei sunt dezgustatoare. Despre Elenei Ceausescu, poti spune orice, dar sa insinuezi cum ca ar fi fost CAPABILA sa-si ridice fustele sa faca sex pe unde ar apuca-o, e mult prea mult, pentru noi.

    Nota 2, pentru ea ca pictorita, ca om, ca femeie, ca aparitie la tv.
    • +1 (7 voturi)    
      punct de vedere (Sâmbătă, 28 mai 2011, 11:09)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui A9

      Nu cred ca trimiterile la sex sunt explicite, ci mai degraba artista incearca sa sugereze un caracter frivol al personajului/personajelor prezentate.
      Sunt de acord ca viziunea este radicala si ca poate fi contestata insa nici personajele vizate nu se lasa mai prejos.
      • -1 (1 vot)    
        misoginism de cea mai joasa speta (Duminică, 29 mai 2011, 12:09)

        mofluz [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        dincolo de judecata estetica, se vede limpede ca artista se crede potrivita sa-si dea cu parerea despre masura politicului romanesc. desigur, artistii fac tot timpul asta, dar felicitari celor care citesc si inteleg ceva inainte. cand insa printr-un rezumat ("metafora" sa fie oare?..) artista demonizeaza "iar" o femeie, cand trupul femeii, ipostaziat "iar" lasciv, corupt, corupator, accentuand mitul barbatilor puternici imbracati ce-i joaca imprejur, ma apuca groaza. lipsa unei critici autentice si felul in care jurnalisti de tot soiul s-au gasit sa faca dintr-o gluma proasta un imn national impotriva "elenei" ma face sa strig de ciuda. desi ma temperez, mai rau imi pare vazand taman femei (artiste si nu numai) care aseaza pacatul tot intr-o femeie... un mimetism descalificant.
        • 0 (0 voturi)    
          kitsch value (Vineri, 3 iunie 2011, 1:32)

          fire in the sky [anonim] i-a raspuns lui mofluz

          Cel mai bun comentariu de pana acum.Nu pot sa realizez ce resorturi interne au manat-o pe "artista" sa chinuie atat de rau panza, culorile si pensula.

          Este apoteoza kitch-ului.

          Artistii care picteaza "rapirea din serai" si vand tabloul pe plaja sunt mai de apreciat caci au demnitate.
    • -1 (17 voturi)    
      este o parabola (Sâmbătă, 28 mai 2011, 11:35)

      stei [anonim] i-a raspuns lui A9

      elena ceausescu a fost intruchiparea dezgustului, frivolitatii si dispretului Romanilor in timpul ceausismului. Pictorita s-a folosit tocmai de aceste sentimente prin a descrie perceptia actuala despre clasa poitica. Sincer BRAVO!
    • +2 (14 voturi)    
      @pinguin (Sâmbătă, 28 mai 2011, 12:07)

      eta [anonim] i-a raspuns lui A9

      chiar n-ai inteles nimic. elena, helena ceausescu, spune-i cum ii vrei, este de fapt demonul din noi. acel demon/virus inoculat de comunisti, care persista si azi. inclusiv tanara generatie e virusata, desi nu a trait anii aia cumpliti, de surpimare morala, etica, umana. elena este ranjetul sarcastic al raului din noi. nu este elena "aia", este elena din mine si, fii sigur, si din tine.
      • +2 (10 voturi)    
        Spun doar... (Sâmbătă, 28 mai 2011, 13:48)

        A9 [utilizator] i-a raspuns lui eta

        ..ca ceva mai URAT, nu am vazut in ultimul timp.
        Poate ca asa arata societatea in viziunea ei, a noastra. Dar nu poti da vina pe o Elena sau alta, ci pe noi toti. Pe Elene, noi le trimitem acolo!!!!
        Si daca nu ai si o Veronica sau o Marie care sa se bage, votezi Elena, CA EA SE BAGA, ISI ASUMA RISCURI.
      • +2 (2 voturi)    
        cel mai bun comentariu (Duminică, 29 mai 2011, 9:46)

        cristi [anonim] i-a raspuns lui eta

        ai castigat articolul asta !
    • +1 (1 vot)    
      Nota 5... dar doar estetic (Duminică, 29 mai 2011, 0:37)

      Paul Oprea [anonim] i-a raspuns lui A9

      Cu tot respectul d-le pinguin jucaus, dar se pare că Lenuța v-a dezamăgit așteptările. În epocă i se spunea Păsărica pentru că nu purta chiloți. În plus, aventurile cu ofițeri germani în timp ce Nicu era la mititica erau și ele la ordinea zilei. Eu cu altceva am treabă, de ordin estetic - personajul n-a fost nici simpatic nici uman, așa cum îl prezintă expoziția. Era doar o arivistă primitivă și mârșavă provenită dintr-o sărăcie extremă, probabil nu fără legătură cu lipsa de valoare din generație în generație. În nici un caz un personaj cu glamour sau subtilități, așa cum reiese din expoziție.
  • +5 (19 voturi)    
    Elene si Elene (Sâmbătă, 28 mai 2011, 8:15)

    gabriela [anonim]

    Sincer, nu auzisem de aceasta artista, rusine mie!
    Imi place ca lucrarile ei au, pe langa plasticitate , mesaj, exprima gandurile parerile artistei, modul in care a prelucrat informatiile si mesajele date de personajele societatii noastre: cocote/ diavoli artisti, politicieni, “cuviosi”, securisti, niste pacatosi care au facut iadul aici, niste “pacalici”pentru populatia nepregatita sa discearna, doar sa inghita orice.
    Nu sunt total de acord cu artista, nu i-as baga pe toti in aceeasi oala dar, in esenta, a conturat foarte bine imaginea societatii din ultimii 20 de ani. La fel, nu as demoniza numele de Elena, nu as suprageneraliza si exemplific:
    Prima doamna a Romaniei a fost Elena Cuza, fosta Rosetti care, “În cei șapte ani de domnie a contribuit, cu modestia și demnitatea ce o caracterizau, la opera reformatoare a Domnului Unirii, soțul său”( http://ro.wikipedia.org/wiki/Elena_Cuza).
    Apoi o avem pe Regina- Mama Elena, mama regelui Mihai I care l-a sustinut si l-a indemnat pe rege sa nu semneze “aberante acte impuse de sovietici” si, postum, “ În anul 1993 Statul Israel și Institutul Yad Vashem i-au conferit post-mortem Titlul și Medalia Dreaptă Între Popoare pentru activitatea sa de salvare a evreilor prigoniți în timpul regimului antonescian.S-a apelat la ajutorul ei pentru oprirea deportării evreilor din Cernăuți. După ce s-a adresat mai multor personalități, Regina Mamă, însoțită de Patriarhul Nicodim Munteanu au apelat direct la Ion Antonescu, care a cedat și a admis ca acei evrei care nu fuseseră încă deportați din Cernăuți să rămână acolo „temporar". Ajutorul trimis de dânsa în 1942 a salvat viețile a mii de evrei din Transnistria. În 1943 și la începutul anului 1944, Regina Mamă Elena a ajutat la întoarcerea a mii de evrei care rămăseseră în viață, inclusiv a mii de orfani evrei, din Transnistria.( http://ro.wikipedia.org/wiki/Regina_mam%C4%83,_Elena)
  • -1 (15 voturi)    
    continuare Elene si Elene (Sâmbătă, 28 mai 2011, 8:16)

    gabriela [anonim]

    Nu in ultimul rand, o avem pe Elena Farago, creatoarea minunatelor poezii pentru copii: Gandacelul, Catelusul schiop, etc si care a fost omagiata de Unesco la implinirea a 100 de ani de la nastere;
    Ca artist plastic, sunt mai mult decat placut surprinsa; se vorbea la realitatea tv ca aceste tablouri nu se vor vinde; eu as cumpara macar unul dar sunt sigura ca artista va dori sa le expuna si in strainatate unde sigur vor fi apreciate asa cum trebuie, din mai multe puncte de vedere.
  • 0 (24 voturi)    
    Aceasta nu e arta..e batjocura (Sâmbătă, 28 mai 2011, 8:25)

    mitza [anonim]

    E totusi vorba de un om mort ... indiferent cine a fost si ce a facut...
    • 0 (0 voturi)    
      Asa, si? (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 14:15)

      OZ [anonim] i-a raspuns lui mitza

      Leana a crapat, Stalin a crapat, Hitler a crapat, Idi Amin a crapat si lista poate continua. Acu' o trebui sa vorbim de bine de toti astia? Fie, uite: au facut un bine societatii umane prin faptul ca au crapat! Lumea e mai buna fara ei.

      Asa e bine?
  • +3 (25 voturi)    
    grotesc si neinspirat (Sâmbătă, 28 mai 2011, 8:35)

    behemot [utilizator]

    mediatizarea elenei ceausescu e la fel de prost gust ca si a lui becali sau vadim tudor. nota 0 pentru "tablouri" si pentru expunerea lor la galerie si in presa.
  • +13 (13 voturi)    
    subiect vechi (Sâmbătă, 28 mai 2011, 9:07)

    cora [anonim]

    toată presa a tratat deja subiectul ăsta. am citit articolul să văd dacă vine cu ceva nou. nu vine.
  • -4 (16 voturi)    
    genial (Sâmbătă, 28 mai 2011, 9:24)

    gigi [anonim]

    Geniale tablourile cu Elena ca simbol al ciumei rosii, ilustreaza atat de bine anumite lucruri, mai ales tabloul cu Severin.
  • -11 (15 voturi)    
    asteptam (Sâmbătă, 28 mai 2011, 10:01)

    smen [anonim]

    si picturi cu Elena Udrea,Ministreasa de renume mondial din Plescoi
  • -4 (16 voturi)    
    ASTA NU E ARTA (Sâmbătă, 28 mai 2011, 10:01)

    Van Gogu [anonim]

    e doar o aiureala a autoarei.. sa asociezi o mancatoare de seminte cu presedinti care au totusi studii, unii chiar avansate, alesi democratic doar ca sa aduni oameni care au condus (inca sub spectrul comunismului intradevar) e ca si cum ai interpreta Nessun Dorma in trening si adidasi
    • 0 (0 voturi)    
      nessun dorma (Duminică, 29 mai 2011, 17:09)

      ioanadoe [utilizator] i-a raspuns lui Van Gogu

      pai poti interpreta nessun dorma si in trening si adidasi, care e treaba. Si mancatoare de seminte ca mancatoare de seminte, da a fost nr. 2 pentru 25 de ani. corect?
  • +3 (17 voturi)    
    Artista? (Sâmbătă, 28 mai 2011, 10:21)

    Florin [anonim]

    Arta inseamna bun gust si un "contract" nevazut cu perenul. Aici avem infatisate niste kitschuri mondeniste, care isi pierd valabilitatea (expira) in maximum 5 ani.
    Artista Marilena Murariu inlocuieste socul de moment cu creatia, desfintand din temelii chiar Arta, deci tocmai titulatrura din fata propriului numelui.
    • +4 (16 voturi)    
      Ce porcarie (Sâmbătă, 28 mai 2011, 11:15)

      Black Light [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Perfect adevarat. Cum s-ar spune prin adunarile de fite "o frustrata"...
      • +1 (11 voturi)    
        Aualeu! (Sâmbătă, 28 mai 2011, 14:11)

        A. Crunt [anonim] i-a raspuns lui Black Light

        Oameni buni, mai calatoriti si voi prin muzee! Tablourile astea sunt o excelenta mostra de arta contemporana - tocmai arta care nu mai au un "contract nevazut cu perenul".
        Una e sa spui ca nu-ti place, si alta e sa spui ca e "frustrata". Incultura pe paine!
        • 0 (0 voturi)    
          pensula de tinichea (Sâmbătă, 28 mai 2011, 16:54)

          thorn right [anonim] i-a raspuns lui A. Crunt

          Sa-ti cheltui tu banii pe asemenea arta contemporana!...
        • 0 (0 voturi)    
          >>>>>>>>>>>>> (Duminică, 29 mai 2011, 6:43)

          VictoriaSerbu1306639798149 [anonim] i-a raspuns lui A. Crunt

          cred ca tie ti-a placut unicornul lui patapievici, ala cu oscu-n coaste.
    • +1 (1 vot)    
      arta contemporana (Sâmbătă, 28 mai 2011, 23:51)

      cristian [anonim] i-a raspuns lui Florin

      vi se pare ca opera asta:

      http://en.wikipedia.org/wiki/The_Physical_Impossibility_of_Death_in_the_Mind_of_Someone_Living

      are un contract cu perenul?

      arta la ora actuala are un contract oportunist cu
      prezentul. picturile acestea surprind cu
      un realism de necrezut situatia politica actuala din romania. artista pare un fel de caragiale feminin contemporan.
  • +7 (17 voturi)    
    sfanta bascalie de prost gust (Sâmbătă, 28 mai 2011, 10:47)

    panfil flecaru [anonim]

    tipic balcanica, dela portile orientului.
    nu mi se pare nimic de ras.
    dela radiosantul clasic, la telesantz, si, mai nou acum, fotosant.
    merge la otv.
    sa fie la ei, acolo !
    • 0 (0 voturi)    
      nu este deloc tipic balcanic (Joi, 2 iunie 2011, 10:26)

      FLORIN [anonim] i-a raspuns lui panfil flecaru

      Nu este deloc balcanic. De fapt lucrarile se incadreaza in curentul expresionist. Pt. cultura ta vezi lucrarile lui Egon Schiele si spune-mi daca nu cumva vei gasi o asemanare
  • -10 (10 voturi)    
    presedintii Romaniei (Sâmbătă, 28 mai 2011, 10:48)

    luxdesign28 [utilizator]

    sa-i enumeram
    - Ceausescu - escu
    - Iliescu - escu
    - Constantinescu - escu
    - Basescu - escu

    e si normal sa le placa de Elene...
    E un fel de traditie a -escilor.
  • -1 (9 voturi)    
    Genială şi înfricoşătoare viziune. (Sâmbătă, 28 mai 2011, 10:56)

    Dr Doc [anonim]

    Mă întreb dacă lumea nu este un cabaret în care Elena ar putea fi România. Sper să nu. "...Noi nu, niciodata, / Noi nu..."
  • -1 (11 voturi)    
    Colosale!!! (Sâmbătă, 28 mai 2011, 10:57)

    un emigrat oarecare [anonim]

    Artista a inteles si exprimat ceea ce stim toti.
  • +3 (9 voturi)    
    "Expozitie" (Sâmbătă, 28 mai 2011, 11:07)

    Pink Light [anonim]

    Este o totala lipsa de discernamant aceasta expozitie.Nu toate elenele au fost malefice pentru istorie in general si pentru storia Romaniei in particular iar sa incerci sa pui semnul egalitatii intre persoanele care poarta acest nume este deja prea mult.Nu este vina nimanui ca mai multe femei cu acest nume si-au asumat raspunderea sa reprezinte sursa de inspiratie pentru barbatii din fruntea tarii care au esuat in mai multe intreprinderi ale lor si au reusit in altele.Reusite pe care nimeni nu le mai valorizeaza astazi.Demonizarea si demonetizarea in general nu aduc beneficii iar tema aleasa pentru tablouri nu poate decat sa arunce o lumina asupra abisului ce domneste in mintea feminina a unei artiste care, pe vremuri de trista amintire , ar fi tresarit de placere la sintagmele "artist ceausist", "artist al epocii de aur" etc.Toata zmangaleala de pe panza este complet lipsita de scop in momentul de fata. "There is no point of it".Daca tablourile ar fi fost pictate "atunci" s-ar fi licitat pe bani grei, asa nu este decat o irosire de vopsea, panza, bani, timp, etc...
    • +1 (5 voturi)    
      @pink light (Sâmbătă, 28 mai 2011, 12:17)

      eta [anonim] i-a raspuns lui Pink Light

      pe ce te bazezi cand spui ca expozitia e lipsita de discernamant? cum definesti discernamant? mie mi se pare totul foarte inchegat, tema e clara - demonul pervers din noi, pervertit de comunism - , mijloacele de expresie sunt adecvate (kitsch-ul e intentionat, nu asta a fost expresia comunismului invingator, timp de atatia ani lumina?), subiectul (elena, elenele) bine ales si, vai, atat de actual.
      "Nu este vina nimanui ca mai multe femei cu acest nume si-au asumat raspunderea sa reprezinte sursa de inspiratie pentru barbatii din fruntea tarii" - ha??? imi vine sa rad, daca nu ar fi trist.
      daca tablourile ar fi fost pictate atunci... ati traiti atunci? ce ati facut atunci? din punct de vedere creativ vorbind? din punct de vedere al impactului social? sa atunce cu piatra cei carora nu le pute gura. oricum, atunci nu erau nici udre, nici brucani, nici mazari. existenta lor acum e ecoul si consecinta elenelor comuniste din noi.
      • +1 (1 vot)    
        Viziune (Sâmbătă, 28 mai 2011, 17:00)

        black moon [anonim] i-a raspuns lui eta

        Interesant punct de vedere.Te-ai uitat cumva in oglinda?Oricum, comentariile la "ex pozitie" devin din ce in ce mai apetisante si cu mare impact in ceea ce priveste obtiunile viitoare de vot ale romanilor.Pe bune, Crin si USL-ul trebuie sa-si gaseasca o elena daca vor sa castige...Hahahahaha
  • +8 (12 voturi)    
    epozitie (Sâmbătă, 28 mai 2011, 11:14)

    laurentiu [anonim]

    cu asa mareti artisti, mai vreti public in vernisaje, in salile de teatru.nu ca as fi un pudic ,
  • +6 (12 voturi)    
    Elenele si teatrul... (Sâmbătă, 28 mai 2011, 11:24)

    Ufo Man [anonim]

    Probabil artista (artista?) credea ca o sa beneficieze de publicitatea antenelor la fel ca piesa de teatru cu blonda si piticul. gretos
    • +5 (13 voturi)    
      Subscriu in totalitate !! (Sâmbătă, 28 mai 2011, 13:15)

      Inna [anonim] i-a raspuns lui Ufo Man

      Mizeriile astea gratuit obscene, schocant de respingatoare, nu au nici o legatura cu arta. Este inspaimantator ca se perminte manelizarea ..pana si a artei ! Chiar este .. gretos! Este revoltator!
  • +9 (17 voturi)    
    gretos... (Sâmbătă, 28 mai 2011, 11:25)

    me [anonim]

    daca ne laudam cu asa "artisti"... imi e foarte mila de "cultura" din tara asta...
    cred ca daca vomitam pe o coala de hartie iesea ceva mai valoros artistic decat porcariile astea...
  • +5 (11 voturi)    
    Ce sunt mizeriile astea??!! (Sâmbătă, 28 mai 2011, 14:44)

    daniel [anonim]

    Ce porcarii si cand te gandesti ca "traieste" din asta...vai de Romania in ce maro se zbate...vai de noi!
  • +1 (3 voturi)    
    ce anume? (Sâmbătă, 28 mai 2011, 14:51)

    menumorut [anonim]

    ii invit pe toti cei care au fost oripilati si au postat aici, sa spuna care din lucrari i-a indignat cel mai mult si de ce. Ceilalti, votati pentru a vedea daca exista un curent de opinie majoritar. Multumesc
    • +2 (2 voturi)    
      criticilor de arta (Duminică, 29 mai 2011, 9:18)

      eba [anonim] i-a raspuns lui menumorut

      curent de opinie majoritar? e reprezentat de incultura celor ce se identifica cu vreunul/vreuna dintre personaje.Ce bine ne pricepem cu totii la ARTA.Dar mai bine ii intrebam daca au auzit de Otto Dix sau George Grosz .din pacate Atunci ca si acum sint din ce in ce mai multi nazisti.
      • 0 (0 voturi)    
        datul cu parerea (Joi, 2 iunie 2011, 10:29)

        florin [anonim] i-a raspuns lui eba

        Probabil ca toti cei care vorbesc aiurea aici nu au auzit de expresionism. Mie mi se par destul de asemanatoare cu ceea ce facea Egon Schiele
        • 0 (0 voturi)    
          Asemanari (Vineri, 3 iunie 2011, 1:41)

          punctul criticu [anonim] i-a raspuns lui florin

          Doamne ce prostie!!!...Schile era obsedat de propria persoana...dar daca ideea este ca artista sau artistul se identifica mai mult sau mai putin cu opera atunci s-ar putea sa ai dreptate...Seamana cu ceea ce facea Schile...hahahahaha...
  • -2 (2 voturi)    
    Elena - Lena - Marilena (Sâmbătă, 28 mai 2011, 14:59)

    dana [anonim]

    Penibil.
    ... lipseste, totusi, un tablou din minunata opera: acela in care Marilena depune un sarut fix in ...talpa Elenei Ceausescu, pentru a sublima personajul.
  • +1 (5 voturi)    
    O SINTEZA A DURERII UNUI ARTIST (Sâmbătă, 28 mai 2011, 16:03)

    l.g.simion [anonim]

    Cred ca nu ati vazut expozitia ,altfel ati fi remarcat ca suita de tablouri reprezinta insasi " SINTEZA " evenimentelor din ultimii 21 de ani .Elena Ceausescu este tocmai putregaiul din care s-a nascut clasa politica .Expozitia nu are nicidecum conotatie erotica ,figura centrala nu e trupul feminin sacralizat , ci ea sugereaza obscenitatea si dezmatul politic
  • +1 (1 vot)    
    delict de opinie ???? (Sâmbătă, 28 mai 2011, 16:05)

    dana sym [anonim]

    Avem nevoie – ca de aer – de critică constructivă în viaţa noastră pentru că e una din acele situaţii prin care putem obţine feed-back util, prin care ne putem corecta pe noi înşine şi, la urma urmei, putem evolua.
    • -2 (4 voturi)    
      ecologia culturala (Sâmbătă, 28 mai 2011, 17:32)

      micul kitch [anonim] i-a raspuns lui dana sym

      Depinde cum o faci.Una e cabaretul si satira contemporane pe care le face "Divertis-ul" - acolo este intr-adevar arta - si alta kitch-ul cu pretentii.
  • +1 (3 voturi)    
    "excelent"! (Sâmbătă, 28 mai 2011, 18:35)

    ampersand [utilizator]

    Aş dori şi câteva cu Horia, Cloşca şi Crişan - la pachet, dacă se poate...
  • +1 (7 voturi)    
    cam de prost gust.... (Sâmbătă, 28 mai 2011, 18:58)

    Bubba din Canda [anonim]

    ...si de un nivel artistic indoielnic, asta ca sa fiu amabil :) Foloseste acceasi strategie ca toti artisti de valoare mediocra...si anume sa-si faca numele cunoscut prin folosirea personajelor cunoscute de marea masa in speranta ca atrage atentia asupra lor....greu sa faci un ban meritat din arta in zilele astea :)))
    • -1 (1 vot)    
      ...corectie (Sâmbătă, 28 mai 2011, 22:55)

      Bubba din Canada [anonim] i-a raspuns lui Bubba din Canda

      ...in speranta ca "atrag" atentia asupra lor...
  • 0 (6 voturi)    
    Marilena cea frustrata (Sâmbătă, 28 mai 2011, 19:40)

    cititor [anonim]

    prin opera sa de de o inestimabila valoare teoretica si practica Marilena se situeaza mult sub nivelul Elenei Ceausescu.
    Daca ar fi trait in epoca de aur cred ca Marilena ar fi pupat-o // pe Elena zilnic si i-ar fi dedicat cate un tablou lunar.(editat de HotNews.ro)
  • 0 (0 voturi)    
    Ce misto sunt .... da cine e tipa pictata? (Sâmbătă, 28 mai 2011, 20:13)

    Carcotescu [anonim]

    pare o bunaciune.
  • -1 (5 voturi)    
    penibil (Duminică, 29 mai 2011, 12:32)

    lucia [anonim]

    Intr-o lume dezgustatoare ,nici nu ne mai miram de astfel de ,,opere ".Dupa o piesa de teatru a unui anonim ,plina de obscenitati ,iata si o ,,pictorita "disperata sa se afirme ,oferind privitorilor niste oribilitati .SCARBOS !!!
  • 0 (2 voturi)    
    arta (Marţi, 31 mai 2011, 1:37)

    anonim [anonim]

    daca Marilena M. avea in galerie si un autoportret, tot la fel de "revolutionar",eram amator sa cumpar unul ...
  • 0 (0 voturi)    
    desigur... (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 9:37)

    oana [anonim]

    ...femeile raman vinovate pentru toate, inclusiv pentru comunism, iar daca exista un demon in noi, el are chip de femeie.
    Nu o sa judec estetic opera, pentru ca poate ca nu sunt cea mai potrivita sa fac asta. Dar ma intreb de ce ar purcede cineva la un demers atat de inutil. Ai pictat multe ipostaze, a trecut primavara si vara si a inceput sa ninga si au trecut si anii :-) Ai dobandit ceva din asta? O sa ramana ceva din asta? Dincolo de un disconfort de-o clipa pentru unii dintre noi?
  • 0 (0 voturi)    
    dezgustator (Duminică, 5 iunie 2011, 2:22)

    casandra [anonim]

    de ce nu-i lasati sa-i uite istoria!!! stiti ca nu se pot apara!!!sunt morti!!!!picturile sunt groaznice!!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi