Mihai Barbu: Am plecat sa ma plimb. Cum merge omul in weekend la Sinaia, numai ca mai departe putin

de Redactie     HotNews.ro
Marţi, 1 decembrie 2009, 14:39 Life | Showbiz

Mihai Barbu
Foto: HotNews.ro
A mers pana in Mongolia si inapoi, pe motocicleta, strabatand peste 21.000 de kilometri. A vandut prietenilor kilometri si le-a adus inapoi povestea drumului parcurs, fotografiile de acolo si o pietricica. Fotoreporterul Mihai Barbu a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre cum a ajuns sa vanda kilometri de povesti, pe drumul spre si dinspre Mongolia.

"Daca inainte sa plec mi-ar fi spus cineva cat de simplu e de fapt, cu siguranta n-as fi crezut. Curajul de care e nevoie incape intr-o ureche de ac. E mai periculos sa treci strada dupa tigari. Nu m-am considerat niciodata un mare motociclist. Eu sunt ala de cade ca musca-n curba fara sa stie ce l-a lovit. Mi-e frica de viteza, nu stiu sa pun genunchiul jos sau sa polizez scaritele, as face cu placere un ocol de o suta de kilometri ca sa evit cinci kilometri de nisip. Ii invidiez pe cei care fac toate astea cu curaj si ma uit la ei precum copilul la vitrina cu acadele. In schimb stiu altceva. Il citez putin pe domnul Ted Simon: “I’d rather go far than fast”. “And back” as adauga eu."


"As mai face-o o data? Nu stiu. Dar cu siguranta raspunsul nu e nu. Prefer sa las timpul sa se astearna peste amintiri si apoi sa vad", scrie Mihai Barbu pe  mongolia.ro.


Citeste mai multe despre   















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Ivanu

    Felicitari pentru curajul de care ai dat dovada. Cum ti s-au parut drumurile in fostul spatiu sovietic, ai intalnit autostrazi in drumul tau? Cum ti s-a parut Novosibirsk? Multumesc.

    • Mihai Barbu

      Salut! Drumurile au fost bune, probabil ca din cauza ca atunci cand am plecat de acasa multa lumea mi-a zis "drum bun". Exceptie facand Stan-urile si Mongolia, unde am mai intalnit bucati in care drumul lipsea, totul a fost perfect. Cinci stele primeste asfaltul rusesc, pentru ca o banda pe sens e cat trei la noi, sunt drepte si poti conduce in siguranta.

      Novosibirsk mi-a placut. A fost singurul oras prin care am trecut de doua ori. Mi-a placut mult pentru ca acolo am intalnit niste oameni deosebiti, care m-au ajutat neconditionat. Si nu mi-a placut pentru ca acolo am avut parte de niste dimineti din care n-am prea inteles mare lucru, din cauza ca totul in jur se invartea si ma durea capul.

  • Întrebarea nr. 2 6fingers

    in primul rind felicitari pt initiativa si curaj, am citit cu mare placere blogul - foarte frumos scris - si am ramas cu gura cascata la multe fotografii. Cerul ala instelat mongol ... nu cred ca exista in Europa vreun loc de unde sa se vada asa. Estul salbatic pare chiar mai salbatic decit mi-l imaginam. Blogul raspunde oricum foarte multor intrebari posibile, asa ca voi pune doar una: te-ai simtit vreodata realmente amenintat de "factorul uman", si daca da, unde ? Mai ales dupa povestea cu politia rusa... Intreb pentru ca in fond erai cu ditamai aparatul foto profi dupa tine, care sigur ar fi atras... doritori.
    N-o sa te intreb ce urmeaza, pentru ca vom afla atunci cind o vei face :)
    Merci pt aventura !

    • Mihai Barbu

      Salut si multumesc! Despre "factorul uman" numai de bine. Nicaieri in drumul meu nu m-am simtit amenintat in niciun fel, asta spun tuturor. Culmea, si eu ma mir. Singura data care probabil s-ar califica in semifinala la capitolul potentiale pericole a fost cand, oprit in Mongolia, intr-un orasel, sa intreb de un loc de dormit, am fost luat de piept de catre un domn cam beat care a si ridicat pumnul la mine, cerandu-mi sa-i fac o fotografie. Situatia a fost cel putin amuzanta, pentru ca aveam casca in cap, echipamentul pe mine, omul era muci, si cu siguranta s-ar fi ranit el daca-si ducea la capat demersul. I-am facut o poza cu telefonul dupa care m-a luat emotionat in brate. Despre episodul cu politia rusa care m-a dezbracat cautand bani nu vorbesc, pentru ca, asa cum spuneam pe site, aia nu sunt oameni.

  • Întrebarea nr. 3 la la la la

    Salut,

    Am urmarit site-ul tau.. ( mongolia punct ro). l-am gasit la un prieten in lista de mess... Intr-adevar o super aventura cu care putini se pot. Felicitari. Si mai e ceva.. daca multi se duc in vest sa faca tururi pe autostrazi tu ai plecat in est. Si din ce povestesti cred ca a fost mai frumos decat daca ai fi mers in vest.

    Planuiesti alte aventuri? In Nord? de data asta

    Succes in continuare

    • Mihai Barbu

      Deocamdata nici nu indraznesc sa ma gandesc la alte drumuri. Am ajuns acasa, mi-am dorit mult prea tare sa ajung inapoi, iar acum incerc sa ma bucur de "acasa" asta cu tot ce inseamna el (sau ea). Cu siguranta vor mai fi, dar la momentul asta nu pot raspunde. Ma gandeam pe drum, cand imi era calea mai grea, ca urmatorul drum va fi undeva prin Europa, la relaxare, asa, cu asfalt, strazi, service-uri, cafele bune, benzina buna, fara stres. Dar nu-mi promit.

  • Întrebarea nr. 4 revus

    Frumoasa calatorie, Mihai, si foarte frumos povestita. Felicitari! As vrea sa te intreb: care este lucrul despre care ti-ai schimbat cel mai mult parerea, dupa calatoria in Mongolia? Multumesc. :)

    • Mihai Barbu

      Mmm... greu de spus. Concluziile mele dupa calatoria asta pot fi citite pe site-ul meu, in ultimul post. Am invatat multe lucruri, si-am fost luat prin surprindere de multe ori. Dar nu pot spune ca a existat un lucru despre care sa-mi schimb parerea. Poate despre calatorie in sine, nu stiu. Faptul ca mi-am dat seama ca e mult mai simplu sa vezi lumea decat pare la prima vedere, si ca intr-adevar, lumea e acolo ca sa fie vazuta. Si revazuta.

  • Întrebarea nr. 5 Ovidiu

    Buna ziua,
    Nu sunt adeptul mersului pe motocicleta, ATV, 4X4 sau alte vehicule distrugatoare de mediu.Sunt pt. interzicerea lor totala in Romania, nu doar in parcurile nationale.
    Va intreb sincer, ca montaniard, ca geograf: ce placere gasiti sa strabateti trasee cu capul varat in casca, fara a simti adierea placuta a vantului, fara a fi atent la copacii din jur, calcand covorul floristic sub roata profilata a motocicletei?
    Ovidiu

    • Mihai Barbu

      Salut Ovidiu! Cred ca esti putin prea radical in crezul tau. Avem toti loc pe lumea asta, si nu cred ca am dat eu gaura stratului de ozon cu drumul asta al meu. Nici mie nu-mi plac motocicletele sau ATV-urile sau chestiile care fac zgomot si scot fum, in padure. Si nu ma ocup cu asta, te rog sa ma crezi. Ai citit site-ul meu? Poate ma insel, dar imi lasi impresia ca nu. Probabil ai vazut pe hotnews ca vine unul care a mers pana in Mongolia calarind o chestie cu care tu din principiu nu esti de acord si ai vrut sa-ti satisfaci o curiozitate. Citeste ce-am spus acolo. O sa vezi ca nu sunt un om rau, sau cel putin asa imi place mie sa cred. O sa vezi ca stiu si ce e muntele, ca mi-e bine cu capul meu varat in casca unde impreuna ne cantam singuratatea, ca sunt atent la copacii din jur, ca nu calc niciun covor floristic si mai mult - ca stiu sa ma minunez de un miliard de flori de colt fara sa rup niciuna si, mai presus de toate... iti jur: conosc vantul asa cum tu, daca nu ai mers cu o motocicleta, nu l-ai cunoscut inca. Ceea ce, crede-ma pe cuvant, iti doresc din inima.

  • Întrebarea nr. 6 ierdna

    ce aparat/aparate foto folosesti si la ce suma s-a ridicat investitia in ele?

    • Mihai Barbu

      E un Canon EOS5D si doua obiective
      - 20-35mm/f2.8
      - 70-200mm/f.2.8

      Nu mai stiu cat costa toate astea, ca niciuna din ele nu se mai fabrica. Toate sunt vechituri care si-au facut si-si fac in continuare foarte bine treaba.

  • Întrebarea nr. 7 Purghy

    Un om ca tine se naste o data la o suta de ani lumina si foarte putini pot spune ca iti trebuie un curaj atat de mic incat incape pe o ureche de ac. Iar aia care o zic sunt, cu siguranta, inconstienti. Doyle n-a avut nimic de spus in fata ta, oricat de mult o fi bombanit pe drum, iar tu ti-ai urmat visul. Asta trebuie sa facem toti! Esti un motociclist adevarat si un exemplu minunat... si stiu ca din modestia ta, care ne priveste de pe culmi in jos, o sa zici ca bat campii. Sa-ti pun si o intrebare, ca asa e regula: cat de mult timp vrei sa se astearna peste amintiri incat sa pornesti intr-o noua aventura?

    • Mihai Barbu

      Multumesc. Habar n-am. Nu stiu cat timp va mai trebui sa treaca pentru a-mi da seama ce urmeaza. Si nici n-am cum sa stiu. Nu? Treaba e ca stiu ca oricate aventuri vor urma, daca vor urma, asta va ramane "aia a vietii mele".

  • Întrebarea nr. 8 Marian P

    Care e urmatorul proiect, daca exista? Cu cat vei "vinde" kilometrul?

    • Mihai Barbu

      Spuneam mai sus ca nu stiu si ca nu am cum sa stiu. Stiu in schimb ca am terminat-o cu kilometri de vanzare. Asta a fost, gata. Toti kilometri care contau i-am dat. Multumesc si aici, inca o data, celor care i-au cumparat.

  • Întrebarea nr. 9 Eugen

    Am vazut in zilele trecute un reportaj cu domnul Mihai Barbu chiar la televiziunea nationala,dupa parerea mea a spus niste intamplari foarte interesante...insa l-as intreba cat de greu a fost sa se inteleaga cu locuitorii,cum a vorbit cu ei si cum e sa stai cateva ore fara a te intelege cu el.....parca am vazut ca numarul de inmatriculare este de Hunedoara,din ce oras este? Multumesc

    • Mihai Barbu

      Da, cu intelesul e greu pe-acolo. De fapt din Ucraina incolo, pana in Romania, prin Mongolia. Engleza nu-ti foloseste la nimic. Daca stii rusa esti salvat, numai ca eu n-am stiut si nu stiu nimic, cu toate ca un sfert din ce-mi curge prin vene e de origine cazaca pura. M-am inteles prin semne, atunci cand m-am inteles, desi de cele mai multe ori nu. Si cu pixul pe hartie, desenand. De cele mai multe ori e distractiv, dar cateodata devine obositor, iar dupa vreo trei luni aluneca usor spre neplacut.

      Sunt din Hunedoara, din frumosul oras numit Petrila. Si ma mandresc, zau.

  • Întrebarea nr. 10 Eugen

    Revin cu intrebari....Cati ati fost in aceasta expeditie si unde gasim mai multe poze? Multumesc

    • Mihai Barbu

      Am fost cativa, deci nu m-am plictisit. Singurul om am fost eu, dar am avut ajutoare de nadejde. Echipa a fost compusa din:

      Capitan de plai: eu
      Cal: Doyle
      Busolist: Marcel, gps-ul
      Inginer: Luther, laptop-ul

      Din astia patru am ajuns acasa doi jumate', pentru ca Luther a murit in Kazakhstan iar Marcel inca se mai zbate intre viata si moarte.

      Mai multe fotografii si povestea de la cap la coada o gasiti pe mongolia.ro.

  • Întrebarea nr. 11 frate de motociclista

    1. cam care a fost bugetul de calatorie, ai depasit planificarile (daca ai avut vreo planificare de buget) - si cum ai rezolvat cu slujba? concediu de 4 luni .... *think*

    2. impresia mea de pina acum este ca oamenii 'normali' de pe la noi cred ca motociclistii ca tine sint niste animale rare, cu care e mai bine sa nu te pui.

    3. cum te-ai descurcat mai bine: gesticulind, englezind, chinezind? :)

    • Mihai Barbu

      1. banii pe care i-am avut la mine in momentul plecarii au fost vreo 4.000$, si undeva prin Uzbekistan am fost nevoit sa apelez la pusculita cu economii a familiei Barbu, rugandu-mi sa-mi mai trimita. In total au fost 5.200$ bani de drum. Cel putin la fel de mult au costat si pregatirile dinaintea plecarii. Cu slujba a fost simplu. In decembrie anunti ca ai vrea sa pleci patru luni pana in Mongolia si inapoi si in ianuarie ti se spune ca poti sa pleci cat vrei, ca oricum esti dat afara. Deci se poate.

      2. E intrebare? Motociclistii sunt intr-adevar animale rare, ca multi dintre cei care circula pe doua roti nu se cheama "motociclisti" din diverse motive. Dar contrar a ceea ce se zice, cu astia de zic eu e foarte bine sa te pui, pentru ca ai doar de castigat.

      3. toate trei. si gesticuland, si englezind, si romanind, chinezind etc. Combinate, toate astea daca nu reusesc sa faca interlocutorul sa inteleaga macar il naucesc putin, sa vada si el cum e.

  • Întrebarea nr. 12 namaste

    Nu pot te intreb de cat ori, in aceasta calatorie, ai inspirat adanc atunci cand dupa o curba ai zarit paradisul, de cate ori ai zambit atunci cand ai reusit sa elimini subiectivitatea si sa ai o viziune de ansamblu, sau de cate ori ai fi strans in brate, pana la ruperea catorva coaste, pe unul din cei ce te-au ajutat neconditionat sa-ti indeplinesti visul. Pentru mine, oamenii ca tine, sunt scantei asteptate de sufletele noastre volatile.
    Banuiesc ca scopul acestei calatorii nu reprezinta un mister pentru niciun calator, fie el pe roti, panze, intr-o conserva sau in pozitia lotusului.
    Nu cred ca e posibil sa contorizezi numarul 'nebunilor' ce au spus Da bah, ..pot! si Ignition, dar te asigur ca au fost multi.
    Mi-e greu sa gasesc o interbare, dar cineva imi suiera in ureche, intreaba-l bah cand iti aduce o piatra din India.

    Imi fac curaj si te intreb: Cand imi aduci o piatra din india?

    Si pentru ca probabil o sa ma trimiti sa mi-o iau singur iti spun ca vreau si una de la tine.

    Numai bine!

    • Mihai Barbu

      Multumesc mult.

      Ah, mi-ai suflat raspunsul. Nu-i nimic, il adaptez - o sa ai o piatra din India, de la mine, cand o sa ne intalnim undeva in Bolivia sa ti-o dau.

  • Întrebarea nr. 13 vlad

    acum, dupa ce ai terminat aceasta calatorie, iti e mai clar de ce ai facut-o?

    • Mihai Barbu

      Nu. Problema e ca nici n-are cum sa-mi fie, pentru ca nu m-am intrebat niciodata treaba asta. Sau da, pentru ca am stiut tot timpul de ce. Am plecat sa ma plimb. Cum merge omul in weekend la Sinaia, numai ca mai departe putin. Chiar asta e, pe cuvantul meu daca are vreun motiv mistic, paranormal, metafizic sau metapsihic povestea mea.

  • Întrebarea nr. 14 Alina

    Este foarte frumoasa povestea ta si cu cativa prieteni stam serile si visam sa ne incumetam si noi. Avem insa o problema majora... banii. Stiu ca daca vrei, poti, dar.. totusi.. cati bani te-a costat toata calatoria?

    • Mihai Barbu

      Am raspuns mai sus. 5.200 de drum, vreo 1.000 vizele, vreo alti 5.000 pregatirea motocicletei, toti astia fiind dolari.

  • Întrebarea nr. 15 Dan

    Cat timp te-ai pregatit? adica din momentul in care ai luat hotararea.. dar cat ti-a luat si sa te hotarasti? :)

    • Mihai Barbu

      Hotararea a venit intr-o fractiune de secunda. Am mai spus: cand am auzit cuvantul "Mongolia" intr-o convorbire telefonica pe care o aveam cu un alt Mihai. Aia a fost. Apoi timp de doi ani am pregatit plecarea, dupa care... am plecat.

  • Întrebarea nr. 16 ray

    A fost aventura anului 2009, ne-a tinut pe toti lipiti de monitoare, apasand in mod obsesiv compulsiv butonul de Refresh :) Intrebarea mea este: daca ai facut ceva demersuri pentru a publica o carte cu aventura, insotita de imagini, si cand crezi ca va iesi pe piata? Salutari din UK :)

    • Mihai Barbu

      Multumesc!

      Consider ca povestea asta se va incheia atunci cand se va odihni intre copertile unei carti. Inca nu am inceput demersurile pentru asta. E doar la nivel de proiect. Avand in vedere ca banuiesc ca va fi singura carte pe care o voi scoate in viata asta (ca in vietile trecute am mai scos), as vrea sa fie ceva fara cusur, frumos, giugiuc. Din motivul asta nu ma grabesc. Nu stiu cand va iesi pe piata. Depinde de multe chestii, dar in primul rand de, of, bani. Treaba aia cu multe zero-uri care ne lipseste noua, astora care vrem sa scoatem carti.

  • Întrebarea nr. 17 Ronnie

    banuiam eu ca te vor invita cei de la Hotnews :D povestea ta e speciala prin modul in care ti-ai facut rost de banii de drum si ai dedicat fiecarui finantator o poveste - ca de plimbat pana in Mongolia multi s-au plimbat, ba chiar acum cateva saptamani a fost si un mongolez prin Bucuresti pe bicicleta

    1. Ce ai dori sa revezi din tot ce ai vizitat peste 5 ani?
    2. Planuiesti o expozitie foto?
    3. Cum este sa fii realmente singur la drum? Ai regretat vreodata ca nu ai mers cu un prieten/prietena?

    • Mihai Barbu

      1. Tot. As vrea sa revad tot. As sta o idee mai mult prin Mongolia si Tajikistan.
      2. Nu chiar. Nu consider ca sunt cele mai frumoase fotografii pe care le-am facut eu pana acum. Ele sunt bune doar alaturi de textul care le completeaza si le da greutate. Cu siguranta cand o sa apara cartea, la lansare o sa fie cateva fotografii pe pereti, daca o sa fie pereti pe-acolo.
      3. E greu si frumos, complicat si interesant. Desi, cum spuneam in ultimul post de pe site, singur nu esti niciodata. Chiar asa e. Dar nu e usor sa-ti dai seama de treaba asta. Nu, n-am regretat niciodata decizia de a pleca singur.

  • Întrebarea nr. 18 Smokey

    Salutari maestre!

    Nu exista motociclisti mari sau mici, exista oameni mari si oameni mici ... si fotografi cu ochi mai bun sau mai putin bun :)) N-am stiut de aventura ta ... dar ma voi lauda ca te cunosc si ca ti-am strans mana!

    Felicitari inca o data si te astept cu drag la Timisoara!

    • Mihai Barbu

      Salutare Iulian,

      multumesc pentru cuvinte. Daca nu ajung eu la Timisoara poate ajungi tu la Bucuresti, desi sa stii ca Petrila bate tot.

  • Întrebarea nr. 19 Ilie Pintea

    Servus, Misule!
    Ai pus undeva in Mongolia un indicator care arata cat mai e de-acolo pana in Petrila natala. No, cand sa te astept la bariera cu indicatorul omolog, adica Petrila spre Mongolia?

    • Mihai Barbu

      Nu stiu cand mai ajung acasa, nu cred ca anu' asta, dar este timp pentru toate. Indicatorul omolog il las in seama autoritatilor locale, desi la cate proiecte culturale sunt in Petrila probabil va trebui sa mai asteptam pana cand se vor gasi bani pentru a scrie ceva pe o bucata de tabla.

  • Întrebarea nr. 20 Lori

    A fost un motiv anume care te-a determinat sa alegi Mongolia?
    Pe cand si unde urmatoarea calatorie cu Doyle sau cu alta motocicleta?
    Care a fost cea mai neplacuta situatie pe care ai trait-o in aceasta calatorie?

    • Mihai Barbu

      Nu, n-a fost niciun motiv anume. Spuneam ca doar numele tarii iesind dintr-un telefon si intrandu-mi intr-o ureche a fost de ajuns sa ma faca sa vreau sa merg intr-acolo.

      Asta e intrebarea pe care o aud cel mai des, si la care nu stiu sa raspund. E prea devreme s-o fac.

      Cea mai neplacuta situatie a fost cand politistii rusi m-au dezbracat in cautare de bani, pe care intamplator nu-i aveam. Atunci mi-a fost greu. E nasol cand insasi cei care trebuie sa te apere te jefuiesc, cand n-ai ce sa faci, cand n-are cine sa ta ajute. Pana la urma am scapat doar cu un binoclu furat, si mi-am dat seama de asta peste doua zile. Apoi a mai fost episodul cu inregistrarea vizei de Kazakhstan, care mi-a dus mintea si rabdarea pe niste culmi pe care n-a mai calcat niciodata, la capat. Atat. Astea au fost neplacute. Au mai fost o multime de altele grele spre foarte grele, dar nu neplacute. Au fost placut de grele, cumva.

  • Întrebarea nr. 21 Je

    Ti-am citit cu sufletul la gura blogul,site-ul,zi-i cum vrei, mi-a picat net-ul,da-i si citeste de pe N73, ce mai, 2 zile am fost captivat total..mai duce Doyle o excursie d-asta sau l-ai bagat in reparatie capitala? ai gasit lacul si te-ai decis sa vii acasa,sau te-ai mai fi dus mai departe?cum de ai ratat rusoaica,sau vreo mongoliana for that matter, ai pe cineva acasa? where to next?in ce sens te-a schimbat experienta asta,ti-a dat mai multa incredere in tine? Toate cele bune!

    • Mihai Barbu

      La momentul asta Doyle al meu e cam obosit. Nu e terminat, doar obosit. Are nevoie de putina odihna. Dar mai duce, si o sa mai duca. N-am bagat inca surubelnita-n el, dar va urma. E mult mai bine de cat imi imaginam eu ca va fi.
      Nu m-as fi dus mai departe. Oricum, pentru mine, patru luni departe de casa si de cei dragi consider ca e putin prea mult. Repet, pentru mine. Ultima "suta de metri" a fost alergata, lucru care nu-mi sta in obicei, dar nici nu puteam altfel, si nu-mi pare rau.
      Nu numai ca am acasa, dar am avut tot timpul cu mine pe cineva. Am preferat sa ma delectez cu capul de capra decat cu rusoaica sau mongoleza. Nu de-asta am plecat, spuneam, si tot eu spuneam ca habar n-am de ce.
      Credeam ca o sa ma schimbe, dar cel putin pana acum nu-mi dau seama sa se fi intamplat asta in vreun fel. Poate cei din jur pot spune mai multe. Ma gandeam ca dupa asta nimic n-o sa ma mai "puna jos", dar m-am inselat amarnic. Am avut si depresii, am si plans, am fost si la capatul puterilor de cand am ajuns acasa. Si culmea, nici macar acum nu stiu sa dau o spaga.

  • Întrebarea nr. 22 termopan

    Mihai,

    Poti sa ne povestesti cea mai intensa experienta de pe parcursul expeditiilor tale?

    Avram

    • Mihai Barbu

      Nuuuuuuuu, n-am cum. Sunt multe datile astea, in care ori esti cat se poate de sus ori mai jos decat se poate ajunge. Multe de tot. Faptul ca esti singur la o asemenea departare de casa are rolul lui important in toata ecuatia. Mintea o cam ia razna, si te trezesti impresionat de cele mai simple lucruri sau rapus de cele mai mici neplaceri.

  • Întrebarea nr. 23 AsmoDeus

    Salut Mihai,ti-am citit povestile pe blogul tau,in timp ce tu inca erai prin pustietaturi.....bravos si bine te-ai intors sanatos !
    -Acum,daca ai vrea sa mai faci o excursie similara nu te-ai gandi sa mai aduni cativa doritori cu tine?Stiu ca este greu sa "lipesti" 2-3 oameni de tine dar nu imposibil.....ai putea face un concurs de abilitati :-)

    • Mihai Barbu

      Nu, dar nu e categoric. Se poate sa mai vreau sa iau pe cineva cu mine, dar nu la un drum de genul astuia. Daca ar fi sa mai plec atat de departe atat de mult timp tot asa as face-o, cu un singur amendament. Probabil mi-as lua prietena ca pasager, desi nu stiu, pentru ca au fost bucati in care, pentru cat de periculos sau mai degraba tehnic era drumul pe care mergeam, multumeam ca nu mai am inca un suflet cu a carui viata sa ma joc, pe langa al meu.

  • Întrebarea nr. 24 Mistretzu

    Felicitari pentru curaj. Ma uit uimit la Discovery cum au unii parte de mediatizare, nefacand nimic mai mult sau mai deosebit decat tine si nu pot sa nu ma intreb "tu de ce nu ai reusit sa gasesti si un sponsor media"?
    Bafta la proiectele viitoare!

    • Mihai Barbu

      Inainte de plecare ma batea gandul, si chiar am facut facut niste mici pasi in directia asta, dar m-am oprit la timp. Sponsor probabil ar fi fost mai greu, dar un partener media cu siguranta puteam gasi. Nu-mi pare rau ca n-am continuat in directia asta. Nu mediatizarii i-am dus dorul pe drum.

  • Întrebarea nr. 25 writeman

    cred ca am uitat tocmai sa pun intrebarea in comentariul meu. deci: pe cand cartea despre calatoria in Mongolia?

    • Mihai Barbu

      As vrea, mi-as dori, ar fi minunat daca as reusi sa fac carticica asta pana in primavara, cand e salonul moto anual. Ar fi un prilej minunat de lansare acolo. Insa nu stiu daca o sa reusesc chiar pana atunci. Asa mi-ar placea.

  • Întrebarea nr. 26 AM

    Salut Mihai.
    in primul rand "chapeau"! in al doilea rand mersi: povestirilie si fotografiile tale sunt grozave. desi am descoperit site-ul tau tarziu, abia dupa emisiunea de la TVR, am recuperat puternic... as vrea sa stiu ce echipament foto (camera/obiective) ai folosit la asa o calatorie. mersi, AM

    • Mihai Barbu

      Salut. Am spus mai sus, dar am uitat sa spun ca am mai avut cu mine si o camera de rezerva, un Canon EOS10D pe care, slava Domnului, n-a fost nevoie sa-l folosesc. Am facut asta pentr ca nici nu vroiam sa-mi imaginez cum ar fi fost sa ajung pana unde-am ajuns si sa crape aparatul. Chestie de care tot n-am scapat, pentru ca s-a intamplat zilele trecute, in Romania, acasa.

  • Întrebarea nr. 27 CR

    Au mai intrebat si altii despre investitii si nu vreau sa repet, dar adaug:

    1. Ai avut sponsorizari? Te-a costat din buzunarul propriu ceva?
    2. Pe langa castigurile imense "nemateriale", sunt sau prevezi si castiguri materiale, de exemplu de la o carte sau expozitie foto, interviuri in media,... ?

    Multumiri pt raspunsuri,
    Felicitari si Succese pe viitor

    • Mihai Barbu

      1. Da, poti sa le spui si asa. Am avut 43 de nume pe parbriz, ale celor care au cumparat kilometri drumului meu. Poti citi mai multe pe site-ul meu la sectiunea "kilometri". E singurul amanunt care face aventura mea al naibii de speciala.
      2. Va fi si o carte, poate o mini expozitie odata cu cartea, dar si astea sunt orice inafara de castiguri materiale. Nu, material nu m-am intors mai bogat.

  • Întrebarea nr. 28 Sorin

    Salut Mihai,

    Felicitari pentru initiativa.
    Cum reusesti sa te intretii ? Ce lucrezi ? Ai familie ?

    Cu bine,
    Sorin

    • Mihai Barbu

      Multumesc. Greu, ca toata lumea. Momentan putin mai greu decat toata lumea, dar sunt increzator. Sunt fotograf, fotoreporter. Am familie, adica o mama, un tata, un frate, verisori, unchi, matusi, motociclete, doua.

  • Întrebarea nr. 29 Eugen

    Am auzit ceva cand spuneai la un post TV cu patania din Ucraina ,cu acel politist ...care a fost treaba,cum s-a terminat?

    • Mihai Barbu

      N-a fost in Ucraina. Adica au fost si-n Ucraina patanii cu politisti, dar nu alea au durut. Despre ce a fost in Rusia poti sa citesti in scrisoarea pentru Stefan (http://mongolia.ro/?p=184), ca nu mai repet aici. Pana si acum ma ia cu furnicaturi cand imi aduc aminte.

  • Întrebarea nr. 30 Richard

    Draga Mihai Barbu. Ce placere sa te vad aici, pe ecranul laptopului meu. Asi dori sa stiu, te rog, daca ai intalnit mufloni in Mongolia si daca ai putea sa ne spui cate ceva despre asta. Asi dori si alte comentarii libere in ceea ce priveste fauna. Cartite? Stiu ca sunt considerate delicatese in Mongolia. Ai avut parte? Multumesc.

    • Mihai Barbu

      Draga Richard, n-am intalnit. Si nici ei nu m-au intalnit pe mine. Cu siguranta e un muflon in fata unui laptop undeva in Mongolia acum si e intrebat de cineva daca l-a vazut pe Mihai pe-acolo. Au in schimb niste chestii cu coarne numite "Marco Polo sheep", scumpe la vedere, pe care eu le-am intalnit sub forma de craniu in diverse curti de oameni gospodari. Si nu, nu cartitele sunt la mare cautare, ci marmotele care cica, atunci cand nu impaturesc ciocolata in staniol, transmit ciuma bubonica, deci nu m-am bagat. Le-am vazut, le-am fugarit cu Doyle, dar tandru, si ne-am vazut mai departe fiecare de treaba lui. Ele cu fitzele, eu cu gonizele.

  • Întrebarea nr. 31 gal

    Salut,
    La ce audienta a facut povestea ta ma mir ca nu ai fost contactat de canale media gen Travel, Discovery, NationalGeo. Ma refer la audienta avuta de tine ce nu are legatura cu prietenii, granitele Romaniei, motociclistii din Romania...etc. Am cunostinta de mii de oameni din Europa care au citit macar o poveste din aventura mongola.
    Pe tine te-ar interesa sa fi contactat de genul asta de canale TV pt mediatizare ......?

    • Mihai Barbu

      Pai cu asta ma ocup acum. Aventura mea a luat o amploare pe care nu o asteptam. Nici prin cap nu mi-a trecut ca se va ajunge aici. Aparitiile media de acum nu pot sa spun ca-mi produc placere, dar e bine sa le fac, cred eu, pentru a-mi spori sansele de a scoate cartea mai repede. Poate ma amagesc, nu stiu. Cu TV-ul e putin mai complicat, pentru ca n-am filmat pe drum, ceea ce pentru un material video e putin mai complicat.

  • Întrebarea nr. 32 Rave

    Mihai, te mananca degetul sa-l pui din nou pe declansatorul aparatului de fotografiat in calitate de fotoreporter, sau cumva te bucuri ca nu ai fost nevoit sa ilustrezi mizeria asta de campanie elecvorala?

    • Mihai Barbu

      Ma mananca, si-l si pun, de cate ori am ocazia. Momentan nu prea ca, asa cum spuneam mai sus, aparatul de fotografiat prin care am vazut Mongolia a decedat. Ma gandesc cateodata ca ar fi fost mai bine sa o mai lungesc pe traseu pentru a ajunge acasa dupa ce vor fi cazut guverne, capete, regimuri, cand va fi disparut toata durerea si intristarea, vorb-aia.

  • Întrebarea nr. 33 liliana

    Asa cum spunea cineva aici multi au calatorit dar probabil au facut calatoria doar pentru ei. Tu ai impartit bucuria drumului nu doar cu cei care ti-au cumparat kilometrii ci cu toti cei care au calatorit imaginar alaturi de tine citind "scrisorile" de pe mongolia.ro ( sunt cativa...) Acolo este succesul tau si ceea ce te diferentiaza de tot restul povestitorilor si calatorilor .
    Astept si eu cuminte cartea promisa sau o alta calatorie "........... .ro"
    Ce vis neimplinit este la rand?
    Inca odata felicitari Mihai, tie si nu in ultimul rand parintilor care au facut din tine comoara de om care esti azi.

    PS: Am vazut reportajul de pe TVR2 m-am bucurat sa va vad (pe tine si pe Doyle)

    • Mihai Barbu

      Multumesc, Liliana. Cu visele nu stiu, n-am curaj sa le visez deocamdata. Dar stau si ele cumintele la rand, ca le-o veni si lor odata. Stiu.

  • Întrebarea nr. 34 drula gheorghe

    As dori sa comentati daca ati intalnit in aceasta expeditie si alti romani ( straini) care au facut un traseu asemanator

    • Mihai Barbu

      Draga Drula, ma bucur ca esti cu ochii pe mine, asa cum ai fost si cat timp am fost plecat, si multumesc. Am intalnit, da. Alexandru si Mark, pentru ca la ei te referi, nu? Din pacate, baietii n-au reusit sa ajunga pana la Ulaan Baatar, din cauza uneia dintre motociclete care le-a dat de furca. Ne-am intalnit de mai multe ori pe drum, si de fiecare data a fost un prilej de bucurie de partea mea. E frumos, da' ce zic eu frumos, sa te poti intelege cu cineva in limba cu care te-ai nascut. De fiecare data, de altfel, vorbeam mai mult eu decat o faceau ei.

  • Întrebarea nr. 35 testament

    Noi motoristii suntem obisnuiti cu intrebarile gen "Si cat baga frate?" sau "Cat consuma?" . Ce te.au intrebat oamenii cand ai oprit?

    • Mihai Barbu

      Da, astea au fost intrebarile de top cu care m-am intalnit si la care a trebuit sa raspund. Astea doua pe locul intai cu coronita, apoi de unde sunt, cand am plecat, cand ma intorc, de ce singur, daca sunt casatorit, daca am copii, sau pur si simplu... de ce?

  • Întrebarea nr. 36 o colega de facultate

    Mihai esti cel mai tare coleg de facultate pe care l-am avut! te felicit din tot sufletul pentru calatorie, scrisori si poze. acu' ca le-ai experimentat atat de frumos pe toate e timpul sa scrii o carte, nu? exista vreun sponsor pe receptie care ar putea sa-l ajute in acest sens?

    • Mihai Barbu

      Nu si-a manifestat nimeni interesul pana acum in privinta asta, dar ce-i drept, nici eu nu am pus banner pe Intercontinental cum ca as avea nevoie. Fara ajutor n-am sa reusesc, dar sunt increzator. Foarte. Good things happen to those who wait, nu?

  • Întrebarea nr. 37 ionut

    vrem poze pe site daca se poate si reportajul de pe tvr2 sa-l pui pe site daca se poate

    • Mihai Barbu

      mai multe fotografii gasesti pe mongolia.ro iar materialul tv sunt sanse sa-l vezi in reluare sambata la 15:30

  • Întrebarea nr. 38 DZS

    o intrebare mai ciudata.. cate kile ai avut la plecare si cu cate te-ai intors? nu de alta da' dupa ce ti-am urmarit calatoria live, dupa ce ai ajuns am visat ca ne-am intalnit pe undeva si erai cam uscat :))

    • Mihai Barbu

      Sunt mai uscat, intr-adevar. Am plecat cu 85kg si aproape patru luni mai tarziu m-am trezit cu 75kg. A fost efectul meselor pe care le-am servit in ultima parte a calatoriei, care constau intr-un baton de ciocolata, care trebuia uneori sa-mi ajunga toata ziua. Partea buna e ca astfel Doyle a avut mai putin de tras. Intre timp am mai recuperat 5kg si trag tare in continuare.

  • Întrebarea nr. 39 sandy bell

    Mihai am citit in scrisorile de pe mongolia.ro despre Doyle, calul tau alb cum iti place sa-l alinti. Cu ce el mai special decat alte motoare? ce model e? oare se poate pleca cu el si-n jurul lumii? :)

    • Mihai Barbu

      E mai special ca e al meu, si mai nou acum, pentru ca are ceva povesti de zis, daca stai sa-l asculti noaptea cand doarme cu prelata pe el. Doyle e un mandru BMW F650GS Dakar, foarte simpatic, ascultator si intelept, care ma duce in lume, ma incarca cu povesti si ma intoarce acasa intreg. Se poate pleca si in jurul lunii cu el, adica eu pot pleca, ca de altii nu asculta. E o minune. Nu a tehnologiei, a mea.

  • Întrebarea nr. 40 Testament

    Cand crezi ca esti liber cu adevarat? :) Asfalt Uscat!

    • Mihai Barbu

      Cand traiesti. Cu adevarat.

  • Întrebarea nr. 41 Gheza

    Salut Mihai,

    Crezi ca drumul tau ar fi fost altfel daca ai mai fi avut un kamarad ?

    Gheza

    • Mihai Barbu

      Cu siguranta nu. Dar a fost mai pe placul meu asa. Am spus, n-am regretat si nu regret nicio clipa faptul ca am plecat singurel.

  • Întrebarea nr. 42 andrei

    Cum ai actualizat blogul cat ai fost plecat?
    Felicitari sincere pentru calatoria ta, pe mine m-a facut sa visez ca intr-o zi calare pe Yamaha mea nu o sa mai opresc la birou, si o sa continui sa merg...la nesfarsit :)

    • Mihai Barbu

      La multi ani pentru alaltaieri! A fost una dintre cele mai dificile misiuni. Trebuie sa scrii in fiecare zi, daca vrei sa nu se piarda nimic. Iar din greu s-a facut si mai greu cand domnul Luther si-a gasit odihna vesnica in Kazakhstan. A trebuit sa scriu de mana totul. Am umplut doua caiete si am terminat doua pixuri pana acasa. Apoi cand ajungeam la un internet cafe trebuia sa transcriu tot si sa trimit fotografiile care aveau cam 4Mb fiecare. Cateodata, cand ajungi sa opresti undeva, esti obosit, infrigurat si ti-e foame, scrisul e ultima chestie de care mai ai chef. Dar a trebuit s-o fac, si foarte bine c-a trebuit. Fratele meu s-a ocupat de site. El oricum e responsabil de oarecum tot ce s-a vazut din povestea mea. A fost si este cel mai bun "copilot".

  • Întrebarea nr. 43 Anton

    Buna Mihai, felicitari.
    De urma lu' Nicolae Milescu Spătarul ai dat?

    • Mihai Barbu

      Nu esti departe de adevar. Pe cand incercam sa dau un sens calatoriei, pentru a face pe cineva interesat de o finantare, asta era una din variantele de care ma gandeam sa ma leg. Am abandonat ideea si nu m-am mai documentat, asa ca spre rusinea mea nu prea stiu care i-a fost traseul. Cu Marco Polo in schimb am schimbat ceva impresii pe drum, in cele cateva dati in care ne-am intalnit.

  • Întrebarea nr. 44 cristina

    o intrebare care nu e nici despre Mongolia, nici despre Doyle :) poti sa ne spui cum te vezi sau te simti TU acum, dupa experienta asta?

    • Mihai Barbu

      Ha, grea intrebare. Nu ma vad cu nimic altfel decat inainte de plecare. Serios, Metroul in schimb, daca e sa ma intrebi pe mine, sa stii ca e periculos. Ca doar acolo mi se intampla sa ma pierd in amintiri, nu stiu ce are. Ori de cate ori ma trezesc singur sunt in alta parte decat aici. Abia acolo imi dau seama pana unde am fost si da, sa stii ca nici mie nu-mi vine sa cred.

  • Întrebarea nr. 45 mihai

    salutare

    ma uit la ce ai facut si ma gandesc ca "asa as vrea sa fiu cand o sa fiu mare".
    ma gandesc la lucrurile pe care le-am facut eu si au starnit admiratie. si multa lume imi zice bravo, dar eu, dupa ce totul e la timpul trecut, vad orice realizare ca pe ceva banal.

    ti se intampla sa te simti stingherit de aprecierea (meritata) de care te bucuri? si sa nu intelegi ce e cu noi pentru ca din punctul tau de vedere nu ai facut mare lucru?

    ai spus ca urmatorul drum s-ar putea sa fie spre vest.

    vine primavara, vine vara, daca o sa o iei spre vest anunta din timp. unde manaca unu mananca si trei si unde doarme unu dorm si trei. ca doar nu vii singur.

    sper sa nu te plictisesti de povestit, si de aceleasi intrebari, si sper sa ai putere sa spui povestea inca o data la iarna, la un vin fiert;

    bafta

    • Mihai Barbu

      Mi se intampla des. Si consider ca am si de ce sa ma simt stingherit. Pentru ca, desi poate parea altfel, eu chiar NU am facut mare lucru. Am spus-o si o repet. Consider ca treaba asta numita "calatorie" se incadreaza in cea mai pura normalitate. Cu totii ar trebui sa facem asta, sa vedem lumea in care ne e dat sa traim. Consider ca e cel mai intelept lucru pe care-l putem face cat timp suntem aici. Noi, astia cu buletin de RO, avem o problema de educatie, atata tot, iar asta, cred si sper eu, se va schimba. Noi n-am fost crescuti cu curiozitatea de a afla ce-i dincolo de granite, si nu stim cu ce se mananca treaba asta.

      Dar ca sa nu spun doar jumate' de adevar, zic asa: e mare lucru ce-am facut, da, sau de fapt nu ce AM, ci CUM. Parbrizul lui Doyle e cel mai frumos parbriz din lume. Pentru simplul fapt ca are 43 de nume care "au crezut".

  • Întrebarea nr. 46 raluca

    dar aia cum se distreaza, domne, acolo? discoteca au la caminul cultural din sat? te-ai simtit un outsider in lumea lor?
    chapeau pt curaj si non-renuntare! iti doresc la cit mai multe aventuri!

    • Mihai Barbu

      Se distreaza, si-nca cum. Povesteam la un moment dat minunat si oarecum in transa, cum copiii langa casa carora am pus cortul sunt in stare sa se joace oricat cu orice, de la un caine sau o capra la un bat sau un fir de iarba, si sa le fie bine, atat de bine incat tu uitandu-te la ei sa ai un zambet tamp impietrit pe fata. N-am gasit discoteca, dar nici nu era locul cel mai bun de cautat. Si-n lumea mea ma simt outsider, daramite intr-a lor.

  • Întrebarea nr. 47 gal

    Ca tot ziceam de audienta si canale TV...visez si nu numai eu, un canal de televiziune in care tu sa fi protagonistul unei emisiuni saptamanale, cu relatari de la fata locului, atmosfera, stare si relaxare asemanatoare celei de pe mongolia.ro.
    Te vezi povestind acolo in stilul tau de gheroi ?
    Cred ca impactul si audienta ar fi si mai mare decat pe internet .......prin TV gasind oameni (tineri) care intr-adevar au nevoie de modele demne de urmat.

    Cu mult respect,

    • Mihai Barbu

      Nu prea ma vad facand asta. Eu cand trec din spate in fata camerei de luat vederi ma cam pierd cu firea, asa ca stilul ala de "gheroi" s-ar cam duce pe apa sambetei. Plus ca imi place sa merg cu motocicleta, nu sa povestesc despre cum e.

  • Întrebarea nr. 48 Manuela

    Buna Mihai si bravo!

    Dar Roua, ce-ai avut cu biata Roua?! De ce a-i inselat-o cu Doyle?!

    PS: Clanul asta Barbu din Petrila e plin de surprize faine si, dupa atatia ani, inca mai cred ca e doar inceputul...

    • Mihai Barbu

      Gresit! N-am inselat pe nimeni cu nimeni si pe nimic cu nimic. Roua stie clar care ne e intelegerea, si atata vreme cat ea nu mi-a spus nimic nu cred ca e cazul sa punem problema asa. Daca o inselam era demult in posesia altuia, ceea ce nu se va intampla niciodata, pentru ca eu nu vand motociclete.









8165 vizualizari

  • . (Marţi, 1 decembrie 2009, 15:41)

    Ivanu [utilizator]

    Felicitari pentru curajul de care ai dat dovada. Cum ti s-au parut drumurile in fostul spatiu sovietic, ai intalnit autostrazi in drumul tau? Cum ti s-a parut Novosibirsk? Multumesc.
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:04)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ivanu

      Salut! Drumurile au fost bune, probabil ca din cauza ca atunci cand am plecat de acasa multa lumea mi-a zis "drum bun". Exceptie facand Stan-urile si Mongolia, unde am mai intalnit bucati in care drumul lipsea, totul a fost perfect. Cinci stele primeste asfaltul rusesc, pentru ca o banda pe sens e cat trei la noi, sunt drepte si poti conduce in siguranta.

      Novosibirsk mi-a placut. A fost singurul oras prin care am trecut de doua ori. Mi-a placut mult pentru ca acolo am intalnit niste oameni deosebiti, care m-au ajutat neconditionat. Si nu mi-a placut pentru ca acolo am avut parte de niste dimineti din care n-am prea inteles mare lucru, din cauza ca totul in jur se invartea si ma durea capul.
  • tilhari&co, cu epoleti si fara (Marţi, 1 decembrie 2009, 16:06)

    6fingers [anonim]

    in primul rind felicitari pt initiativa si curaj, am citit cu mare placere blogul - foarte frumos scris - si am ramas cu gura cascata la multe fotografii. Cerul ala instelat mongol ... nu cred ca exista in Europa vreun loc de unde sa se vada asa. Estul salbatic pare chiar mai salbatic decit mi-l imaginam. Blogul raspunde oricum foarte multor intrebari posibile, asa ca voi pune doar una: te-ai simtit vreodata realmente amenintat de "factorul uman", si daca da, unde ? Mai ales dupa povestea cu politia rusa... Intreb pentru ca in fond erai cu ditamai aparatul foto profi dupa tine, care sigur ar fi atras... doritori.
    N-o sa te intreb ce urmeaza, pentru ca vom afla atunci cind o vei face :)
    Merci pt aventura !
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:09)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui 6fingers

      Salut si multumesc! Despre "factorul uman" numai de bine. Nicaieri in drumul meu nu m-am simtit amenintat in niciun fel, asta spun tuturor. Culmea, si eu ma mir. Singura data care probabil s-ar califica in semifinala la capitolul potentiale pericole a fost cand, oprit in Mongolia, intr-un orasel, sa intreb de un loc de dormit, am fost luat de piept de catre un domn cam beat care a si ridicat pumnul la mine, cerandu-mi sa-i fac o fotografie. Situatia a fost cel putin amuzanta, pentru ca aveam casca in cap, echipamentul pe mine, omul era muci, si cu siguranta s-ar fi ranit el daca-si ducea la capat demersul. I-am facut o poza cu telefonul dupa care m-a luat emotionat in brate. Despre episodul cu politia rusa care m-a dezbracat cautand bani nu vorbesc, pentru ca, asa cum spuneam pe site, aia nu sunt oameni.
  • Felicitiari (Marţi, 1 decembrie 2009, 16:12)

    la la la la [anonim]

    Salut,

    Am urmarit site-ul tau.. ( mongolia punct ro). l-am gasit la un prieten in lista de mess... Intr-adevar o super aventura cu care putini se pot. Felicitari. Si mai e ceva.. daca multi se duc in vest sa faca tururi pe autostrazi tu ai plecat in est. Si din ce povestesti cred ca a fost mai frumos decat daca ai fi mers in vest.

    Planuiesti alte aventuri? In Nord? de data asta

    Succes in continuare
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:13)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui la la la la

      Deocamdata nici nu indraznesc sa ma gandesc la alte drumuri. Am ajuns acasa, mi-am dorit mult prea tare sa ajung inapoi, iar acum incerc sa ma bucur de "acasa" asta cu tot ce inseamna el (sau ea). Cu siguranta vor mai fi, dar la momentul asta nu pot raspunde. Ma gandeam pe drum, cand imi era calea mai grea, ca urmatorul drum va fi undeva prin Europa, la relaxare, asa, cu asfalt, strazi, service-uri, cafele bune, benzina buna, fara stres. Dar nu-mi promit.
  • . (Marţi, 1 decembrie 2009, 16:22)

    revus [anonim]

    Frumoasa calatorie, Mihai, si foarte frumos povestita. Felicitari! As vrea sa te intreb: care este lucrul despre care ti-ai schimbat cel mai mult parerea, dupa calatoria in Mongolia? Multumesc. :)
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:17)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui revus

      Mmm... greu de spus. Concluziile mele dupa calatoria asta pot fi citite pe site-ul meu, in ultimul post. Am invatat multe lucruri, si-am fost luat prin surprindere de multe ori. Dar nu pot spune ca a existat un lucru despre care sa-mi schimb parerea. Poate despre calatorie in sine, nu stiu. Faptul ca mi-am dat seama ca e mult mai simplu sa vezi lumea decat pare la prima vedere, si ca intr-adevar, lumea e acolo ca sa fie vazuta. Si revazuta.
  • Mongolia (Marţi, 1 decembrie 2009, 19:57)

    Ovidiu [anonim]

    Buna ziua,
    Nu sunt adeptul mersului pe motocicleta, ATV, 4X4 sau alte vehicule distrugatoare de mediu.Sunt pt. interzicerea lor totala in Romania, nu doar in parcurile nationale.
    Va intreb sincer, ca montaniard, ca geograf: ce placere gasiti sa strabateti trasee cu capul varat in casca, fara a simti adierea placuta a vantului, fara a fi atent la copacii din jur, calcand covorul floristic sub roata profilata a motocicletei?
    Ovidiu
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:26)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ovidiu

      Salut Ovidiu! Cred ca esti putin prea radical in crezul tau. Avem toti loc pe lumea asta, si nu cred ca am dat eu gaura stratului de ozon cu drumul asta al meu. Nici mie nu-mi plac motocicletele sau ATV-urile sau chestiile care fac zgomot si scot fum, in padure. Si nu ma ocup cu asta, te rog sa ma crezi. Ai citit site-ul meu? Poate ma insel, dar imi lasi impresia ca nu. Probabil ai vazut pe hotnews ca vine unul care a mers pana in Mongolia calarind o chestie cu care tu din principiu nu esti de acord si ai vrut sa-ti satisfaci o curiozitate. Citeste ce-am spus acolo. O sa vezi ca nu sunt un om rau, sau cel putin asa imi place mie sa cred. O sa vezi ca stiu si ce e muntele, ca mi-e bine cu capul meu varat in casca unde impreuna ne cantam singuratatea, ca sunt atent la copacii din jur, ca nu calc niciun covor floristic si mai mult - ca stiu sa ma minunez de un miliard de flori de colt fara sa rup niciuna si, mai presus de toate... iti jur: conosc vantul asa cum tu, daca nu ai mers cu o motocicleta, nu l-ai cunoscut inca. Ceea ce, crede-ma pe cuvant, iti doresc din inima.
  • FOTOGRAFIE (Marţi, 1 decembrie 2009, 20:18)

    ierdna [utilizator]

    ce aparat/aparate foto folosesti si la ce suma s-a ridicat investitia in ele?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:29)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ierdna

      E un Canon EOS5D si doua obiective
      - 20-35mm/f2.8
      - 70-200mm/f.2.8

      Nu mai stiu cat costa toate astea, ca niciuna din ele nu se mai fabrica. Toate sunt vechituri care si-au facut si-si fac in continuare foarte bine treaba.
  • de la o prietena (Marţi, 1 decembrie 2009, 20:53)

    Purghy [anonim]

    Un om ca tine se naste o data la o suta de ani lumina si foarte putini pot spune ca iti trebuie un curaj atat de mic incat incape pe o ureche de ac. Iar aia care o zic sunt, cu siguranta, inconstienti. Doyle n-a avut nimic de spus in fata ta, oricat de mult o fi bombanit pe drum, iar tu ti-ai urmat visul. Asta trebuie sa facem toti! Esti un motociclist adevarat si un exemplu minunat... si stiu ca din modestia ta, care ne priveste de pe culmi in jos, o sa zici ca bat campii. Sa-ti pun si o intrebare, ca asa e regula: cat de mult timp vrei sa se astearna peste amintiri incat sa pornesti intr-o noua aventura?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:31)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Purghy

      Multumesc. Habar n-am. Nu stiu cat timp va mai trebui sa treaca pentru a-mi da seama ce urmeaza. Si nici n-am cum sa stiu. Nu? Treaba e ca stiu ca oricate aventuri vor urma, daca vor urma, asta va ramane "aia a vietii mele".
  • Cam 302 C5 Agronomie 1998-2000 (Marţi, 1 decembrie 2009, 22:33)

    Marian P [anonim]

    Care e urmatorul proiect, daca exista? Cu cat vei "vinde" kilometrul?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:33)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marian P

      Spuneam mai sus ca nu stiu si ca nu am cum sa stiu. Stiu in schimb ca am terminat-o cu kilometri de vanzare. Asta a fost, gata. Toti kilometri care contau i-am dat. Multumesc si aici, inca o data, celor care i-au cumparat.
  • Calatoria Mongolia (Marţi, 1 decembrie 2009, 22:46)

    Eugen [anonim]

    Am vazut in zilele trecute un reportaj cu domnul Mihai Barbu chiar la televiziunea nationala,dupa parerea mea a spus niste intamplari foarte interesante...insa l-as intreba cat de greu a fost sa se inteleaga cu locuitorii,cum a vorbit cu ei si cum e sa stai cateva ore fara a te intelege cu el.....parca am vazut ca numarul de inmatriculare este de Hunedoara,din ce oras este? Multumesc
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:41)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Eugen

      Da, cu intelesul e greu pe-acolo. De fapt din Ucraina incolo, pana in Romania, prin Mongolia. Engleza nu-ti foloseste la nimic. Daca stii rusa esti salvat, numai ca eu n-am stiut si nu stiu nimic, cu toate ca un sfert din ce-mi curge prin vene e de origine cazaca pura. M-am inteles prin semne, atunci cand m-am inteles, desi de cele mai multe ori nu. Si cu pixul pe hartie, desenand. De cele mai multe ori e distractiv, dar cateodata devine obositor, iar dupa vreo trei luni aluneca usor spre neplacut.

      Sunt din Hunedoara, din frumosul oras numit Petrila. Si ma mandresc, zau.
  • Calatorie (Marţi, 1 decembrie 2009, 23:12)

    Eugen [anonim]

    Revin cu intrebari....Cati ati fost in aceasta expeditie si unde gasim mai multe poze? Multumesc
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:47)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Eugen

      Am fost cativa, deci nu m-am plictisit. Singurul om am fost eu, dar am avut ajutoare de nadejde. Echipa a fost compusa din:

      Capitan de plai: eu
      Cal: Doyle
      Busolist: Marcel, gps-ul
      Inginer: Luther, laptop-ul

      Din astia patru am ajuns acasa doi jumate', pentru ca Luther a murit in Kazakhstan iar Marcel inca se mai zbate intre viata si moarte.

      Mai multe fotografii si povestea de la cap la coada o gasiti pe mongolia.ro.
  • intrebari (Marţi, 1 decembrie 2009, 23:33)

    frate de motociclista [anonim]

    1. cam care a fost bugetul de calatorie, ai depasit planificarile (daca ai avut vreo planificare de buget) - si cum ai rezolvat cu slujba? concediu de 4 luni .... *think*

    2. impresia mea de pina acum este ca oamenii 'normali' de pe la noi cred ca motociclistii ca tine sint niste animale rare, cu care e mai bine sa nu te pui.

    3. cum te-ai descurcat mai bine: gesticulind, englezind, chinezind? :)
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:55)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui frate de motociclista

      1. banii pe care i-am avut la mine in momentul plecarii au fost vreo 4.000$, si undeva prin Uzbekistan am fost nevoit sa apelez la pusculita cu economii a familiei Barbu, rugandu-mi sa-mi mai trimita. In total au fost 5.200$ bani de drum. Cel putin la fel de mult au costat si pregatirile dinaintea plecarii. Cu slujba a fost simplu. In decembrie anunti ca ai vrea sa pleci patru luni pana in Mongolia si inapoi si in ianuarie ti se spune ca poti sa pleci cat vrei, ca oricum esti dat afara. Deci se poate.

      2. E intrebare? Motociclistii sunt intr-adevar animale rare, ca multi dintre cei care circula pe doua roti nu se cheama "motociclisti" din diverse motive. Dar contrar a ceea ce se zice, cu astia de zic eu e foarte bine sa te pui, pentru ca ai doar de castigat.

      3. toate trei. si gesticuland, si englezind, si romanind, chinezind etc. Combinate, toate astea daca nu reusesc sa faca interlocutorul sa inteleaga macar il naucesc putin, sa vada si el cum e.
  • Da, bah...pot! (Marţi, 1 decembrie 2009, 23:33)

    namaste [anonim]

    Nu pot te intreb de cat ori, in aceasta calatorie, ai inspirat adanc atunci cand dupa o curba ai zarit paradisul, de cate ori ai zambit atunci cand ai reusit sa elimini subiectivitatea si sa ai o viziune de ansamblu, sau de cate ori ai fi strans in brate, pana la ruperea catorva coaste, pe unul din cei ce te-au ajutat neconditionat sa-ti indeplinesti visul. Pentru mine, oamenii ca tine, sunt scantei asteptate de sufletele noastre volatile.
    Banuiesc ca scopul acestei calatorii nu reprezinta un mister pentru niciun calator, fie el pe roti, panze, intr-o conserva sau in pozitia lotusului.
    Nu cred ca e posibil sa contorizezi numarul 'nebunilor' ce au spus Da bah, ..pot! si Ignition, dar te asigur ca au fost multi.
    Mi-e greu sa gasesc o interbare, dar cineva imi suiera in ureche, intreaba-l bah cand iti aduce o piatra din India.

    Imi fac curaj si te intreb: Cand imi aduci o piatra din india?

    Si pentru ca probabil o sa ma trimiti sa mi-o iau singur iti spun ca vreau si una de la tine.

    Numai bine!
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:58)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui namaste

      Multumesc mult.

      Ah, mi-ai suflat raspunsul. Nu-i nimic, il adaptez - o sa ai o piatra din India, de la mine, cand o sa ne intalnim undeva in Bolivia sa ti-o dau.
  • de ce? (Marţi, 1 decembrie 2009, 23:38)

    vlad [anonim]

    acum, dupa ce ai terminat aceasta calatorie, iti e mai clar de ce ai facut-o?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:00)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui vlad

      Nu. Problema e ca nici n-are cum sa-mi fie, pentru ca nu m-am intrebat niciodata treaba asta. Sau da, pentru ca am stiut tot timpul de ce. Am plecat sa ma plimb. Cum merge omul in weekend la Sinaia, numai ca mai departe putin. Chiar asta e, pe cuvantul meu daca are vreun motiv mistic, paranormal, metafizic sau metapsihic povestea mea.
  • Cati bani trebuie sa adun? (Marţi, 1 decembrie 2009, 23:42)

    Alina [anonim]

    Este foarte frumoasa povestea ta si cu cativa prieteni stam serile si visam sa ne incumetam si noi. Avem insa o problema majora... banii. Stiu ca daca vrei, poti, dar.. totusi.. cati bani te-a costat toata calatoria?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:03)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alina

      Am raspuns mai sus. 5.200 de drum, vreo 1.000 vizele, vreo alti 5.000 pregatirea motocicletei, toti astia fiind dolari.
  • detalii (Marţi, 1 decembrie 2009, 23:45)

    Dan [anonim]

    Cat timp te-ai pregatit? adica din momentul in care ai luat hotararea.. dar cat ti-a luat si sa te hotarasti? :)
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:05)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      Hotararea a venit intr-o fractiune de secunda. Am mai spus: cand am auzit cuvantul "Mongolia" intr-o convorbire telefonica pe care o aveam cu un alt Mihai. Aia a fost. Apoi timp de doi ani am pregatit plecarea, dupa care... am plecat.
  • Felicitari inca o data, Mihai! (Miercuri, 2 decembrie 2009, 0:48)

    ray [anonim]

    A fost aventura anului 2009, ne-a tinut pe toti lipiti de monitoare, apasand in mod obsesiv compulsiv butonul de Refresh :) Intrebarea mea este: daca ai facut ceva demersuri pentru a publica o carte cu aventura, insotita de imagini, si cand crezi ca va iesi pe piata? Salutari din UK :)
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:19)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ray

      Multumesc!

      Consider ca povestea asta se va incheia atunci cand se va odihni intre copertile unei carti. Inca nu am inceput demersurile pentru asta. E doar la nivel de proiect. Avand in vedere ca banuiesc ca va fi singura carte pe care o voi scoate in viata asta (ca in vietile trecute am mai scos), as vrea sa fie ceva fara cusur, frumos, giugiuc. Din motivul asta nu ma grabesc. Nu stiu cand va iesi pe piata. Depinde de multe chestii, dar in primul rand de, of, bani. Treaba aia cu multe zero-uri care ne lipseste noua, astora care vrem sa scoatem carti.
  • finally (Miercuri, 2 decembrie 2009, 1:20)

    Ronnie [anonim]

    banuiam eu ca te vor invita cei de la Hotnews :D povestea ta e speciala prin modul in care ti-ai facut rost de banii de drum si ai dedicat fiecarui finantator o poveste - ca de plimbat pana in Mongolia multi s-au plimbat, ba chiar acum cateva saptamani a fost si un mongolez prin Bucuresti pe bicicleta

    1. Ce ai dori sa revezi din tot ce ai vizitat peste 5 ani?
    2. Planuiesti o expozitie foto?
    3. Cum este sa fii realmente singur la drum? Ai regretat vreodata ca nu ai mers cu un prieten/prietena?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:26)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ronnie

      1. Tot. As vrea sa revad tot. As sta o idee mai mult prin Mongolia si Tajikistan.
      2. Nu chiar. Nu consider ca sunt cele mai frumoase fotografii pe care le-am facut eu pana acum. Ele sunt bune doar alaturi de textul care le completeaza si le da greutate. Cu siguranta cand o sa apara cartea, la lansare o sa fie cateva fotografii pe pereti, daca o sa fie pereti pe-acolo.
      3. E greu si frumos, complicat si interesant. Desi, cum spuneam in ultimul post de pe site, singur nu esti niciodata. Chiar asa e. Dar nu e usor sa-ti dai seama de treaba asta. Nu, n-am regretat niciodata decizia de a pleca singur.
  • Salutari din Timisoara (Miercuri, 2 decembrie 2009, 7:58)

    Smokey [anonim]

    Salutari maestre!

    Nu exista motociclisti mari sau mici, exista oameni mari si oameni mici ... si fotografi cu ochi mai bun sau mai putin bun :)) N-am stiut de aventura ta ... dar ma voi lauda ca te cunosc si ca ti-am strans mana!

    Felicitari inca o data si te astept cu drag la Timisoara!
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:27)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Smokey

      Salutare Iulian,

      multumesc pentru cuvinte. Daca nu ajung eu la Timisoara poate ajungi tu la Bucuresti, desi sa stii ca Petrila bate tot.
  • Din Petrila zicere (Miercuri, 2 decembrie 2009, 9:19)

    Ilie Pintea [anonim]

    Servus, Misule!
    Ai pus undeva in Mongolia un indicator care arata cat mai e de-acolo pana in Petrila natala. No, cand sa te astept la bariera cu indicatorul omolog, adica Petrila spre Mongolia?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:29)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ilie Pintea

      Nu stiu cand mai ajung acasa, nu cred ca anu' asta, dar este timp pentru toate. Indicatorul omolog il las in seama autoritatilor locale, desi la cate proiecte culturale sunt in Petrila probabil va trebui sa mai asteptam pana cand se vor gasi bani pentru a scrie ceva pe o bucata de tabla.
  • curiozitati (Miercuri, 2 decembrie 2009, 10:01)

    Lori [anonim]

    A fost un motiv anume care te-a determinat sa alegi Mongolia?
    Pe cand si unde urmatoarea calatorie cu Doyle sau cu alta motocicleta?
    Care a fost cea mai neplacuta situatie pe care ai trait-o in aceasta calatorie?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:35)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lori

      Nu, n-a fost niciun motiv anume. Spuneam ca doar numele tarii iesind dintr-un telefon si intrandu-mi intr-o ureche a fost de ajuns sa ma faca sa vreau sa merg intr-acolo.

      Asta e intrebarea pe care o aud cel mai des, si la care nu stiu sa raspund. E prea devreme s-o fac.

      Cea mai neplacuta situatie a fost cand politistii rusi m-au dezbracat in cautare de bani, pe care intamplator nu-i aveam. Atunci mi-a fost greu. E nasol cand insasi cei care trebuie sa te apere te jefuiesc, cand n-ai ce sa faci, cand n-are cine sa ta ajute. Pana la urma am scapat doar cu un binoclu furat, si mi-am dat seama de asta peste doua zile. Apoi a mai fost episodul cu inregistrarea vizei de Kazakhstan, care mi-a dus mintea si rabdarea pe niste culmi pe care n-a mai calcat niciodata, la capat. Atat. Astea au fost neplacute. Au mai fost o multime de altele grele spre foarte grele, dar nu neplacute. Au fost placut de grele, cumva.
  • ola (Miercuri, 2 decembrie 2009, 10:08)

    Je [anonim]

    Ti-am citit cu sufletul la gura blogul,site-ul,zi-i cum vrei, mi-a picat net-ul,da-i si citeste de pe N73, ce mai, 2 zile am fost captivat total..mai duce Doyle o excursie d-asta sau l-ai bagat in reparatie capitala? ai gasit lacul si te-ai decis sa vii acasa,sau te-ai mai fi dus mai departe?cum de ai ratat rusoaica,sau vreo mongoliana for that matter, ai pe cineva acasa? where to next?in ce sens te-a schimbat experienta asta,ti-a dat mai multa incredere in tine? Toate cele bune!
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:41)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Je

      La momentul asta Doyle al meu e cam obosit. Nu e terminat, doar obosit. Are nevoie de putina odihna. Dar mai duce, si o sa mai duca. N-am bagat inca surubelnita-n el, dar va urma. E mult mai bine de cat imi imaginam eu ca va fi.
      Nu m-as fi dus mai departe. Oricum, pentru mine, patru luni departe de casa si de cei dragi consider ca e putin prea mult. Repet, pentru mine. Ultima "suta de metri" a fost alergata, lucru care nu-mi sta in obicei, dar nici nu puteam altfel, si nu-mi pare rau.
      Nu numai ca am acasa, dar am avut tot timpul cu mine pe cineva. Am preferat sa ma delectez cu capul de capra decat cu rusoaica sau mongoleza. Nu de-asta am plecat, spuneam, si tot eu spuneam ca habar n-am de ce.
      Credeam ca o sa ma schimbe, dar cel putin pana acum nu-mi dau seama sa se fi intamplat asta in vreun fel. Poate cei din jur pot spune mai multe. Ma gandeam ca dupa asta nimic n-o sa ma mai "puna jos", dar m-am inselat amarnic. Am avut si depresii, am si plans, am fost si la capatul puterilor de cand am ajuns acasa. Si culmea, nici macar acum nu stiu sa dau o spaga.
  • experienta (Miercuri, 2 decembrie 2009, 10:24)

    termopan [utilizator]

    Mihai,

    Poti sa ne povestesti cea mai intensa experienta de pe parcursul expeditiilor tale?

    Avram
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:43)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui termopan

      Nuuuuuuuu, n-am cum. Sunt multe datile astea, in care ori esti cat se poate de sus ori mai jos decat se poate ajunge. Multe de tot. Faptul ca esti singur la o asemenea departare de casa are rolul lui important in toata ecuatia. Mintea o cam ia razna, si te trezesti impresionat de cele mai simple lucruri sau rapus de cele mai mici neplaceri.
  • Gheroiul nostru (Miercuri, 2 decembrie 2009, 10:30)

    AsmoDeus [anonim]

    Salut Mihai,ti-am citit povestile pe blogul tau,in timp ce tu inca erai prin pustietaturi.....bravos si bine te-ai intors sanatos !
    -Acum,daca ai vrea sa mai faci o excursie similara nu te-ai gandi sa mai aduni cativa doritori cu tine?Stiu ca este greu sa "lipesti" 2-3 oameni de tine dar nu imposibil.....ai putea face un concurs de abilitati :-)
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:47)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui AsmoDeus

      Nu, dar nu e categoric. Se poate sa mai vreau sa iau pe cineva cu mine, dar nu la un drum de genul astuia. Daca ar fi sa mai plec atat de departe atat de mult timp tot asa as face-o, cu un singur amendament. Probabil mi-as lua prietena ca pasager, desi nu stiu, pentru ca au fost bucati in care, pentru cat de periculos sau mai degraba tehnic era drumul pe care mergeam, multumeam ca nu mai am inca un suflet cu a carui viata sa ma joc, pe langa al meu.
  • Mediatizare (Miercuri, 2 decembrie 2009, 10:43)

    Mistretzu [anonim]

    Felicitari pentru curaj. Ma uit uimit la Discovery cum au unii parte de mediatizare, nefacand nimic mai mult sau mai deosebit decat tine si nu pot sa nu ma intreb "tu de ce nu ai reusit sa gasesti si un sponsor media"?
    Bafta la proiectele viitoare!
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:50)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mistretzu

      Inainte de plecare ma batea gandul, si chiar am facut facut niste mici pasi in directia asta, dar m-am oprit la timp. Sponsor probabil ar fi fost mai greu, dar un partener media cu siguranta puteam gasi. Nu-mi pare rau ca n-am continuat in directia asta. Nu mediatizarii i-am dus dorul pe drum.
  • cartea (Miercuri, 2 decembrie 2009, 10:44)

    writeman [anonim]

    cred ca am uitat tocmai sa pun intrebarea in comentariul meu. deci: pe cand cartea despre calatoria in Mongolia?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:54)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui writeman

      As vrea, mi-as dori, ar fi minunat daca as reusi sa fac carticica asta pana in primavara, cand e salonul moto anual. Ar fi un prilej minunat de lansare acolo. Insa nu stiu daca o sa reusesc chiar pana atunci. Asa mi-ar placea.
  • echipament (Miercuri, 2 decembrie 2009, 12:29)

    AM [anonim]

    Salut Mihai.
    in primul rand "chapeau"! in al doilea rand mersi: povestirilie si fotografiile tale sunt grozave. desi am descoperit site-ul tau tarziu, abia dupa emisiunea de la TVR, am recuperat puternic... as vrea sa stiu ce echipament foto (camera/obiective) ai folosit la asa o calatorie. mersi, AM
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:57)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui AM

      Salut. Am spus mai sus, dar am uitat sa spun ca am mai avut cu mine si o camera de rezerva, un Canon EOS10D pe care, slava Domnului, n-a fost nevoie sa-l folosesc. Am facut asta pentr ca nici nu vroiam sa-mi imaginez cum ar fi fost sa ajung pana unde-am ajuns si sa crape aparatul. Chestie de care tot n-am scapat, pentru ca s-a intamplat zilele trecute, in Romania, acasa.
  • despre costuri si castiguri (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:05)

    CR [anonim]

    Au mai intrebat si altii despre investitii si nu vreau sa repet, dar adaug:

    1. Ai avut sponsorizari? Te-a costat din buzunarul propriu ceva?
    2. Pe langa castigurile imense "nemateriale", sunt sau prevezi si castiguri materiale, de exemplu de la o carte sau expozitie foto, interviuri in media,... ?

    Multumiri pt raspunsuri,
    Felicitari si Succese pe viitor
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 15:00)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui CR

      1. Da, poti sa le spui si asa. Am avut 43 de nume pe parbriz, ale celor care au cumparat kilometri drumului meu. Poti citi mai multe pe site-ul meu la sectiunea "kilometri". E singurul amanunt care face aventura mea al naibii de speciala.
      2. Va fi si o carte, poate o mini expozitie odata cu cartea, dar si astea sunt orice inafara de castiguri materiale. Nu, material nu m-am intors mai bogat.
  • felicitari (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:06)

    Sorin [anonim]

    Salut Mihai,

    Felicitari pentru initiativa.
    Cum reusesti sa te intretii ? Ce lucrezi ? Ai familie ?

    Cu bine,
    Sorin
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 15:02)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sorin

      Multumesc. Greu, ca toata lumea. Momentan putin mai greu decat toata lumea, dar sunt increzator. Sunt fotograf, fotoreporter. Am familie, adica o mama, un tata, un frate, verisori, unchi, matusi, motociclete, doua.
  • Calatorie Mongolia (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:18)

    Eugen [anonim]

    Am auzit ceva cand spuneai la un post TV cu patania din Ucraina ,cu acel politist ...care a fost treaba,cum s-a terminat?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 15:11)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Eugen

      N-a fost in Ucraina. Adica au fost si-n Ucraina patanii cu politisti, dar nu alea au durut. Despre ce a fost in Rusia poti sa citesti in scrisoarea pentru Stefan (http://mongolia.ro/?p=184), ca nu mai repet aici. Pana si acum ma ia cu furnicaturi cand imi aduc aminte.
  • Mufloni & Stuff (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:22)

    Richard [anonim]

    Draga Mihai Barbu. Ce placere sa te vad aici, pe ecranul laptopului meu. Asi dori sa stiu, te rog, daca ai intalnit mufloni in Mongolia si daca ai putea sa ne spui cate ceva despre asta. Asi dori si alte comentarii libere in ceea ce priveste fauna. Cartite? Stiu ca sunt considerate delicatese in Mongolia. Ai avut parte? Multumesc.
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 15:18)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Richard

      Draga Richard, n-am intalnit. Si nici ei nu m-au intalnit pe mine. Cu siguranta e un muflon in fata unui laptop undeva in Mongolia acum si e intrebat de cineva daca l-a vazut pe Mihai pe-acolo. Au in schimb niste chestii cu coarne numite "Marco Polo sheep", scumpe la vedere, pe care eu le-am intalnit sub forma de craniu in diverse curti de oameni gospodari. Si nu, nu cartitele sunt la mare cautare, ci marmotele care cica, atunci cand nu impaturesc ciocolata in staniol, transmit ciuma bubonica, deci nu m-am bagat. Le-am vazut, le-am fugarit cu Doyle, dar tandru, si ne-am vazut mai departe fiecare de treaba lui. Ele cu fitzele, eu cu gonizele.
  • Aventura Mongola (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:23)

    gal [anonim]

    Salut,
    La ce audienta a facut povestea ta ma mir ca nu ai fost contactat de canale media gen Travel, Discovery, NationalGeo. Ma refer la audienta avuta de tine ce nu are legatura cu prietenii, granitele Romaniei, motociclistii din Romania...etc. Am cunostinta de mii de oameni din Europa care au citit macar o poveste din aventura mongola.
    Pe tine te-ar interesa sa fi contactat de genul asta de canale TV pt mediatizare ......?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 15:23)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gal

      Pai cu asta ma ocup acum. Aventura mea a luat o amploare pe care nu o asteptam. Nici prin cap nu mi-a trecut ca se va ajunge aici. Aparitiile media de acum nu pot sa spun ca-mi produc placere, dar e bine sa le fac, cred eu, pentru a-mi spori sansele de a scoate cartea mai repede. Poate ma amagesc, nu stiu. Cu TV-ul e putin mai complicat, pentru ca n-am filmat pe drum, ceea ce pentru un material video e putin mai complicat.
  • Fotoreporter (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:31)

    Rave [anonim]

    Mihai, te mananca degetul sa-l pui din nou pe declansatorul aparatului de fotografiat in calitate de fotoreporter, sau cumva te bucuri ca nu ai fost nevoit sa ilustrezi mizeria asta de campanie elecvorala?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 15:25)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Rave

      Ma mananca, si-l si pun, de cate ori am ocazia. Momentan nu prea ca, asa cum spuneam mai sus, aparatul de fotografiat prin care am vazut Mongolia a decedat. Ma gandesc cateodata ca ar fi fost mai bine sa o mai lungesc pe traseu pentru a ajunge acasa dupa ce vor fi cazut guverne, capete, regimuri, cand va fi disparut toata durerea si intristarea, vorb-aia.
  • fara intrebari (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:33)

    liliana [anonim]

    Asa cum spunea cineva aici multi au calatorit dar probabil au facut calatoria doar pentru ei. Tu ai impartit bucuria drumului nu doar cu cei care ti-au cumparat kilometrii ci cu toti cei care au calatorit imaginar alaturi de tine citind "scrisorile" de pe mongolia.ro ( sunt cativa...) Acolo este succesul tau si ceea ce te diferentiaza de tot restul povestitorilor si calatorilor .
    Astept si eu cuminte cartea promisa sau o alta calatorie "........... .ro"
    Ce vis neimplinit este la rand?
    Inca odata felicitari Mihai, tie si nu in ultimul rand parintilor care au facut din tine comoara de om care esti azi.

    PS: Am vazut reportajul de pe TVR2 m-am bucurat sa va vad (pe tine si pe Doyle)
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 15:49)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui liliana

      Multumesc, Liliana. Cu visele nu stiu, n-am curaj sa le visez deocamdata. Dar stau si ele cumintele la rand, ca le-o veni si lor odata. Stiu.
  • alti romani in aceasta expeditie (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:41)

    drula gheorghe [anonim]

    As dori sa comentati daca ati intalnit in aceasta expeditie si alti romani ( straini) care au facut un traseu asemanator
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 15:54)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui drula gheorghe

      Draga Drula, ma bucur ca esti cu ochii pe mine, asa cum ai fost si cat timp am fost plecat, si multumesc. Am intalnit, da. Alexandru si Mark, pentru ca la ei te referi, nu? Din pacate, baietii n-au reusit sa ajunga pana la Ulaan Baatar, din cauza uneia dintre motociclete care le-a dat de furca. Ne-am intalnit de mai multe ori pe drum, si de fiecare data a fost un prilej de bucurie de partea mea. E frumos, da' ce zic eu frumos, sa te poti intelege cu cineva in limba cu care te-ai nascut. De fiecare data, de altfel, vorbeam mai mult eu decat o faceau ei.
  • din ciclul intrebari adresate motociclistului (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:45)

    testament [anonim]

    Noi motoristii suntem obisnuiti cu intrebarile gen "Si cat baga frate?" sau "Cat consuma?" . Ce te.au intrebat oamenii cand ai oprit?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 15:55)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui testament

      Da, astea au fost intrebarile de top cu care m-am intalnit si la care a trebuit sa raspund. Astea doua pe locul intai cu coronita, apoi de unde sunt, cand am plecat, cand ma intorc, de ce singur, daca sunt casatorit, daca am copii, sau pur si simplu... de ce?
  • mihai esti tare (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:51)

    o colega de facultate [anonim]

    Mihai esti cel mai tare coleg de facultate pe care l-am avut! te felicit din tot sufletul pentru calatorie, scrisori si poze. acu' ca le-ai experimentat atat de frumos pe toate e timpul sa scrii o carte, nu? exista vreun sponsor pe receptie care ar putea sa-l ajute in acest sens?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 15:58)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui o colega de facultate

      Nu si-a manifestat nimeni interesul pana acum in privinta asta, dar ce-i drept, nici eu nu am pus banner pe Intercontinental cum ca as avea nevoie. Fara ajutor n-am sa reusesc, dar sunt increzator. Foarte. Good things happen to those who wait, nu?
  • poze (Miercuri, 2 decembrie 2009, 13:53)

    ionut [anonim]

    vrem poze pe site daca se poate si reportajul de pe tvr2 sa-l pui pe site daca se poate
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:00)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ionut

      mai multe fotografii gasesti pe mongolia.ro iar materialul tv sunt sanse sa-l vezi in reluare sambata la 15:30
  • kile (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:19)

    DZS [anonim]

    o intrebare mai ciudata.. cate kile ai avut la plecare si cu cate te-ai intors? nu de alta da' dupa ce ti-am urmarit calatoria live, dupa ce ai ajuns am visat ca ne-am intalnit pe undeva si erai cam uscat :))
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:04)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui DZS

      Sunt mai uscat, intr-adevar. Am plecat cu 85kg si aproape patru luni mai tarziu m-am trezit cu 75kg. A fost efectul meselor pe care le-am servit in ultima parte a calatoriei, care constau intr-un baton de ciocolata, care trebuia uneori sa-mi ajunga toata ziua. Partea buna e ca astfel Doyle a avut mai putin de tras. Intre timp am mai recuperat 5kg si trag tare in continuare.
  • doyle (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:27)

    sandy bell [anonim]

    Mihai am citit in scrisorile de pe mongolia.ro despre Doyle, calul tau alb cum iti place sa-l alinti. Cu ce el mai special decat alte motoare? ce model e? oare se poate pleca cu el si-n jurul lumii? :)
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:07)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sandy bell

      E mai special ca e al meu, si mai nou acum, pentru ca are ceva povesti de zis, daca stai sa-l asculti noaptea cand doarme cu prelata pe el. Doyle e un mandru BMW F650GS Dakar, foarte simpatic, ascultator si intelept, care ma duce in lume, ma incarca cu povesti si ma intoarce acasa intreg. Se poate pleca si in jurul lunii cu el, adica eu pot pleca, ca de altii nu asculta. E o minune. Nu a tehnologiei, a mea.
  • Motociclisti in timpul liber (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:28)

    Testament [anonim]

    Cand crezi ca esti liber cu adevarat? :) Asfalt Uscat!
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:08)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Testament

      Cand traiesti. Cu adevarat.
  • "Happiness Is Not Real Unless Shared" (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:30)

    Gheza [anonim]

    Salut Mihai,

    Crezi ca drumul tau ar fi fost altfel daca ai mai fi avut un kamarad ?

    Gheza
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:09)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gheza

      Cu siguranta nu. Dar a fost mai pe placul meu asa. Am spus, n-am regretat si nu regret nicio clipa faptul ca am plecat singurel.
  • blog (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:41)

    andrei [anonim]

    Cum ai actualizat blogul cat ai fost plecat?
    Felicitari sincere pentru calatoria ta, pe mine m-a facut sa visez ca intr-o zi calare pe Yamaha mea nu o sa mai opresc la birou, si o sa continui sa merg...la nesfarsit :)
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:17)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei

      La multi ani pentru alaltaieri! A fost una dintre cele mai dificile misiuni. Trebuie sa scrii in fiecare zi, daca vrei sa nu se piarda nimic. Iar din greu s-a facut si mai greu cand domnul Luther si-a gasit odihna vesnica in Kazakhstan. A trebuit sa scriu de mana totul. Am umplut doua caiete si am terminat doua pixuri pana acasa. Apoi cand ajungeam la un internet cafe trebuia sa transcriu tot si sa trimit fotografiile care aveau cam 4Mb fiecare. Cateodata, cand ajungi sa opresti undeva, esti obosit, infrigurat si ti-e foame, scrisul e ultima chestie de care mai ai chef. Dar a trebuit s-o fac, si foarte bine c-a trebuit. Fratele meu s-a ocupat de site. El oricum e responsabil de oarecum tot ce s-a vazut din povestea mea. A fost si este cel mai bun "copilot".
  • Spătarul (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:50)

    Anton [anonim]

    Buna Mihai, felicitari.
    De urma lu' Nicolae Milescu Spătarul ai dat?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:19)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anton

      Nu esti departe de adevar. Pe cand incercam sa dau un sens calatoriei, pentru a face pe cineva interesat de o finantare, asta era una din variantele de care ma gandeam sa ma leg. Am abandonat ideea si nu m-am mai documentat, asa ca spre rusinea mea nu prea stiu care i-a fost traseul. Cu Marco Polo in schimb am schimbat ceva impresii pe drum, in cele cateva dati in care ne-am intalnit.
  • calatoria dinauntru (Miercuri, 2 decembrie 2009, 14:59)

    cristina [anonim]

    o intrebare care nu e nici despre Mongolia, nici despre Doyle :) poti sa ne spui cum te vezi sau te simti TU acum, dupa experienta asta?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:22)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristina

      Ha, grea intrebare. Nu ma vad cu nimic altfel decat inainte de plecare. Serios, Metroul in schimb, daca e sa ma intrebi pe mine, sa stii ca e periculos. Ca doar acolo mi se intampla sa ma pierd in amintiri, nu stiu ce are. Ori de cate ori ma trezesc singur sunt in alta parte decat aici. Abia acolo imi dau seama pana unde am fost si da, sa stii ca nici mie nu-mi vine sa cred.
  • gherou (Miercuri, 2 decembrie 2009, 15:29)

    mihai [anonim]

    salutare

    ma uit la ce ai facut si ma gandesc ca "asa as vrea sa fiu cand o sa fiu mare".
    ma gandesc la lucrurile pe care le-am facut eu si au starnit admiratie. si multa lume imi zice bravo, dar eu, dupa ce totul e la timpul trecut, vad orice realizare ca pe ceva banal.

    ti se intampla sa te simti stingherit de aprecierea (meritata) de care te bucuri? si sa nu intelegi ce e cu noi pentru ca din punctul tau de vedere nu ai facut mare lucru?

    ai spus ca urmatorul drum s-ar putea sa fie spre vest.

    vine primavara, vine vara, daca o sa o iei spre vest anunta din timp. unde manaca unu mananca si trei si unde doarme unu dorm si trei. ca doar nu vii singur.

    sper sa nu te plictisesti de povestit, si de aceleasi intrebari, si sper sa ai putere sa spui povestea inca o data la iarna, la un vin fiert;

    bafta
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:31)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai

      Mi se intampla des. Si consider ca am si de ce sa ma simt stingherit. Pentru ca, desi poate parea altfel, eu chiar NU am facut mare lucru. Am spus-o si o repet. Consider ca treaba asta numita "calatorie" se incadreaza in cea mai pura normalitate. Cu totii ar trebui sa facem asta, sa vedem lumea in care ne e dat sa traim. Consider ca e cel mai intelept lucru pe care-l putem face cat timp suntem aici. Noi, astia cu buletin de RO, avem o problema de educatie, atata tot, iar asta, cred si sper eu, se va schimba. Noi n-am fost crescuti cu curiozitatea de a afla ce-i dincolo de granite, si nu stim cu ce se mananca treaba asta.

      Dar ca sa nu spun doar jumate' de adevar, zic asa: e mare lucru ce-am facut, da, sau de fapt nu ce AM, ci CUM. Parbrizul lui Doyle e cel mai frumos parbriz din lume. Pentru simplul fapt ca are 43 de nume care "au crezut".
  • mongolia (Miercuri, 2 decembrie 2009, 15:54)

    raluca [anonim]

    dar aia cum se distreaza, domne, acolo? discoteca au la caminul cultural din sat? te-ai simtit un outsider in lumea lor?
    chapeau pt curaj si non-renuntare! iti doresc la cit mai multe aventuri!
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:36)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui raluca

      Se distreaza, si-nca cum. Povesteam la un moment dat minunat si oarecum in transa, cum copiii langa casa carora am pus cortul sunt in stare sa se joace oricat cu orice, de la un caine sau o capra la un bat sau un fir de iarba, si sa le fie bine, atat de bine incat tu uitandu-te la ei sa ai un zambet tamp impietrit pe fata. N-am gasit discoteca, dar nici nu era locul cel mai bun de cautat. Si-n lumea mea ma simt outsider, daramite intr-a lor.
  • Respect (Miercuri, 2 decembrie 2009, 15:58)

    gal [anonim]

    Ca tot ziceam de audienta si canale TV...visez si nu numai eu, un canal de televiziune in care tu sa fi protagonistul unei emisiuni saptamanale, cu relatari de la fata locului, atmosfera, stare si relaxare asemanatoare celei de pe mongolia.ro.
    Te vezi povestind acolo in stilul tau de gheroi ?
    Cred ca impactul si audienta ar fi si mai mare decat pe internet .......prin TV gasind oameni (tineri) care intr-adevar au nevoie de modele demne de urmat.

    Cu mult respect,
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:39)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gal

      Nu prea ma vad facand asta. Eu cand trec din spate in fata camerei de luat vederi ma cam pierd cu firea, asa ca stilul ala de "gheroi" s-ar cam duce pe apa sambetei. Plus ca imi place sa merg cu motocicleta, nu sa povestesc despre cum e.
  • mongolia (Miercuri, 2 decembrie 2009, 15:59)

    Manuela [anonim]

    Buna Mihai si bravo!

    Dar Roua, ce-ai avut cu biata Roua?! De ce a-i inselat-o cu Doyle?!

    PS: Clanul asta Barbu din Petrila e plin de surprize faine si, dupa atatia ani, inca mai cred ca e doar inceputul...
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:42)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Manuela

      Gresit! N-am inselat pe nimeni cu nimeni si pe nimic cu nimic. Roua stie clar care ne e intelegerea, si atata vreme cat ea nu mi-a spus nimic nu cred ca e cazul sa punem problema asa. Daca o inselam era demult in posesia altuia, ceea ce nu se va intampla niciodata, pentru ca eu nu vand motociclete.
  • salut (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:29)

    aurel [anonim]

    salut mihai! am citit ce ai scris dar as fi curios daca ar merita sa faci drumul asta pe jos si cam cat ti-ar lua?:)
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:13)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui aurel

      Cred ca orice drum merita facut, ca de-aia-i drum, nu? Chiar si pe jos, da. Se poate calatori prin mijloace pe care nici nu ni le putem noi imagina. N-am cum sa-mi dau seama cat ar lua. Nu stiu cat poate merge un om pe zi, dar daca aflii, imparte 26.000km la cifra ai si-ai sa vezi. Ar lua ceva, dar e timp castigat.
  • que pasa (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:03)

    elena [anonim]

    ai si ei o que pasa?
    (chiar asa, nu dai si tu o bere la qpasa)
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:16)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui elena

      Nu, n-au. Am cautat o que pasa pe drum dar n-am gasit decat amageli. La fel cum mi-am tot cautat casa cand imi era dorul mai mare. Am zis "cand trec marea Caspica sunt acasa" si n-am gasit nici urma de asa ceva, apoi cand am zis "cand vad marea Neagra sunt acasa" si la fel, nimic, "cand trec in Turcia...", nimic, "cand ajung la Isanbul, c-am mai fost...", si tot nimic. Acasa e numai acasa.

      (nu dau beri, dar primesc fara sa stau pe ganduri)
  • Mongolia (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:05)

    puf [anonim]

    Abia acum am aflat si eu...si imi pare interesant. Voi citi si blogul....trebuie sa fii fost o aventura pe cinste! Un lucru vreau sa te intreb - s-a schimbat ceva in inima ta dupa toate astea?
    • raspuns (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:24)

      Mihai Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui puf

      Eh... ce sa raspund eu acum? Nu. In inima nu. Sau nu cred. Sau da, ca se schimba chestiile in inima pe distante mult mai mici. Nu stiu. Am spus ca mi-e greu sa raspund la intrebari grele, pentru ca nici eu n-am dat sau cel putin am incercat sa nu dau calatoriei mele vreun inteles greu.
  • Exploratorilor de azi si de maine... (Miercuri, 2 decembrie 2009, 18:06)

    Nona [anonim]

    Draga Mihai,
    Te felicit pentru toate lucrurile acelea pe care a trebuit sa le faci tu pentru a face din aceasta calatorie posibila. Acum iata ca suntem atatia care ne-am adunat la startul propriilor noastre calatorii visate. Adevaru e ca nimeni nu calatoreste de unul singur pe lumea asta si fiecare cuvant sau gand isi gaseste ecoul undeva. La putin timp dupa ce ai revenit in tara, am zburat deasupra Mongoliei, printr-un cer limpede ca roua, si nu pot sa iti numar de cate ori nu am privit jos sa vad pe unde ai rulat impreuna cu Doyle. Am citit atat de bucuroasa ce ai scris tu incat acum, culmea, imi vine sa scriu in loc sa iti pun intrebari. Povestea ta invita la alte povesti.Intrebarea mea e simpla: Daca peste un an ne-ar "vizita in forta" un meteorit, ce taram, ca sa nu zic loc, de pe Pamant, ai explora cu Doyle inainte de vizita cu pricina. Multumesc de excursia ce ni-ai oferit-o in Mongolia, si astept cu nerabdare sa ne mai plimbam impreuna :))
  • mai multi kilometri (Joi, 3 decembrie 2009, 16:49)

    Laura [anonim]

    Draga Mihai... am citit tot ce ai scris pe mongolia.ro, am citit tot ce ai raspuns aici, de ce simt ca nu am citit destul :)) Si iata ca imi vine sa te intreb: Cati metri ai strabatut azi, ce ai intalnit pe drum, este Doyle ascultator si cand postezi ultimele poze? :)) Eu as cumpara si cativa metri, acu' ca kilometri s-au implinit. Si apropo de asta, pentru felul in care calatoria ta in Mongolia se va reflecta asupra fanilor, crezi ca ai fi dispus sa dai kilometri la schimb de kilometri? Eu am inceput sa vad tot mai departe de cand ai dat start drumului tau. Ma bucur nespus pentru felul in care ai ales sa parcurgi acest drum. Multumesc Mihai. Ne esti tare drag!
  • revin (Joi, 3 decembrie 2009, 21:32)

    frate de motociclista [anonim]

    uitasem sa formulez intrebarea la punctul meu 2 :) sau poate prea multa bere mi-a ingreunat degetele ...

    oricum, dupa ce am mai citit un pic pe blogul tau am gasit si raspunsul la intrebarea neformulata.

    personal, cunosc ambele feluri de motociclisti: cei adevarati - ca tine, oameni pe care-i invidiez, si cei doar cu numele.

    si-mi place sa-mi pun mintea cu motociclistii 'pur-singe' :)

    felicitari pentru aventura. sper sa putem avea cartea ta intr-un an (mai devreme e greu de realizat).
  • surpriza - cadou (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 21:13)

    cristina sandor [anonim]

    NICI ca ma gandeam ca as avea ocazia sa vorbesc cu tine, cu atat mai putin sa dialoghez;nu am sa te bat la cap, din cinci in cinci minute, sa te intreb daca pot sa iti trimit castravetii sau borcanele cu zacusca!!!!!!!!!!daca imi raspunzi!
    deocamdata incerc sa ma dumiresc:de aceasta surpriza pentru mine,uite cati sunt in fata mea...sa vezi dupa mine...
    drept sa iti spun, eu caut fotografia perfecta:
    nu te speria nu am gasit-o, dar sper sa o gasesc intr-ale tale...sotul meu spune ca sunt cu miile...
    eu am cateva preferate inte cele vazute, pe mongolia, desigur;
    ACUM, surpriza de a te gasi aici, adica de a ma rataci si a te gasi aici e foarte mare, asa ca trebuie sa ma repliez;
    intrbare:poti sa imi trimiti fotografia pe care o consideri tu cea mai buna?din cate ai facut?
    este cred intrebarea pe care am pus-o azi la mamalor!,mai ce bucurie!
    nu stiu, daca stiu drumul inapoi,de aceea iti spun acum, sper ca sa iti fie bine mereu;BUNUL DUMNEZEU SA VA BINECUVANTEZE!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri